Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Gjennom en datingside på nettet har jeg kommet i kontakt med ei tysk jente som er like gammel som meg.( 20 år) Vi har snakket sammen hver dag siden i sommer, men nå har jeg et problem. Jeg er ikke interessert og dette var noe jeg sa til hun i går. Hun ble kjempelei seg når jeg sa dette, og hun mener at vi fortsatt skal snakke sammen, selv om jeg ikke er interessert i forhold. Tidligere har jeg sagt at jeg er forelsket osv ( noe jeg var), men det er jeg ikke nå lengre. Vi har aldri møttes, men jeg har vist henne drøssevis av bilder av meg selv, jobb, hverdag osv. Så hun vet «godt» hvem jeg er. 

Bør jeg fortsette å snakke med henne selv om jeg ikke er interessert, eller er det greit om jeg sletter kontoen og «forlater» henne? Hun er kjempelei seg så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... da jeg ikke er interessert i henne mtp kjæresteforhold. Ellers kan jeg holde kontakten å være «venner» men det blir fort vanskelig?

edit: denne datingappen koster meg + 3000 .- kr i måneden og hun nekter å bytte til gratisplattform etter snart 6 mnd... 

Veldig takknemlig for råd. 

Endret av Hr11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en fri mann og kan gjøre hva du vil. Istedenfor å trekke det ut i langdrag og pine slutten for henne, så er det like greit å bare foreta et "clean cut" og avslutte alt uten noe mer om og men. Så jeg støtter forslaget om å avslutte kontoen, og ikke ha noe mer med henne å gjøre. Men si fra først, si farvel og nå bryter jeg kontakten. Ja, hun vil bli lei seg, men det vil gå over. Det er begrenset hvor forelsket man kan bli i noen man aldri har møtt.

Men har du ikke sett mange bilder av henne, sier du? Hun har kun vist deg noen få begrensede bilder, kanskje bare de på profilen sin på nett? Jeg får en snikende mistanke om at dette kanskje ikke er en ekte 20 årig jente likevel...

Skrevet
7 minutter siden, Hr11 skrev:

Bør jeg fortsette å snakke med henne selv om jeg ikke er interessert, eller er det greit om jeg sletter kontoen og «forlater» henne? Hun er kjempelei seg så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Aldri forlate noen uten at de vet hvorfor, det finnes sååå mange knuste hjerter fra før. Vær menneskelig, hun fortjener bedre enn at du drar ut pluggen, og lar alt det gode renne ut. Tenk, kanskje er det noen som gjør det på deg, hva tenker du da?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Du er en fri mann og kan gjøre hva du vil. Istedenfor å trekke det ut i langdrag og pine slutten for henne, så er det like greit å bare foreta et "clean cut" og avslutte alt uten noe mer om og men. Så jeg støtter forslaget om å avslutte kontoen, og ikke ha noe mer med henne å gjøre. Men si fra først, si farvel og nå bryter jeg kontakten. Ja, hun vil bli lei seg, men det vil gå over. Det er begrenset hvor forelsket man kan bli i noen man aldri har møtt.

Men har du ikke sett mange bilder av henne, sier du? Hun har kun vist deg noen få begrensede bilder, kanskje bare de på profilen sin på nett? Jeg får en snikende mistanke om at dette kanskje ikke er en ekte 20 årig jente likevel...

Har 3 bilder av henne å alle er litt i forskjellig alder tror jeg. Jeg har vist henne 50 bilder + å snakket om veldig personlige ting, som kun hun vet.. Jeg har spurt henne lenge om å møtes, eller snakke et annet sted da datingsiden koster meg 3000.- kr i måneden... og hun sier alltid nei. Og at hun trenger lengre tid. Det går meg på nervene for jeg har fortalt henne så mye om meg selv! Og hun nesten ingenting... er dette normalt??? Når dere kvinner treffer en mann dere virkelig liker så venter dere vel ikke mange måneder med å treffe han???Jeg har penger til datingsiden, men allikevel fryktelig dyrt. Hun er kjempe lei seg, og jeg hater når andre har det vondt pga meg. 

Skrevet
3 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Aldri forlate noen uten at de vet hvorfor, det finnes sååå mange knuste hjerter fra før. Vær menneskelig, hun fortjener bedre enn at du drar ut pluggen, og lar alt det gode renne ut. Tenk, kanskje er det noen som gjør det på deg, hva tenker du da?

