AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #21 Skrevet 1. desember 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Ghosting er uhøflig og en uting. Men man trenger ikke komme med en lang avhandling. Bare si at du ikke erinteressert i mer kontakt. Anonymkode: b2ca5...dbb Det høres enkelt ut, men ofte så sårer det mer å få et svar. Også begynner den andre å spørre nye spørsmål som du uansett ikke vil svare på.. det beste er ofte å bare la steinen ligge dø. Anonymkode: d80ab...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #22 Skrevet 1. desember 2019 På 29.11.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev: Syns det er helt naturlig å la en relasjon gli ut av seg selv når man ikke er interessert i stedet for å måtte være direkte og brutal og si "sorry, next!". Jeg foretrekker det i hvert fall. Vi merker jo når noen er interessert eller ikke. Og ved manglende interesse så dør kontakten ut av seg selv. Man har da sosiale antenner! Jeg hadde en fyr som sendte meg en lang melding etter at vi hadde vært på date to ganger hvor han beskrev inngående hvorfor han og meg ikke ville fungert sammen. Jeg syns det var utrolig frekt og unødvendig. Ville mye heller satt pris på en vagere avvising. Han gjorde det hele til en så stor egoistisk greie, syns jeg. Ja til ghosting! Anonymkode: bed58...e5f men hvorfor? Hvis du blir ghostet så tar det jo lengre tid før du forstår at det ikke var noe? Altså du kan ikke 100% være sikker før det har gått veldig lenge. Mens hvis noen sier, "jeg føler ikke helt dette, dessverre" så er det vondt, men da er du sikker og kan mye kjappere akseptere det og gå videre? Anonymkode: 7e686...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #23 Skrevet 1. desember 2019 Så du foretrekker at en du har datet i, la oss si 2 måneder, bare plutselig slutter å ta kontakt eller svare deg? Enig i at han etter daten din kunne bare latt være å skrive noe framfor en avhandling, men det er jo ikke ghosting. Anonymkode: 939ef...8bd 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #24 Skrevet 1. desember 2019 For meg føles det mest rett å ghoste. Det er en del av den jeg er rett og slett 👩 Anonymkode: 6505b...c40 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #25 Skrevet 1. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg føles det mest rett å ghoste. Det er en del av den jeg er rett og slett 👩 Anonymkode: 6505b...c40 Konfliktsky, unnvikende og manipulerende? Tror de du har ghostet tidligere skal være glade, jeg. Anonymkode: 6effc...944 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #26 Skrevet 1. desember 2019 På 29.11.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev: Syns det er helt naturlig å la en relasjon gli ut av seg selv når man ikke er interessert i stedet for å måtte være direkte og brutal og si "sorry, next!". Jeg foretrekker det i hvert fall. Vi merker jo når noen er interessert eller ikke. Og ved manglende interesse så dør kontakten ut av seg selv. Man har da sosiale antenner! Jeg hadde en fyr som sendte meg en lang melding etter at vi hadde vært på date to ganger hvor han beskrev inngående hvorfor han og meg ikke ville fungert sammen. Jeg syns det var utrolig frekt og unødvendig. Ville mye heller satt pris på en vagere avvising. Han gjorde det hele til en så stor egoistisk greie, syns jeg. Ja til ghosting! Anonymkode: bed58...e5f Det du beskriver her er ikke ghosting. Ghosting er når man har datet/holdt på/vært i et forhold og ingenting har tydet på at noe er galt eller at den ene ikke vil mer. Så plutselig slutter den ene helt ut av det blå å ta kontakt, slutter å svare, ignorerer den andre fullstendig. Og når den som sitter igjen fortvilet prøver å få en forklaring så blir man ignorert og blokkert. Man sitter da igjen med en utrolig uverdig og kjip følelse. Man har tusen tanker som kverner og man skjønner ikke hva man har gjort galt. Hvis det er dette du foretrekker å gjøre mot andre så oppfordrer jeg deg sterkt til å oppsøke psykolog for å prate om problemene dine. Ghosting er en form for psykisk mishandlig. Anonymkode: 42602...755 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #27 Skrevet 1. