Gå til innhold

Er det bare jeg som foretrekker "ghosting"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det er helt naturlig å la en relasjon gli ut av seg selv når man ikke er interessert i stedet for å måtte være direkte og brutal og si "sorry, next!". Jeg foretrekker det i hvert fall. Vi merker jo når noen er interessert eller ikke. Og ved manglende interesse så dør kontakten ut av seg selv. Man har da sosiale antenner!

Jeg hadde en fyr som sendte meg en lang melding etter at vi hadde vært på date to ganger hvor han beskrev inngående hvorfor han og meg ikke ville fungert sammen. Jeg syns det var utrolig frekt og unødvendig. Ville mye heller satt pris på en vagere avvising. Han gjorde det hele til en så stor egoistisk greie, syns jeg.

Ja til ghosting!

Anonymkode: bed58...e5f

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enhver form for mangel på tilbakemelding på denne posten er fra de som er enige med deg.

• Liker 26
Skrevet

Jeg tror det finnes to former for ghosting. Den ene er den du beskriver, som jeg også er for, samtalene bare glir ut og normale mennesker tar hintet. Lang melding om hvorfor man ikke funker sammen er ugh ... 

Men så er det den andre, som jeg tror folk egentlig forbinder med ghosting; at man blokkerer personen, unfriender og gjør det helt umulig for den andre parten å kontakte dem. Det ville vært rimelig ubehagelig. 

Anonymkode: d232f...29b

• Liker 14
Skrevet

Ja, de som ikke evner å snakke om følelser og som er unnvikende og feige synes at ghosting er fint. 

Anonymkode: 3c07d...9a8

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns jo ikke det er ghosting om samtalen sklir ut fra begge parters del. Ghosting er når en part ignorerer den andre totalt, uten at den parten som ønsker kontakt, får en forklaring. 

Anonymkode: 9edc9...f03

• Liker 27
Skrevet

Jeg er på både og. Hvis det glir naturlig over fra begge, helt greit. Men hvis en foreslår å møtes og ikke får kontakt er det feil. Da burde man gi tilbakemelding. 

Slik du beskriver med lang melding på hvorfor det ikke funker synes jeg er rart. Hvertfall hvis det var lite interesse fra din side også. Enig i at begge merker det. Han trodde vel han var ekstremt fantastisk da 😂

• Liker 5
Skrevet

Det finnes jo en mellomting mellom å skrive en lang utredning om hvorfor man mener man ikke passer sammen kontra det å ghoste. Man kan jo nøye seg med "Setter pris på tiden vi har hatt, men tror dette dessverre ikke fungerer for meg" etc. i stedet for bare å ghoste. 

Så handler det jo litt om hvilken fase man er i også. Om man kun har møttes en eller to ganger, så føles det kanskje ikke særlig vondt å bli ghostet. For om man har møttes kun for kort tid, så er det jo naturlig at samtalene bare dør ut over tid, og ingen kontakter hverandre igjen. Men om man har datet noen måneder og vært mye sammen, så syntes jeg det er råttent gjort å bare ghoste noen. 

Anonymkode: 22eba...fd5

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, Whistler skrev:

Enhver form for mangel på tilbakemelding på denne posten er fra de som er enige med deg.

Clever 😂

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de som ikke evner å snakke om følelser og som er unnvikende og feige synes at ghosting er fint. 

Anonymkode: 3c07d...9a8

Det er som regel ikke noen store følelser i bildet etter noen få dates. Da handler det bare om man er kompatible eller ikke. 

Jeg snakker ikke om å avslutte et langvarig forhold uten videre forklaring altså!

• Liker 7
Skrevet

Jeg foretrekker ghosting. Hvis jeg blir gitt en grunn så er det bare noe jeg begynner å overanalysere og snu til at det er noe feil med meg. 

Anonymkode: d3368...dbf

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som regel ikke noen store følelser i bildet etter noen få dates. Da handler det bare om man er kompatible eller ikke. 

Jeg snakker ikke om å avslutte et langvarig forhold uten videre forklaring altså!

Spørs hva "noen få dates" innebærer syntes jeg. En, to uforpliktende møter, så ja. Da spiller det ikke så stor rolle. Men f. eks. aktiv dating over en måned eller tre, og der man evt. har hatt tett kontakt også mellom datene, så er det ikke mye snilt ved å ghoste partneren. 