Jeg har allerede sagt hvorfor, og det er fordi hun er så vanskelig å ha med å gjøre, samtidig som hun ikke har de «personlighetstrekkene» jeg ønsker for min fremtidige kone. Jeg er en veldig kresen mann. Har veldig lite erfaring med dating å jenter, da jeg egt aldri har hatt interesse for det tidligere så jeg er kjempeuerfaren.aldri kysset noen engang

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Hr11 skrev:

Har 3 bilder av henne å alle er litt i forskjellig alder tror jeg. Jeg har vist henne 50 bilder + å snakket om veldig personlige ting, som kun hun vet.. Jeg har spurt henne lenge om å møtes, eller snakke et annet sted da datingsiden koster meg 3000.- kr i måneden... og hun sier alltid nei. Og at hun trenger lengre tid. Det går meg på nervene for jeg har fortalt henne så mye om meg selv! Og hun nesten ingenting... er dette normalt??? Når dere kvinner treffer en mann dere virkelig liker så venter dere vel ikke mange måneder med å treffe han???Jeg har penger til datingsiden, men allikevel fryktelig dyrt. Hun er kjempe lei seg, og jeg hater når andre har det vondt pga meg. 

Hvorfor vil du møte henne hvis du ikke er interessert? Og hva i helvete er det slags datingside som koster 3000 kroner i måneden? Den må virkelig være "the shit"!!!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hr11 skrev:

Jeg har allerede sagt hvorfor, og det er fordi hun er så vanskelig å ha med å gjøre, samtidig som hun ikke har de «personlighetstrekkene» jeg ønsker for min fremtidige kone. Jeg er en veldig kresen mann. Har veldig lite erfaring med dating å jenter, da jeg egt aldri har hatt interesse for det tidligere så jeg er kjempeuerfaren.aldri kysset noen engang

Da forstår jeg deg lettere, da er det bare å ta ut pluggen👌

Skrevet
1 minutt siden, Jdz skrev:

Hvorfor vil du møte henne hvis du ikke er interessert? Og hva i helvete er det slags datingside som koster 3000 kroner i måneden? Den må virkelig være "the shit"!!!

Koster mellom 3000-4000 spørs litt hvor mye meldinger jeg sender. Den er ekte denne datingsiden og er et populært alternativ til tinder i Tyskland. Jeg ville tidligere møte henne, men ikke nå da hun er så vanskelig å med å gjøre. Hun ville aldri diskutere et møte eller bytte datingplatform/Messenger/snap elns når jeg spurte henne, da det er så dyrt. 😪

Skrevet

Men er det greit av meg å si «ha det bra» ? Jeg er ikke interessert i henne noe mere, som jeg var. Føler meg litt slem... men går vel sikkert greit?? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, si det rett ut, vær ærlig, så får du det så mye bedre etterpå. Jeg ser jo at du har omsorg, men det er ikke slemt å avslutte👌 men det er lettere si det med tekst enn tale da...

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Du har jo sagt fra så du har jo gjort det du skulle. Bare fortsett livet slik du ønsker.

Skrevet
2 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Ja, si det rett ut, vær ærlig, så får du det så mye bedre etterpå. Jeg ser jo at du har omsorg, men det er ikke slemt å avslutte👌 men det er lettere si det med tekst enn tale da...

Takk for svar. Problemet er at jeg har sagt   « jeg elsker deg» «du er drømmedama» osv osv. Hun konfronterer meg med dette. Og det har hun rett til å gjøre, men problemet er at jeg mistet all interesse etter div samtaler vi har hatt seneste tiden. Jeg var virkelig stupforelsket de 3 første mnd da hun er veldig vakker, smart og snill. Men allikevel ikke det jeg ønsker som kjæreste... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Bamseklemmer

Er det greit å si ha det til tross for det jeg har sagt feks « elsker deg» og lignende? Problemet er at hun ble kjempeskuffet og lei seg. Dette er ikke noe jeg har sagt plutselig, for hun har skjønt at jeg begynte å få manglende interesse... har snakket med henne om dette i 2 dager, men hun gir seg aldri. Hun mener vi skal holde kontakten til tross.... vi har aldri truffet hverandre før, så veldig synd på oss er det ikke, men veldig vondt for henne tydeligvis. Et forhold er ikke vits å prøve engang da vi ikke ville komme så godt overens

Endret av Hr11
Litt ekstra
  • Liker 1
Skrevet

Dropp henne, du skylder henne ingenting.. du har gjort forsøk i å møtes så det er vel egentlig hennes skyld at forholdet deres har stagnert.

røde flagg! 