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konfliktsky, unnvikende og manipulerende? Tror de du har ghostet tidligere skal være glade, jeg. Anonymkode: 6effc...944 Det er jeg ikke men jeg liker ikke klengete mennesker. Det er bare slitsomt. Anonymkode: 6505b...c40 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #28 Skrevet 2. desember 2019 På 1.12.2019 den 17.16, AnonymBruker skrev: Det er jeg ikke men jeg liker ikke klengete mennesker. Det er bare slitsomt. Anonymkode: 6505b...c40 Jo, det er du. Å avslutte en relasjon med en enkel setning om at man ikke er interessert er å respektere et annet menneske. Om vedkommende da ikke tar hintet er det innafor å blokke eller på andre måter forsvinne ut av vedkommendes liv. Men stikker man hodet i sanden og later som ingenting viser man kun hvor respektløs, konfliktsky og umoden man er. Anonymkode: 6effc...944 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #29 Skrevet 5. desember 2019 helt enig. Synes ghosting er mye mer naturlig fra min side.. Anonymkode: 13b47...497
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #30 Skrevet 5. desember 2019 Det du beskriver føler jeg er mer at det bare fader ut, det er sånn det oftest avsluttes for min del også. Det er en slags stilltiende enighet fra begge kanter, interessen har dabbet av begge steder, eller den ene har skjønt at den andre ikke er så interessert og tar hintet og trekker seg rolig tilbake. Men om han ikke tar hintet og fortsatt er veldig på og sender masse meldinger så sier jeg det direkte, jeg slutter ikke bare å svare. Anonymkode: b307c...8d4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #31 Skrevet 5. desember 2019 På 1.12.2019 den 15.13, AnonymBruker skrev: Det høres enkelt ut, men ofte så sårer det mer å få et svar. Også begynner den andre å spørre nye spørsmål som du uansett ikke vil svare på.. det beste er ofte å bare la steinen ligge dø. Anonymkode: d80ab...6e3 Det gjør jo ikke det. Jeg ble ghostet av en KJÆRESTE som jeg også hadde kjent i mange år. En jeg følte meg TRYGG på og for første gang på lenge eneste mannen jeg klarte å knytte meg til etter forrige langvarige forhold. Det er noe helt annet, enn å bli ghostet av en random dude man bare har chattet lenge med, møtt kanskje en gang eller uansett om man har datet i flere måneder, så er det fortsatt en random fyr. Enn om du blir sammen med noen du kjenner fra før eller fra barndommen. Da er det VELDIG vanskelig å svelge og det skal jeg love deg at ødelegger deg som menneske. Skjønner bare ikke hva jeg har gjort folk... jeg blir så sykt dårlig behandlet her i hjembyen min, folk har ikke forandra seg til det positive eller oppnådd noe i livet sitt, annet enn kaos og være drittsekker som vanlig. Og de er neglisjerende, ignorerer meg og tar kontakt og utnytter meg når de har behov for det. Lenge leve falskhet, manipulasjon, sinne, hat osv. Det er det ghostere har til felles... svake og stakkarslige folk. Så vetta faen åssen en skal stole på noen igjen og jeg er fortsatt ikke over eksen. Anonymkode: 5d4ef...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #32 Skrevet 6. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjør jo ikke det. Jeg ble ghostet av en KJÆRESTE som jeg også hadde kjent i mange år. En jeg følte meg TRYGG på og for første gang på lenge eneste mannen jeg klarte å knytte meg til etter forrige langvarige forhold. Det er noe helt annet, enn å bli ghostet av en random dude man bare har chattet lenge med, møtt kanskje en gang eller uansett om man har datet i flere måneder, så er det fortsatt en random fyr. Enn om du blir sammen med noen du kjenner fra før eller fra barndommen. Da er det VELDIG vanskelig å svelge og det skal jeg love deg at ødelegger deg som menneske. Skjønner bare ikke hva jeg har gjort folk... jeg blir så sykt dårlig behandlet her i hjembyen min, folk har ikke forandra seg til det positive eller oppnådd noe i livet sitt, annet enn kaos og være drittsekker som vanlig. Og de er neglisjerende, ignorerer