Anonymkode: 22eba...fd5

• Liker 5
Skrevet

Er enig i det folk sier, den dårlige ghostingen alle misliker er den hvor den ene parten bare plutselig kutter all kontakt uten noen forklaring. Det er en SKIKKELIG dårlig måte å avslutte ting på, siden den andre blir sittende med så mange spørsmål på hva som skjedde og hvor det gikk galt. Det koster så lite å bare sende en begrunnelse, og det sparer den som sitter igjen for utrolig mye vond grubling.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Herix skrev:

Er enig i det folk sier, den dårlige ghostingen alle misliker er den hvor den ene parten bare plutselig kutter all kontakt uten noen forklaring. Det er en SKIKKELIG dårlig måte å avslutte ting på, siden den andre blir sittende med så mange spørsmål på hva som skjedde og hvor det gikk galt. Det koster så lite å bare sende en begrunnelse, og det sparer den som sitter igjen for utrolig mye vond grubling.

Men jeg sier jo at jeg foretrekker det. Jeg vil ikke sitte og analysere en som ikke tar mer kontakt. Tvert imot så bruker jeg ikke noe mer energi på vedkommende. 

Jeg trenger ingen personlig grunn til den manglende kontakten, tar det for gitt at han ikke er interessert. Tvert i mot så kan en begrunnelse være sårende og suge mer energi utav meg.

Vi må respektere at folk er forskjellige.

• Liker 4
Skrevet

Nei dere er i flertall som ghoster vi som ikke syns om det er de du hører på kg

Anonymkode: a4e79...ca7

Skrevet

Det der er ikke ghosting ts.

Anonymkode: 1d0fd...d93

• Liker 4
Skrevet
På 29.11.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt naturlig å la en relasjon gli ut av seg selv når man ikke er interessert i stedet for å måtte være direkte og brutal og si "sorry, next!". Jeg foretrekker det i hvert fall. Vi merker jo når noen er interessert eller ikke. Og ved manglende interesse så dør kontakten ut av seg selv. Man har da sosiale antenner!

Jeg hadde en fyr som sendte meg en lang melding etter at vi hadde vært på date to ganger hvor han beskrev inngående hvorfor han og meg ikke ville fungert sammen. Jeg syns det var utrolig frekt og unødvendig. Ville mye heller satt pris på en vagere avvising. Han gjorde det hele til en så stor egoistisk greie, syns jeg.

Ja til ghosting!

Hva var det han skrev da? Tåler du ikke ærlighet? Hvordan skal du fungere i et forhold om menn ikke kan være seg selv rundt deg og kommunisere ? Skrev han ordentlig og saklig? Eller var det mye dritt og personangrep?

Anonymkode: 5d4ef...3c3

• Liker 1
Skrevet

Ghosting er uhøflig og en uting. Men man trenger ikke komme med en lang avhandling. Bare si at du ikke erinteressert i mer kontakt. 

Anonymkode: b2ca5...dbb

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Å gjøre det han gjorde virker bare uendelig selvhøytidelig.

Anonymkode: b3278...70c

• Liker 3
Skrevet
På 29.11.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Ja til ghosting!

Jeg mener det er forskjell på ghosting og det at ingen av partene tar kontakt etter en date. Hvis jeg er interessert, spør jeg jo om det er aktuelt å treffes igjen hvis jeg ikke hører noe, og da er det ganske enkelt å svare "Nei, tror ikke det er aktuelt for min del".Man trenger ikke å utbrodrere, det er unødvendig, men jeg føler at jeg og andre er verdige et svar. Så er det også forskjell på å ghoste etter svært kort kontakt, og de som ghoster etter mer langvarig kontakt. Når jeg ikke er interessert, sier jeg at det var hyggelig å møtes, men at kjemien ikke stemte for min del. Da kan personen gå videre uten å lure på om jeg bare bruker lang tid på å svare etc, og jeg har heller ikke lagt ved en lang liste med feil for den personen. 

• Liker 3
Skrevet

Ghosting er vel en naturlig prosess for å distansere seg følelsesmessig raskest mulig. Man roter ikke rundt i en ødelagt suppe, da går man videre.

Anonymkode: d80ab...6e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...