Gå til innhold

Date venninne av eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes kvinner som har null problem med at ekskjærester dater venninnene deres, men jeg tror det er langt mellom dem. Det  er ikke uten grunn at det finnes en uskreven regel om at eksens venner er off-limits.

Her kan det ligge an til å bli mye krøll og fordømmelse. Hvis du trives når det stormer er det bare å kjøre på. Hvis ikke bør du kanskje la det være.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært singel et års tid, og har de siste månedene begynt å date igjen. Har i den forbindelse fått øynene opp for en venninne av eksen (eller egentlig motsatt, hun har addet meg på diverse sosiale medier og (siden vi bor ganske nær) spurt om vi skal finne på noe flere ganger (jeg har heldigvis hatt veldig gode unnskyldninger så det har ikke blitt noe av). Men nå i det siste har jeg "oppdaget" henne på den måten også, hun er faktisk skikkelig fin, jeg har bare sett på henne som "ulovlig" og dermed ikke sett på henne slik før.

Er det greit å date henne, eller er det ikke? Jeg er så i tvil. For forholdet jeg var i sluttet på en veldig vennskapelig måte og av "nødvendige" grunner (hennes helse), det er ikke det minste vondt blod mellom meg og eksen, tvert imot er vi på talefot, omgås av og til og jeg hjelper henne med endel praktiske ting. Men de omgås jo også rimelig ofte? 

M39

Anonymkode: 6e7e6...b4a

Hun er din eks.. Når begynte man å ha forpliktelser for en eks? 

Selvfølgelig gjør du som du vil, ingen kan hindre deg i det - venninna til din eks er den som må ta praten med eksen din om hva hun tenker om det, det er hun som fortsatt har en forpliktende relasjon til henne. Ikke du. 

Kjør på. 

Anonymkode: f1066...9aa

• Liker 1
Skrevet

Stemmer for "Kjør på" her også.

Hvor man finner kjærlighet så lenge alle gamle forhold er avsluttet spiller ingen rolle ( i min verden i hvertfall :) )

Skrevet

Min eks må gjerne bli sammen med en venninne av meg...om hun synes det er greit er jo en annen sak, han og jeg kjenner jo hverandre veldig godt på alle muligemåter, som hun muligens syns det kan bli litt ubehagelig å forholde seg til.

Anonymkode: 175ae...95f

Skrevet

Jeg likte faktisk forslaget over her om å nevne for eksen din at venninna hennes har vist interesse for deg. Hva eksen din syns om dette er på ingen måte sikkert, men der kan du kanskje teste vannet litt og finne ut hva hun syns uten å være direkte på at du er interessert tilbake. Det kan være hun nevner at dere kunne ha vært en god match, eller så kan det være hun syns hele idéen er grusom!

Selv ble jeg sammen med en god venn av eksen, og det har gått veldig fint. Vi var selvfølgelig litt engstelige for hva eksen skulle mene i begynnelsen, men han har sagt flere ganger at han på ingen måte har noe imot det og faktisk så meg og kompisen hans som en god match en liten stund etter det ble slutt mellom oss to. Rart det der, men vi mennesker er forskjellige og hva vi mener om en og samme situasjon er også forskjellig.

Det er forresten flott av deg at du fortsatt er der for eksen, og at du fortsatt viser at du bryr deg om henne selv om det ikke er noe romantisk mellom dere lenger. Meningene hennes betyr tydelig noe for deg fortsatt og det er bra at du tar hensyn til dette ❤️

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks må gjerne bli sammen med en venninne av meg...om hun synes det er greit er jo en annen sak, han og jeg kjenner jo hverandre veldig godt på alle muligemåter, som hun muligens syns det kan bli litt ubehagelig å forholde seg til.

Anonymkode: 175ae...95f

"...Ubehagelig å forholde seg til"

Hva mener du med det?

Anonymkode: f1066...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...