meg og tar kontakt og utnytter meg når de har behov for det. Lenge leve falskhet, manipulasjon, sinne, hat osv. Det er det ghostere har til felles... svake og stakkarslige folk. Så vetta faen åssen en skal stole på noen igjen og jeg er fortsatt ikke over eksen. Anonymkode: 5d4ef...3c3 Og forresten, han er jo helt dum i hodet sitt. Vi bor jo i samme by og jeg dro hjem til han. For han tror vel at jeg er dum eller finner meg i alt? Var forbannet og forlangte en forklaring på den oppførselen hans. Han hadde ikke noe godt svar på hvorfor han gjorde det og avviste meg, lol han trodde jeg var der for at han trodde jeg ville være kjæresten hans fortsatt... han ble jo sint og går i selvforsvar som han alltid gjør, han har alltid unnskyldninger for sin tåpelige oppførsel og alt er alle andre sin feil og alle er slemme mot han visst. Han har snakket veeeldig mye dritt om alle eksene sine, og han har vært med mange. Hun siste var visst gal i hodet og masse greier som han fortalte. Var jo synd på han fordi hun var så slem visst. Man er jo som kvinne gal så fort man har en mening eller ikke finner seg i å være nikkedukke til en drittsekk. Anonymkode: 5d4ef...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #33 Skrevet 6. desember 2019 Så plis, ikke ghost noen dere har innvilget noe seriøst med eller har et forhold med i hvert fall. Den personen er jo god nok når dere er i et forhold med vedkommende og det er en person som har gjort seg sårbar og har blitt glade i dere. Men ingen skjønner det og herser og tråkker på folk som faktisk er gode og bryr seg. Fordi jeg selv har alltid vært den som blir tatt for gitt, aldri er god nok, og må tåle jævlig mye dritt fra samfunnet og alltid fra folk rundt meg. Jeg gleder meg til jeg har muligheten til å ta igjen og utnytte det til det fulleste. En dag når en mann forelsker seg hodestups i meg, skal jeg få han til å krype etter meg i nåde og føde barna hans for så å ta de fra han... jeg er bare så lei og frustrert og lei av at man ikke kan stole på noen lenger... Anonymkode: 5d4ef...3c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #34 Skrevet 6. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så plis, ikke ghost noen dere har innvilget noe seriøst med eller har et forhold med i hvert fall. Den personen er jo god nok når dere er i et forhold med vedkommende og det er en person som har gjort seg sårbar og har blitt glade i dere. Men ingen skjønner det og herser og tråkker på folk som faktisk er gode og bryr seg. Fordi jeg selv har alltid vært den som blir tatt for gitt, aldri er god nok, og må tåle jævlig mye dritt fra samfunnet og alltid fra folk rundt meg. Jeg gleder meg til jeg har muligheten til å ta igjen og utnytte det til det fulleste. En dag når en mann forelsker seg hodestups i meg, skal jeg få han til å krype etter meg i nåde og føde barna hans for så å ta de fra han... jeg er bare så lei og frustrert og lei av at man ikke kan stole på noen lenger... Anonymkode: 5d4ef...3c3 Håpe noen tar postene dine seriøst. Aggresjonen din er nettopp det man oppnår med ghosting. Man får bare folk til å hate og mistro andre, fordi man selv er feig som fy. Anonymkode: 11d3e...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #35 Skrevet 6. desember 2019 Jeg er enig med deg. Men har inntrykk av at mange jenter opplever å ha sex med en fyr de følte de hadde kjempe bra kjemi med, og så etter sexen så er de helt borte. Det tror jeg kan være sykt sårende. Da føler man seg bare brukt. Anonymkode: 7c0cc...fd1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #36 Skrevet 6. desember 2019 Man bør være veldig forsiktig med ghosting. Forferdelig hvis man tror en person bryr seg om deg og så ghoster deg helt plutselig. Greit nok for den som ghoster men den som blir ghostet får ikke en skikkelig avsluttning. De kan gå rundt å gruble på om det var noe de skrev eller gjorde galt.. være usikker på om den andre personen bare er opptatt for tiden osv. Vanskelig å komme over noen når du blir ghosta. Anonymkode: 1bac3...28f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå