AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Jeg prøver av og til å bli kjent med nye jenter i naturlige mer settinger enn å ty direkte til dating. Kjemien kan gjerne være veldig god slik at jeg blir litt mer nysgjerrige på dem, så jeg begynner å legge merke til forskjellige ting for å prøve å indirekte finne ut av sivilstatus og slikt uten å være påtrengende og spørre direkte. Jeg ønsker ikke at utgangspunktet skal være "jeg er singel og på jakt etter noen". Men det går dessverre sjelden så lang tid før de kommer inn på et tema der de sier noe slikt som "jeg og kjæresten min pleier ofte å ... sammen". Eller "Minstesønnen min på 5 år er veldig glad i å ...". Slik at jeg får bekreftet at det ikke er noe å hente. Jeg blir fort litt lei og lurer på om det i det hele tatt finnes noen igjen der ute som fortsatt er single og som er for meg, for mine typer jenter er alltid tatt. Jeg får inntrykket av at dem som fortsatt er igjen, er de samme som jeg uansett ikke får noe god kjemi med, de som utstråler en dårlig karisma og det bare er totalt bom på match. De som ingen andre heller ville ha. Andre som føler det slik? Anonymkode: 01401...7d2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Hvor gammel er? Kanskje du legger lista litt høgt, de beste kvinnen kan velg blant de beste mennene Anonymkode: ffdf4...595 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Etter en viss alder, sånn i midten av 20åra,så er alle de gode tatt, både kvinner og menn. Anonymkode: 829bc...e2e 6
OnFire Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Det er mange bra menn og kvinner som fremdeles er single, men sjekkemarkedet er ganske håpløst. Mange har irrasjonelle krav, det er nok hovedproblemet. Når man har passert 30 virker det veldig vrient å treffe en bra dame som ikke har barn fra tidligere forhold, hvis det er en avgjørende faktor. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 ALLE er selvsagt ikke tatt. Men det er selvsagt mange som ønsker de samme damene/mennene og alle kan jo ikke få dem. Anonymkode: 7cfc3...f88 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 Jeg er ikke tatt🙋🏻♀️ Jeg er litt rar, men god dame😊 Anonymkode: c06b4...2c2 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Jeg er såvidt passert 30, og de fleste har nok dessverre funnet seg til rette. Jeg har ikke satt kravene for høyt. Det eneste kravet jeg har er at de er fungerende intelligente individer som tar vare på helsen, har en sunn livsstil, og selvsagt at kjemien er bra. Det går fint med barn fra et tidligere forhold, det må jeg nesten forvente i denne alderen. Jeg har ingen krav til jobb, utdannelse eller noen forestilling om at damen må være så og så fysisk attraktiv. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke tatt🙋🏻♀️ Jeg er litt rar, men god dame😊 Anonymkode: c06b4...2c2 Det er godt å høre, kanskje vi treffes en dag da! 😀 Anonymkode: 01401...7d2
Bamseklemmer Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 De fleste damer jeg treffer på byen dater som regel en kar eller flere. Jeg traff ei som jeg kjente fra før, vi kom fort inn på dette temaet om dating. Hun sa hun hadde Tinder, Zoosk og Sukker profil og datet mange. Nei, da er du ikke aktuell for meg sa jeg, da ble hun forbanna, ja hvorfor ikke er jeg ikke pen nok? sa hun. Nei, det er ikke det, det er for at du dater så mange samtidig. Vi hadde en heftig diskusjon. Hun hadde en sånn bruk og kast mentalitet, masse sex etc. Jeg dro tomhendt hjem derfra, jeg hadde muligheten, men valgte å la vær😉 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke tatt🙋🏻♀️ Jeg er litt rar, men god dame😊 Anonymkode: c06b4...2c2 Samme her! Anonymkode: 9f272...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 De bra mennene og kvinnene som ikke er tatt når man er 30+ Er ofte litt sjenerte så de må bli sjekket opp da de ikke er så frempå er min erfaring. Anonymkode: abb19...90b 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Hei, det finnes faktisk bra damer som motsetter seg perfeksjon. Perfeksjon er for de stygge som ikke har noe bedre. I alle fall liker stygge mennesker å snakke om perfeksjon. De taper ikke noe på det, da de er håpløst uperfekte. Anonymkode: d8cf9...2e7
youcancallmejune Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 Du får vel gjøre som mange menn og jakte blant de som er mye yngre enn deg. Der er det fortsatt mange godbiter igjen, og det kan være du scorer noen ekstrapoeng hos enkelte på grunn av alder og modenhet. Flertallet av de yngste liker nok gutter på sin egen alder, men det er også en del som tiltrekkes av eldre menn.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 Gå ned i alder i hvert fall, da finner du flere av kvalitet. Damer over en viss alder som er single er ofte av typen med masse urealistiske krav, og som sjelden har tilsvarende å tilby tilbake. Ikke kast bort verdifull tid på slike. Anonymkode: 1c606...576
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 Jeg og mannen er i 30 årene. Og for å være brutalt ærlig ser er det ikke så vanskelig å forstå hvorfor de som er single i vår omgangskrets fortsatt er det. De er fine mennesker, alle sammen, ellers ville vi jo ikke hatt dem rundt oss. Men likevel - ikke vanskelig å forstå at de ikke finner sin match. Imidlertid er det stadig nye på vei ut på annenhandsmarkedet. Så mulig her man bør satse? Anonymkode: 06a00...daf 2
