Gå til innhold

Freshe kollegaer..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hver eneste dag undres jeg - hvordan klarer de det?? De som til enhver tid ser prikkfrie ut - både når det gjelder sminke, hår, klær - alt! alltid pen, diskre sminke, klassiske men moderne klær, hår som lystrer sin eier og mester resten av dagen... sånn er det ikke i min verden! selv om jeg planlegger antrekket mitt dagen før, er jeg garantert misfornøyd mot slutten av dagen... og håret, som kanskje han løst nedover skuldrene, er på plass i en strikk før klokken 10... og neglene! sukk - listen er lang, uendelig lang - men hvordan klarer de det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok kvaliteten på make-up og styling produkter har mye å si her. Hvis du kjøper make up med god kvalitet er det ofte at det varer ut dagen. Men jeg mistenker nok at disse personene går meg en smikeveske i veska også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt jeg...

Hvis du dusjer, sminker deg og bruker litt ekstra tid på morgenen, i tillegg til at du også har med nødvendige sminke-produkter i veska, så er det vel ikke så veldig vanskelig å holde seg ganske ok utover dagen også?

Neglene kan du stelle på kvelden, så slipper du å tenke på de om morgenen.

Og hvis du har hår som ikke ligger slik du vil ha det, så kan du vel sette det pent i strikk eller spenne fra morgenen av?

Kjøper du inn litt nye klær innimellom så føler du deg ekstra vel!

Ingen ser like freshe ut på slutten av dagen som de gjør rett etter dusjen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misstenker at disse personene ikke selv synes at de ser like "perfekte" ut som du gjør. Vi ser lett feil og mangler hos oss selv, men synes ofte at andre ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ragnhild, det er ikke sikkert de føler seg så plettfrie som du synes de er. Og tilsvarende, det er ikke sikkert de legger merke til dine "småfeil". Men så har du jo de som bruker to timer foran speilen før de går på jobb og i tillegg tar masse småpauser for å pusse litt på fasaden. Men da får man kanskje ikke tid til å jobbe noe særlig? Jeg synes livet er for kort til å bruke all min tid på utseendet...eller å bekymre seg over det. Nei, forresten, det var ikke helt sant. NOEN dager er jeg fornøyd med hvordan jeg ser ut, andre dager er jeg redd speilet skal knuse når det ser meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også sammen med noen som alltid ser freshe ut. men jeg har oppdaget hemmeligheten. De bruker en evighet i speilet om morgenen, bruker alt de har på nye klær, står i speilet flere ganger i løpet av arbeidsdagen... sånne ting.

Det hender at jeg føler meg ganske shabby selv, men jeg tror ikke at andre ser det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver eneste dag undres jeg - hvordan klarer de det?? De som til enhver tid ser prikkfrie ut - både når det gjelder sminke, hår, klær - alt! alltid pen, diskre sminke, klassiske men moderne klær, hår som lystrer sin eier og mester resten av dagen... sånn er det ikke i min verden! selv om jeg planlegger antrekket mitt dagen før, er jeg garantert misfornøyd mot slutten av dagen... og håret, som kanskje han løst nedover skuldrene, er på plass i en strikk før klokken 10... og neglene! sukk - listen er lang, uendelig lang - men hvordan klarer de det??

De er nok like misfornøyde som det du er..innerst inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Æsj for noe sprøyt. Vet dere, slike sure bemerkninger om at "de står foran speilet hele dagen" er bare tull og misunnelse fra de "ufikse".

Du som var misunnelig på dine "freshe kollegaer" burde kanskje oppgradere baderomshyllen. Kast all sminken fra H&M, bytt den ut med kvalitet som sitter hele dagen og kjøp hårprodukter hos frisør som gjør håret lett og stelle og som holder. Gode stylingtips finnes i ett hvilket som helst kvinnemagasin.

Lær deg å rense huden riktig slik at make-up'en sitter bedre og bruk klær som både er behagelige og som sitter pent. En kvinne kan aldri få for mange smarte topper av bomull. Stilige dressbukser og stilige sko og vips...... elegant men ikke for pyntet for jobb.

Verre er det ikke.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selvfølgelig er det jo noe som heter økonomi, Olivia, men det trenger ikke ha noe med saken å gjøre.

Man trenger ikke å stå på speilet i timesvis i løpet av en arbeidsdag!

Det som skal til , er en rask titt i speilet når man er på do, og spørre seg selv: ser håret ok ut? er det ikke det, så kam gjennom det, og ha på litt ny lebestift eller liploss, rett litt på klærne, og se etter om tennene ikke har fått salatblad på seg, verre er det ikke!

Og det med neglene er jo bare å fikse litt på når du har god tid! spis Ølgjær, lakker dem en gang i uka, så blir de både lange, og sterke!

Et fint smykke og øredobler er ikke dumt å ha på seg, da ser man stilig ut.

Og prøv med litt rouge eller solarium, kanskje er det bare brunfargen man mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par kolleger som ser ut som de er klippet ut av et motemagasin. Men alle er vi forskjellige, og vi prioritere ulikt. Jeg orker ikke høyhelte sko som er vonde å gå i og som klaprer noe forferdelig på parketten, og jeg synes en dressjakke blir stiv og ekkel å ha på meg på jobben.

Så jeg føler meg faktisk vel i en pen stretchbukse og pologenser/ bluse, kanskje med et skjerf, og en behagelig, lett og varm lammeullsjakke på meg. Og skoene er lave og gode å gå i ! Jeg sminker meg hver morgen, og tar litt lipgloss på i løpet av dagen. Når man føler seg vel, ser man stort sett OK ut også.

Jeg liker å pynte meg en gang i mellom, men er alltid lettet over å kunne skifte til olabukser og genser når jeg kommer hjem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen av mine kolleger ser like freshe ut hele dagen igjennom, ikke jeg heller... Eller, kanskje sjefen gjør det, men hun er også den eneste som sitter på et kontor hele dagen...

Har kanskje noe med arbeidsplassen å gjøre, da jeg jobber i en barnehage...?! Tror ikke det er noen som føler seg særlig freshe etter klokka 11.00 der iallfall, da er klær og hår innsmurt med prim og leverpostei... :blunke:

Har nok noe med arbeidsplassen å gjøre, tror jeg.. Hadde jeg hatt noen kolleger som hadde sett avsolutt like freshe ut hele dagen igjennom, så tror jeg nok kanskje jeg ville lurt på om de egentlig jobba så veldig... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...