Gå til innhold

Innleggelse dps

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig individuelt. Selv har jeg vært syk over 20 år og jeg kan helt fint bedrive psykoterapi nede på bmi 15

Anonymkode: 7945b...e1d

Det er ingen tvil om at hjernen fungerer mye dårligere på en såpass lav BMI, selv om en gjerne kan føle at det går greit selv. Psykoterapi kan selvsagt ha en effekt så lenge man ikke bikker under 15, men effekten vil være betraktelig mye dårligere enn ved en høyere BMI. Det er vanlig praksis å avvente behandling av andre psykiske lidelser før BMIen har bikket 16. Det er også forskjell på å bedrive psykoterapi og det å oppleve god effekt av terapien. 

Anonymkode: 5bdf3...d6c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på 4 ulike steder for sf,og på 3 av de har jeg spist med kun et personal av ulike grunner. Og det har ikke kun vært i oppstartsfasen

Ja det er vel ulikt fra plass til plass. 

Anonymkode: 03418...ba8

Skrevet

Takk for svar dere, jeg skal prøve å snakke med psykologen min når jeg har time på mandag om det er mulighet for at de kan møte meg utenfor. Hi

Anonymkode: 24cbf...a49

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen tvil om at hjernen fungerer mye dårligere på en såpass lav BMI, selv om en gjerne kan føle at det går greit selv. Psykoterapi kan selvsagt ha en effekt så lenge man ikke bikker under 15, men effekten vil være betraktelig mye dårligere enn ved en høyere BMI. Det er vanlig praksis å avvente behandling av andre psykiske lidelser før BMIen har bikket 16. Det er også forskjell på å bedrive psykoterapi og det å oppleve god effekt av terapien. 

Ingen regel uten unntak

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig individuelt. Selv har jeg vært syk over 20 år og jeg kan helt fint bedrive psykoterapi nede på bmi 15

Den er kanskje ikke så effektiv om du fortsatt er syk etter 20 år

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Om du har vært syk i 20 år høres det ikke ut som terapi på BMI 15 er særlig effektivt

Anonymkode: 6693b...ff5

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri hørt om. Har du en kilde på dette? Jeg har lenge hatt BMI på under 16, og det har ikke hindret behandling (jeg har ikke spiseforstyrrelser). 

Anonymkode: bfed8...057

Skrevet

Jeg begynte å tenke på om det koster penger å være innlagt? Hi

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å tenke på om det koster penger å være innlagt? Hi

Ja det koster veldig masse penger, men det skal ikke du dekke. Det går på velferdsstaten. Ingen egenandel heller når det er innleggelse. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det koster veldig masse penger, men det skal ikke du dekke. Det går på velferdsstaten. Ingen egenandel heller når det er innleggelse. 

Ok, det er litt ubehagelig å tenke på. 

hi

Skrevet

Jeg har vært litt dum å lest litt på hvordan det er å være i innlagt, å det står veldig mye negativt om dps. Så nå er jeg blitt veldig i tvil, men er redd det blir tvang hvis jeg ikke godtar frivillig. Huff dette er sikkelig fortvilende. Hi

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært litt dum å lest litt på hvordan det er å være i innlagt, å det står veldig mye negativt om dps. Så nå er jeg blitt veldig i tvil, men er redd det blir tvang hvis jeg ikke godtar frivillig. Huff dette er sikkelig fortvilende. Hi

Hva er det du føler er negativt da? Jeg har vært mye innlagt og det har hjulpet mye mer enn det ikke har hjulpet. For å si det sånn. 

At det koster penger for staten skal du ikke tenke på. Alle fortjener helsehjelp uansett årsak. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du føler er negativt da? Jeg har vært mye innlagt og det har hjulpet mye mer enn det ikke har hjulpet. For å si det sånn. 

At det koster penger for staten skal du ikke tenke på. Alle fortjener helsehjelp uansett årsak. 

Det var flere som har skrevet at personalet ikke brydde seg å at de var sure, bare satt å strikket osv. Jeg vil ikke være til bry heller, jeg er så deprimert at jeg ser kun det negative ser jeg. Hi

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Har du en kilde på dette? Jeg har lenge hatt BMI på under 16, og det har ikke hindret behandling (jeg har ikke spiseforstyrrelser). 

Anonymkode: bfed8...057

Det gjelder jo selvsagt for mennesker med spiseforstyrrelser. Hvis man ikke har en spiseforstyrrelse så kan man åpenbart ikke behandle en spiseforstyrrelse før man fokuser på det andre. Ved en såpass lav vekt så vil man være dårligere på å endre tankesettet, og man er mer rigid. At alvorlig undervekt påvirker påvirker kognitive funksjoner er et velkjent fenomen, og det at psykoterapi er mindre effektivt når man har svekket kognitiv funksjon er åpenbart. Det er også forskjell på «behandling» og psykoterapi. 

• Liker 1
Skrevet

Det var flere som har skrevet at personalet ikke brydde seg å at de var sure, bare satt å strikket osv. Jeg vil ikke være til bry heller, jeg er så deprimert at jeg ser kun det negative ser jeg. Hi

Har ikke sett noen skrive det her, men du har kanskje lest andre steder? 

Og ja noen er mest opptatt av å sitte og strikke virker det som, men andre igjen er veldig opptatt av å være der for "sin" pasient. Du får et eget team rundt deg med både behandlere og miljøpersonell. Det er de du skal forholde deg mest til gjennom innleggelsen. Da kan det være lurt å fortelle om hvilke behov du har når dere har innkomstsamtale. Si at du er veldig engstelig for å være innlagt og trenger å føle at du blir sett og hørt. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har vært syk i 20 år høres det ikke ut som terapi på BMI 15 er særlig effektivt

Nå er det ikke bare anoreksi jeg sliter med da

Skrevet

Jeg var innlagt 2 måneder. Litt tvangsinnlagt, og litt på fri avdeling. Må si at det mest negative er at de ansatte ikke vil ha noe ekstra bry med deg som pasient. Hvis du ytrer misnøye med mer enn 1 ting, så slutter dem å lytte til deg fordi da er du automatisk klagete og skaper bare problemer. Så vær forsiktig. 

Anonymkode: d7ab3...fb2

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, det er litt ubehagelig å tenke på. 

hi

Politikere bruker hundretusener på julebord, fest og alkohol, av våre skattepenger. Vi sender "hjelpepenger" til utlandet som ofte handler i voldelige og korrupte menneskegrupper som dreper og voldtar andre mennesker. Om du tror en person innlagt er det verste man bruker penger på i Norge har du mye å lære. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...