SM30 Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Etter en viss alder, sånn i midten av 20åra,så er alle de gode tatt, både kvinner og menn. Anonymkode: 829bc...e2e Dette var da fryktelig apokalyptisk. Det stemmer heller ikke i mine øyne. Det finnes mange gode damer fra 25-35 som er single, mange i denne gruppen har vært i lange forhold, men når man når en viss alder og forholdet en viss tid så presser fort spørsmålet seg på; "er dette mannen i mitt liv" og da velger en god del å ikke satse på den personen slik at de ender opp single igjen. Tror også det er stor forskjell på om du bor på bygda, i oslo eller i london 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg og mannen er i 30 årene. Og for å være brutalt ærlig ser er det ikke så vanskelig å forstå hvorfor de som er single i vår omgangskrets fortsatt er det. De er fine mennesker, alle sammen, ellers ville vi jo ikke hatt dem rundt oss. Men likevel - ikke vanskelig å forstå at de ikke finner sin match. Imidlertid er det stadig nye på vei ut på annenhandsmarkedet. Så mulig her man bør satse? Anonymkode: 06a00...daf Kan du utdype? Endret 2. desember 2019 av SM30 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 Du mener vel at alle de bra mannfolka er opptatt? Er iallefall min erfaring. 😉 Anonymkode: d0e3d...dea 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener vel at alle de bra mannfolka er opptatt? Er iallefall min erfaring. 😉 Anonymkode: d0e3d...dea Enig! Anonymkode: 9f272...5ae
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 Vet du, TS, etter at jeg møtte mannen min fikk jeg mye mer oppmerksomhet av menn. Inkludert menn i offentlige sammenhenger som ikke visste at jeg var gift. Min konklusjon er at jeg utstrålte utilgjengelighet/ trygghet som jeg ikke hadde før. Når du sier at problemet med de ledige damene du møter er at dere ikke har kjemi, er det mulig at du rett og slett ubevisst føler at de er kjedelige fordi de er tilgjengelige? Du vil ha det uoppnåelige eller det er et kvalitetstegn for deg at noen andre vil ha henne? Jeg tror du skal gå noen runder med deg selv her, for jeg kjenner masse enslige damer som har et ordnet liv og er helt topp på alle mulige måter. Det er ikke dem det er noe galt med, men de enslige mennene som går rundt og klager på at de ikke finner bra damer. Anonymkode: fdb9f...d59 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, SM30 skrev: Kan du utdype? Jeg er ikke ute etter en debatt om hva som er "godt nok". Dette er bare personlige betraktninger i egen vennekrets. Gjengangeren på begge sider er de som har for høye krav, utover hva de selv kan tilby, og ikke ser det selv. Jeg har ei venninne på 1,80, og en kompis på 1,60. Har man da høye krav utover høydekravet sier det seg selv at markedet er veldig begrenset. Jeg har ei venninne som tjener godt, og mener mannen bør tjene mer. Ok det skinner ganske godt igjennom, og er nok noe som raskt gir en potensiell kjæreste avsmak tidlig i datingen. På begge sider har vi eksempler på det jeg vil kalle negative/bitre mennesker. De som stadig kommer med små stikk til yrkesgrupper, politisk, til maten på restaurant. Ikke så ekstremt at man ikke kan være en god venn. Men som gjør at man veldig raskt kutter datingen i en tidlig fase, før man blir kjent med personen. Og de som har vært single for lenge. De finnes ofte ikke runde i kantene. De har sin måte å gjøre ting på, sine preferanser, evner i liten grad å føle på andre vil før man kommer med egne meninger. Jeg ser at disse trekkene ofte blir forverret med alderen. Man blir mer og mer satt i sin væremåte. Blir man sammen når man er yngre vokser man ofte sammen som par, man lærer å leve med et annet menneske i ung alder, man tilegner seg lettere den andres egenskaper, og møtes på midten i verdier og holdninger. Jeg ser igjen og igjen at dette er tøffere senere i livet. Anonymkode: 06a00...daf 4
SM30 Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke ute etter en debatt om hva som er "godt nok". Dette er bare personlige betraktninger i egen vennekrets. Gjengangeren på begge sider er de som har for høye krav, utover hva de selv kan tilby, og ikke ser det selv. Jeg har ei venninne på 1,80, og en kompis på 1,60. Har man da høye krav utover høydekravet sier det seg selv at markedet er veldig begrenset. Jeg har ei venninne som tjener godt, og mener mannen bør tjene mer. Ok det skinner ganske godt igjennom, og er nok noe som raskt gir en potensiell kjæreste avsmak tidlig i datingen. På begge sider har vi eksempler på det jeg vil kalle negative/bitre mennesker. De som stadig kommer med små stikk til yrkesgrupper, politisk, til maten på restaurant. Ikke så ekstremt at man ikke kan være en god venn. Men som gjør at man veldig raskt kutter datingen i en tidlig fase, før man blir kjent med personen. Og de som har vært single for lenge. De finnes ofte ikke runde i kantene. De har sin måte å gjøre ting på, sine preferanser, evner i liten grad å føle på andre vil før man kommer med egne meninger. Jeg ser at disse trekkene ofte blir forverret med alderen. Man blir mer og mer satt i sin væremåte. Blir man sammen når man er yngre vokser man ofte sammen som par, man lærer å leve med et annet menneske i ung alder, man tilegner seg lettere den andres egenskaper, og møtes på midten i verdier og holdninger. Jeg ser igjen og igjen at dette er tøffere senere i livet. Anonymkode: 06a00...daf Takk! For mange krav og for lite "runde" i kantene er en gjenganger. Jeg ser jo dette selv og syntes mange er for påståelige uten å kunne begrunne svarene. De er ikke villige til å høre på andres meninger eller godta andre "svar" enn det de selv har låst seg inn i. Merker at det er en fordel at jeg har vært i et langt forhold tidligere, man må jo ha lært seg å kompromisse... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå