Gå til innhold

MÅ menn onanere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tenkt at pga produksjonen av sæd så må/bør menn onanere jevnlig. Minst en gang i uka. Hvis ikke kan det føre til ubehag/ballespreng eller at man ejakulerer i søvne (griser til senga). Stemmer dette eller tar jeg fullstendig feil?

Kan en frisk og normal mann gå flere uker uten å føle noe behov for sex eller onani? Selv om de kanskje også har en attraktiv kjæreste og lite stress i hverdagen?

Håper dere kan opplyse en litt dum og naiv kvinne. 🙂

Anonymkode: c4cd3...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar fullstendig feil, overskuddet renner ut med urinene, du kan gå et helt liv uten å  å onanere👌

Har du hørt denne påstanden av en gutt, så er det bare for at skal ha unnskyldning for å onanere.

Blueballs kommer av gjentatte eller lang terging uten utløsning👌

Men, det er sunt og delig å onanere da, ikke glem det da😉 Gjerne spør om mere hvis du trenger hjelp👌

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis onanering kun handlet om de tingene der, så skulle jo ikke kvinner hatt behov for å onanere da. 

Anonymkode: b84b1...487

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo en 4-6 utløsninger i uka bevist å forebygge prostatakreft, så på et hvis er det fornuftig å onanering med mindre man har hyppig sex med SO eller andre.

Anonymkode: 26803...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid tenkt at pga produksjonen av sæd så må/bør menn onanere jevnlig. Minst en gang i uka. Hvis ikke kan det føre til ubehag/ballespreng eller at man ejakulerer i søvne (griser til senga). Stemmer dette eller tar jeg fullstendig feil?

Dette er en myte, men mange bruker dette som unnskyldning for å onanere eller ha sex.

 

Som om man trenger noen unnskyldning for å ha sex med seg selv eller andre. Der er godt og gjør godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vi er hjernevasket til å tro at det er normalen i dag. Min gjør det aldri, og han er ikke den eneste. 

Anonymkode: 6a8e3...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min gjør det aldri, og han er ikke den eneste

Men hvordan vet du det? Gir du han ikke anledning eller lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Du tar fullstendig feil, overskuddet renner ut med urinene, du kan gå et helt liv uten å  å onanere👌

 

Mine morgenstunder i tenårene med klissete underbukse etter en stund uten mulighet for å onanere forteller en litt annen historie. 

Anonymkode: 8e1b2...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamseklemmer skrev:

Men hvordan vet du det? Gir du han ikke anledning eller lov?

Han kan rett og slett ikke tenke seg det.

Anonymkode: 6a8e3...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis onanering kun handlet om de tingene der, så skulle jo ikke kvinner hatt behov for å onanere da. 

Anonymkode: b84b1...487

Helt riktig. Det finnes mange damer som ikke onanerer. Det er visst helt sant også. De har ikke behovet for en utløsning eller får det behovet dekket andre steder. 

Så er det en som nevner at det renner ut hvis det blir for mye til oss menn. Ja det gjør det. Ser det godt hvis det har gått noen dager siden sist tømming. Da holder det med å sitte på do. Når man trykker for å gjøre stort flommer det sædvæske ut av penis samtidig. Ihvertfall er det slik til meg. Vet ikke om det har noen sammenheng med at jeg normalt kommer en del mere enn normalen ved utløsning heller da. Kan bare referere til meg selv da jeg ikke har sett hvordan det er til andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Bamseklemmer said:

Du tar fullstendig feil, overskuddet renner ut med urinene, du kan gå et helt liv uten å  å onanere👌

Har du hørt denne påstanden av en gutt, så er det bare for at skal ha unnskyldning for å onanere.

Blueballs kommer av gjentatte eller lang terging uten utløsning👌

Men, det er sunt og delig å onanere da, ikke glem det da😉 Gjerne spør om mere hvis du trenger hjelp👌

Det er helt feil. Hvis man går lenge uten utløsning, kommer det ut i søvne (det kalles pollusjon). Mange menn opplever det aldri. Det tar normalt et par uker eller mer uten utløsning før det skjer. 

Men sædcellene utgjør under en prosent av sædvæsken, så det er ikke noe som hoper seg opp plassmessig. Mesteparten av det som kommer ut under en utløsning produseres i sædblærene, som ligger på begge sider av prostata. Overflødig væske her vil delvis dreneres tilbake til kroppen.

Det er ikke nødvendig å onanere. Men det er sunt å gjøre det, og slett ikke usunt å la være. Onani er ingenting å være flau over, men heller ikke noe å være stolt av. Jevnlige utløsninger kan senke risikoen for prostatakreft noe.

Anonymkode: d5348...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sædcellene utgjør under en prosent av sædvæsken, så det er ikke noe som hoper seg opp plassmessig. Mesteparten av det som kommer ut under en utløsning produseres i sædblærene, som ligger på begge sider av prostata. Overflødig væske her vil delvis dreneres tilbake til kroppen.

Takk for oppklarende opplysning, der tok jeg feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Helt riktig. Det finnes mange damer som ikke onanerer. Det er visst helt sant også. De har ikke behovet for en utløsning eller får det behovet dekket andre steder. 

Jeg onanerer hver dag. De fleste damer onanerer. 

Anonymkode: b84b1...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en frisk og normal mann gå flere uker uten å føle noe behov for sex eller onani? Selv om de kanskje også har en attraktiv kjæreste og lite stress i hverdagen?

Nei. Sjelden. Ikke kvinner heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid tenkt at pga produksjonen av sæd så må/bør menn onanere jevnlig. Minst en gang i uka. Hvis ikke kan det føre til ubehag/ballespreng eller at man ejakulerer i søvne (griser til senga). Stemmer dette eller tar jeg fullstendig feil?

Kan en frisk og normal mann gå flere uker uten å føle noe behov for sex eller onani? Selv om de kanskje også har en attraktiv kjæreste og lite stress i hverdagen?

Håper dere kan opplyse en litt dum og naiv kvinne. 🙂

Anonymkode: c4cd3...33c

Etter 35 år som seksuelt aktiv smiler jeg når dine spørsmål dukker opp. Her er fortsatt snittet daglig tømming. Oftest onani, men foretrekker samleie der vi begge kommer. Hun tar meg på antall orgasmer, men ladningen og orgasmene mine er like fyldige og sterke som da en var 25.

Daglig trening, omega 3, D vitamin, L-arginin og L-citrullin, zink, bra mat og nok søvn gjør at kroppen er på topp. Det er nok en og annen som synes en kan virke ufordragelig på topp fysisk i forhold til alder, men hun hjemme har aldri klagd. Onani og sex er hverdagslige sysler, noe en setter av tid til, noe en prioriterer. Om du velger vekk dette får være ditt valg, men ikke bruk KG til å formidle din aseksualitet som normalen, for det vil aldri være normalen hos et sunt menneske. Nedprioritert sexliv, eller manglende evne er oftest resultat av noe usunt. Enten i topplokket eller somatisk. Friske folk knuller og runker jevnt over flere ganger i uken. Slik er det bare. Kjør på.

23/18 over og ut.

Anonymkode: 4db5c...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid tenkt at pga produksjonen av sæd så må/bør menn onanere jevnlig. Minst en gang i uka. Hvis ikke kan det føre til ubehag/ballespreng eller at man ejakulerer i søvne (griser til senga). Stemmer dette eller tar jeg fullstendig feil?

Kan en frisk og normal mann gå flere uker uten å føle noe behov for sex eller onani? Selv om de kanskje også har en attraktiv kjæreste og lite stress i hverdagen?

Håper dere kan opplyse en litt dum og naiv kvinne. 🙂

Anonymkode: c4cd3...33c

Høres ikke normalt ut i ett forhold hvor man er tent på sin partner i alle fall☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. En myte menn har skapt for å få kvinner til å få dårlig samvittighet og gi de en blowjob.

Anonymkode: d069a...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare tull. En myte menn har skapt for å få kvinner til å få dårlig samvittighet og gi de en blowjob.

Anonymkode: d069a...069

ja altså om man får blowjob da behøver man jo ikke lenger onanere

"jeg har så stor kukk at jeg suger meg selv over og ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...