Gå til innhold

Date venninne av eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært singel et års tid, og har de siste månedene begynt å date igjen. Har i den forbindelse fått øynene opp for en venninne av eksen (eller egentlig motsatt, hun har addet meg på diverse sosiale medier og (siden vi bor ganske nær) spurt om vi skal finne på noe flere ganger (jeg har heldigvis hatt veldig gode unnskyldninger så det har ikke blitt noe av). Men nå i det siste har jeg "oppdaget" henne på den måten også, hun er faktisk skikkelig fin, jeg har bare sett på henne som "ulovlig" og dermed ikke sett på henne slik før.

Er det greit å date henne, eller er det ikke? Jeg er så i tvil. For forholdet jeg var i sluttet på en veldig vennskapelig måte og av "nødvendige" grunner (hennes helse), det er ikke det minste vondt blod mellom meg og eksen, tvert imot er vi på talefot, omgås av og til og jeg hjelper henne med endel praktiske ting. Men de omgås jo også rimelig ofte? 

M39

Anonymkode: 6e7e6...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri gått for en eks av en venninne. Det blir bare rot. 

• Liker 4
Skrevet

Dårlig gjort av dere begge. En ting at følelse kan oppstå uten at man kan så mye for det, men her oppsøker dere jo hverandre med den hensikt at følelser kanskje skal oppstå. Kan garantere at du ikke kommer til å ha en så veldig vennskapelig tone med eksen dersom du går for venninna. Venninna ødelegger også et vennskap. 

Kanskje dere fortjener hverandre....

Anonymkode: 28f0b...d28

• Liker 5
Skrevet

Spør eksen.... 

Anonymkode: 5abae...190

• Liker 3
Skrevet

for en utrolig ekkel og dårlig venninne eksen din har..æsj

Må jo veie hva som er viktigst for deg

Anonymkode: f7ffb...d10

• Liker 3
Skrevet

Du er 39 (!) år og lurer på om det lurt eller lite lurt å date venninna til eksen din? Bare at du vurderer det og at denne "venninna" av eksen legger opp til det forteller rimelig mye om hvilke type personer dere to er..

Og hva skjedde med eksen egentlig? Det blir slutt pga hennes helse? Hva betyr det egentlig? At hun ble dumpa fordi hun var sjuk?

Anonymkode: 2ffdc...cc1

• Liker 6
Skrevet

Hva er problemet? Jeg kjenner tre stykker som har vært sammen med samme dame opp gjennom (alle kjenner hverandre). Uproblematisk. Eiertrang er usympatisk.

Anonymkode: b2c53...4dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes man godt kan la være. Én ting er om man allerede har blitt stormende forelska og skjønner at dette er den store kjærligheten, da skjønner jeg at man vil kjøre på, men om hun bare er "fin" og noen du kunne vurdert å date, så ville jeg droppet det. Det finnes flere fisk i havet, som ikke vil såre eksen din.

Anonymkode: 03f82...25e

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er 39 (!) år og lurer på om det lurt eller lite lurt å date venninna til eksen din? Bare at du vurderer det og at denne "venninna" av eksen legger opp til det forteller rimelig mye om hvilke type personer dere to er..

Og hva skjedde med eksen egentlig? Det blir slutt pga hennes helse? Hva betyr det egentlig? At hun ble dumpa fordi hun var sjuk?

Jeg tar det som et nei 🙂

Min eks ble så rammet av sykdom at hun ikke kan være kjæreste mer, og det er ingen prognoser som sier at hun noengang blir bedre.Det er ikke barn i bildet og vi gikk hver til oss etter råd fra både helsepersonell og familie, og det var ikke, er ikke, blir ikke noe tema å krangle om det at vi nå ikke lenger er sammen. Det var nødvendig for at jeg ikke skal utslette meg selv, og for at hun skal konsentrere seg om seg selv.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi gikk hver til oss etter råd fra både helsepersonell og familie.

Jeg hadde satt spørsmålstegn ved helsepersonell som råder folk til å gå fra hverandre. Helsepersonell har vel ikke noe med om man skal gå fra hverandre eller være sammen.

Anonymkode: 8ed58...2b6

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det som et nei 🙂

Min eks ble så rammet av sykdom at hun ikke kan være kjæreste mer, og det er ingen prognoser som sier at hun noengang blir bedre.Det er ikke barn i bildet og vi gikk hver til oss etter råd fra både helsepersonell og familie, og det var ikke, er ikke, blir ikke noe tema å krangle om det at vi nå ikke lenger er sammen. Det var nødvendig for at jeg ikke skal utslette meg selv, og for at hun skal konsentrere seg om seg selv.

Tror du virkelig noen tror på at helsepersonell og familie bestemmer over kjærlighetslivet til 40 år gamle menn? Dette blir rett og slett for dumt. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært singel et års tid, og har de siste månedene begynt å date igjen. Har i den forbindelse fått øynene opp for en venninne av eksen (eller egentlig motsatt, hun har addet meg på diverse sosiale medier og (siden vi bor ganske nær) spurt om vi skal finne på noe flere ganger (jeg har heldigvis hatt veldig gode unnskyldninger så det har ikke blitt noe av). Men nå i det siste har jeg "oppdaget" henne på den måten også, hun er faktisk skikkelig fin, jeg har bare sett på henne som "ulovlig" og dermed ikke sett på henne slik før.

Er det greit å date henne, eller er det ikke? Jeg er så i tvil. For forholdet jeg var i sluttet på en veldig vennskapelig måte og av "nødvendige" grunner (hennes helse), det er ikke det minste vondt blod mellom meg og eksen, tvert imot er vi på talefot, omgås av og til og jeg hjelper henne med endel praktiske ting. Men de omgås jo også rimelig ofte? 

