Gå til innhold

Gleder alle seg til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 0aac0...adf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg fordi jeg synes jula er et fint avbrekk i den mørke tiden og det er hyggelig å pynte og gjøre det koselig inne og spise litt ekstra god mat. Tenk hvor lang vinteren hadde blitt hvis vi ikke feiret jul.

Anonymkode: 5d947...4dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse😊 Fri fra jobb, masse tid med datteren min, god mat, late dager, film, sove, leke og bare kose oss🎄

Anonymkode: 0ef74...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jula er helt grei men jeg går ikke rundt å gleder meg.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gleder meg fordi jeg synes jula er et fint avbrekk i den mørke tiden og det er hyggelig å pynte og gjøre det koselig inne og spise litt ekstra god mat. Tenk hvor lang vinteren hadde blitt hvis vi ikke feiret jul.

Anonymkode: 5d947...4dc

Dette med pynting og gjøre det "koselig" har jeg inntrykk av at det er kvinner som er mest opptatt av.

Anonymkode: 0aac0...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke egentlig. Synes det bare er mas om gavekjøp, bruk av penger, spise seg i hjel, jatte med familiemedlemmer du egentlig ikke tåler tryne på og sitte å vente på at januar kommer. 

Anonymkode: f4f63...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er bare mas. Unødvendig pengebruk, må omgås familiemedlemmer jeg ikke liker og i det hele tatt... Gleder meg til den er over, jeg.

Anonymkode: 9eb29...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gleder meg ikke til jul. Mange år siden jeg gjorde det. Jeg handler de julegavene jeg må kjøpe. Pynter ikke til advent eller jul. Koser meg om jeg er i sammen med familie på julaften, men noen ganger er jeg alene. Ingen familieselskap i romjulen. Venner er opptatte med sitt. Jeg puster ut 1. januar.

Anonymkode: ccd4f...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i år. Blir bare stress, så jeg gleder meg til januar. 

Anonymkode: 2dbe5...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis gleder jeg meg til jul. Men ikke i år. Har det ikke noe bra, og vil bare være alene. 

Anonymkode: 83de2...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg bor langt unna familie og synes derfor det er hyggelig. Vi gir ikke noe særlig gaver utover små oppmerksomheter som kan brukes, feks vin, fine olivenoljer ol. Styrer heller ikke så mye med mat,julekaker ol, vi spiser og drikker godt, men dropper førjulsstresset. 

Anonymkode: 7de75...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jula, og trenger den for å komme meg gjennom kalde, mørke dager med masse blankis og dårlig brøyting. Det blit liksom et lysglimt, noe å se frem til å holde meg motivert til å stå opp på morgenen.

Den gir meg masse gode barndomsminner. Barndommen min var ikke alltid fin, men jula var alltid fin. Da får jeg treffe pappa som jeg sjeldent ser siden han bor i en annen del av landet. Det blir liksom en spesiell ro inni meg, når jeg får samlet familien og det er jul.

Vi sitter alle sammen i sofaen for en gangs skyld, og snakker og koser oss med masse god mat, kaker, og desserter. Det brenner i ovnen, juletreet lukter så deilig av gran og skinner med akkurat den samme pynten som ble brukt når jeg ble liten. Lukten av ribba har spredd seg i hele huset, på TVen har vi de klassiske filmene og programmene som vi ser på hver gang.

Gaver bryr jeg meg ikke så mye om i dag, iallefall ikke å få gaver. Hadde jeg bestemt hadde jeg ikke fått noen selv, men bare gitt til andre. Elsker å finne noe spesielt å gi andre, noe de trenger, noe de blir glad for å få, noe som blir tatt i bruk.

Elsker å pynte til jul. Elsker pynten vi bruker, da det også er det samme som ble brukt i barndommen min. All pynten har liksom en spesiell lukt, litt støvete lukt - ja, men også litt parfymert av alle duftlysene som mamma pleide å tenne på rundt jula som har satt seg i pynten.

For meg starter jula 1. Desember, og varer til tjuende dag jul (13. Januar). Da pakkes alt av pynt, julemusikk, julefilmer og julegensere vekk til neste år. Og det siste av julegodtet spises opp, mens jeg gleder meg til neste jul. :bolledeig:

Anonymkode: 6b779...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jula, men skjønner de som ikke liker den like godt, hadde en slik periode selv når jeg var i perioden voksen/ungdom, var aleine, hadde foreldre og søskena mine, men hadde mitt å stri med, tålte stress dårlig. Så jeg grudde meg.

Men nå gleder jeg meg, gaver synes jeg er kjekt å ordne med, for jeg synes det er kjekt når andre blir glade, også er det hyggelig å få noe lite selv, men enda kjekkere er det å tilbringe jula med sønnen min, og kjæresten min (pappaen til sønnen min). Og dra på besøk til slekt, pynte, og kose oss hele desember (ja, jeg pyntet i dag for å slippe å stresse med det rett før jul). Gleder meg til å se sønnen min få pakker, og se andre åpne gaver fra oss. Spise god mat, og bare koser oss masse i den fine mørke tiden med snø, utelek, varme i vedovnen, og levende lys inne med en god julefilm på TV 

Anonymkode: fdf92...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg gler meg fordi det blir ei uke fri, god mat og kos :)  Dei som klager på stress ; stress lagar vi sjølv. Vi kan velge bort så det blir mindre stressa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 0aac0...adf

Det beste med jula er at man kan slappe av. Jula tvinger folk til å gå  inn i et annet tempo. Man kan også ta seg en tur i kirka uansett hva du egentlig tror på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 12.20, Gagaen skrev:

Eg gler meg fordi det blir ei uke fri, god mat og kos :)  Dei som klager på stress ; stress lagar vi sjølv. Vi kan velge bort så det blir mindre stressa. 

Enig. Stress lager folk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleder meg som en unge og tar meg selv noen ganger i å sitte å smile eller ikke klare å sitte stille. Jeg er 37 og har barn i alderen 6-14 og skal ha besøk av noen få fra svigerfamilien julaften slik at vi blir 11 og skal være sammen med min familie 1. juledag slik at vi blir 13.

Jeg gleder meg mest til juletre, julelys, pynt i lilla i advent og endre til rød, gull og Jesusbarnet lile julaften med kvelden før kvelden på tv, lukt av julemat, julekaker, juletre og svibel, og å gi folk noe de ønsker seg eller ikke visste de ønsket seg i gave. Men alt det andre som skaper julestemning er også fantastisk. 

Anonymkode: 72240...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med juletiden. Ikke selve julaften. 

Å gjøre det ekstra koselig hjemme, kjøpe og lage god mat, ha god tid sammen. 

Anonymkode: 280d0...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke egen familie, så jula er den vanskeligste tiden på året for meg. Mange ensomme dager hvor alle er opptatt med sitt.

Savner de årene jeg hadde samboer og vi var en familie sammen. Da var jula fin :) 

Anonymkode: d34c2...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...