M39

NEI

Anonymkode: bbb88...da3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig noen tror på at helsepersonell og familie bestemmer over kjærlighetslivet til 40 år gamle menn? Dette blir rett og slett for dumt. 

Nei, det tror jeg ikke, og siden ingen i denne tråden hevder noe som likner på det engang, virker det noe spesielt å ta det opp.

Psykiater og spesialist på sykdommen; nære familiemedlemmer, var alle enig om at det i hennes tilstand ikke finnes mulighet for noe kjærlighetsforhold i tradisjonell forstand. Hun er en slik mennesketype som ikke liker, ønsker, klarer å være avhengig av at ett menneske ofrer seg for henne, og jeg er et slikt menneske at jeg sliter meg ut for å hjelpe og ender med å møte veggen. Eksen og jeg syntes det var en vanskelig situasjon og tillot oss å diskutere dette med venner, fagfolk og familie (er det ok for deg at vi gjorde dette, eller synes du at det å diskutere i en forferdelig vanskelig situasjon er å la andre bestemme over kjærligheten?). Etterpå (lenge etterpå) besluttet vi at det var nødvendig å gå hvert til oss, men jeg ordner masse praktiske ting for henne og omgås med henne nesten ukentlig i den forbindelse. 

Men det var dumt av meg å spørre her, jeg ser at flere henger seg opp i ting som ikke har med saken å gjøre, jeg ville bare ha feedback og det har jeg jo fått, så med dette trekker jeg meg ut av tråden.

TS

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke, og siden ingen i denne tråden hevder noe som likner på det engang, virker det noe spesielt å ta det opp.

Psykiater og spesialist på sykdommen; nære familiemedlemmer, var alle enig om at det i hennes tilstand ikke finnes mulighet for noe kjærlighetsforhold i tradisjonell forstand. Hun er en slik mennesketype som ikke liker, ønsker, klarer å være avhengig av at ett menneske ofrer seg for henne, og jeg er et slikt menneske at jeg sliter meg ut for å hjelpe og ender med å møte veggen. Eksen og jeg syntes det var en vanskelig situasjon og tillot oss å diskutere dette med venner, fagfolk og familie (er det ok for deg at vi gjorde dette, eller synes du at det å diskutere i en forferdelig vanskelig situasjon er å la andre bestemme over kjærligheten?). Etterpå (lenge etterpå) besluttet vi at det var nødvendig å gå hvert til oss, men jeg ordner masse praktiske ting for henne og omgås med henne nesten ukentlig i den forbindelse. 

Men det var dumt av meg å spørre her, jeg ser at flere henger seg opp i ting som ikke har med saken å gjøre, jeg ville bare ha feedback og det har jeg jo fått, så med dette trekker jeg meg ut av tråden.

TS

Du har fått svar på det du spurte om. Å date eksen sin venninne er ca så dritsekk som drittekk kan bli. Om noe burde du heller opplyse eksen din om at venninner av henne legger an på deg, så hun har anledning til å få den type kjerringer ut av sitt liv.

Ellers virker det sm du tror at du er en eller annen form for hverdagshelt, mens du egentlig fremstår direkte umoden på alle måter. Hvorfor mener du det er fornuftig å henge rundt eksen når det er slutt mellom dere? Hvordan kan du overhodet vurderer å date en venninne av henne eller noen som helst dame når du har kontakt med eksen hver eneste uke? (Det burde si seg selv at det ikke vil fungere). Og det høres ærligtalt helt på tur ut og drive å diskutere noens helsesituasjon med kreti og pleti. Hvordan kan det være bra for den eksen din og bli behandlet sånn som dette med sykeliggjøring og umyndiggjøring på alle hold? Er hun umyndiggjort eller ikke? For dersom hun ikke er det, er ikke dette riktig klokt.

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke dette bør hindre to som liker hverandre i å bli sammen.

Det funket ikke med deg og eksen, men det kan kanskje bli dere to?

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Arca skrev:

Synes ikke dette bør hindre to som liker hverandre i å bli sammen.

Det funket ikke med deg og eksen, men det kan kanskje bli dere to?

Det var veldig koselig å få et skikkelig svar på spørsmålet, ikke alt mulig annet. Takk.

Da ber jeg henne med ut i helgen.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig koselig å få et skikkelig svar på spørsmålet, ikke alt mulig annet. Takk.

Nå tror jeg du bare er ute etter å provosere, ts..

Anonymkode: 28f0b...d28

• Liker 1
Skrevet

Omtaler 39-åringer andre mennesker som «skikkelig fin»? Jeg trodde kun ungdommen snakket sånn.

Anonymkode: 4a11d...e63

• Liker 2
Skrevet

Snakk med eksen din og spør hva hun synes, og hun nye om hva hun tenker om å evnt miste venninnen sin. Kanskje alt er helt problemfritt!

Anonymkode: 175ae...95f

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk har svart på spørsmålet men du likte bare ikke svarene du har fått. Det med helsepersonell er bare noe du finner på for å at folk skal si ja, du kan date venninnen.   Jeg synes egentlig du og venninnen til eksen din er bare æsj.  Tydeligvis så har du ikke mange damer å velge mellom hvis du er så desperat at vurder venninnen til eksen din.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er en slik mennesketype som ikke liker, ønsker, klarer å være avhengig av at ett menneske ofrer seg for henne, og jeg er et slikt menneske at jeg sliter meg ut for å hjelpe og ender med å møte veggen

Hvorfor var du med henne i første omgang hvis hun var sånn? 

Anonymkode: 8ed58...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...