Anonymkode: 8cbbb...cc7

Skrevet

Aaaah, kjenner meg igjen i dette du skriver, det har skjedd meg også. Men for meg tenker jeg mere på meg selv på slike ting. Tøft for en som har omsorg når det føles slemt ut å slutte et kjæresteforhold. Tipper hun også har omsorg...

Men å holde kontakten er uansett ikke så dumt, men hun må da forstå at det bare er for vennskap. Håper du finner ei løsning på dette🤞

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dropp henne, du skylder henne ingenting.. du har gjort forsøk i å møtes så det er vel egentlig hennes skyld at forholdet deres har stagnert.

røde flagg! 

Anonymkode: 8cbbb...cc7

Ja jeg har spurt henne 3-4 ganger om å møtes. Men hun sier alltid hun trenger mere tid... veldig frustrerende. Da snakker jeg med henne litt først med trøstende ord og sier ifra at jeg sletter kontoen.. og 0 kontakt til hverandre. Gjør vondt for henne tror jeg men jeg er virkelig ikke interessert, fordi vi hadde ikke passet godt sammen... 

Skrevet

Så denne jenta forventer at du skal fortsette å betale 3000,- i måneden for å fortsette å holde kontakten med henne når hun konstant er avvisende og ikke engang gir deg alternativet til å kontakte henne noe sted som er gratis?

Skrevet
2 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Aaaah, kjenner meg igjen i dette du skriver, det har skjedd meg også. Men for meg tenker jeg mere på meg selv på slike ting. Tøft for en som har omsorg når det føles slemt ut å slutte et kjæresteforhold. Tipper hun også har omsorg...

Men å holde kontakten er uansett ikke så dumt, men hun må da forstå at det bare er for vennskap. Håper du finner ei løsning på dette🤞

Bamseklemmer

Jeg er heller ikke interessert i vennskap da denne datingsiden koster så mye penger. Vil jo koste meg ++10 000.- kr i året  bare å være venn med henne! Hun nekter å snakke sammen på noen andre måter enn denne datingsiden. Blir fort enda mere følelser hvis vi snakker videre. En gang vil jo jeg finne ei som jeg liker og blir litt feil å holde kontakt med jevnaldrende gjennom en datingside hvis jeg skulle få kjæreste. Så konklusjonen er at jeg sier farvel og noen trøstende ord? 

Skrevet
4 minutter siden, Persephone skrev:

Så denne jenta forventer at du skal fortsette å betale 3000,- i måneden for å fortsette å holde kontakten med henne når hun konstant er avvisende og ikke engang gir deg alternativet til å kontakte henne noe sted som er gratis?

Riktig Persephone. Jeg har spurt henne om å snakke på Messenger eller snapchat men hun nekter... jeg blir så frustrert av det fordi jeg har fortalt veldig mye om meg selv! Dessuten er jeg ingen mann som holder på med flere jenter, aldri utro eller lignende. Er typen som vi finne hun rette, få hus sammen og leve lykkelig resten av livet.... hvor enn klisje det høres ut som. Jeg er ikke kristen men har blitt oppdratt på en litt kristen måte kan man si

Skrevet
1 minutt siden, Hr11 skrev:

Riktig Persephone. Jeg har spurt henne om å snakke på Messenger eller snapchat men hun nekter... jeg blir så frustrert av det fordi jeg har fortalt veldig mye om meg selv! Dessuten er jeg ingen mann som holder på med flere jenter, aldri utro eller lignende. Er typen som vi finne hun rette, få hus sammen og leve lykkelig resten av livet.... hvor enn klisje det høres ut som. Jeg er ikke kristen men har blitt oppdratt på en litt kristen måte kan man si

Da må du faktisk bare si ifra til henne og droppe hele greia. Forklar henne at det aldri blir dere to og at du ikke er interessert i å fortsette å snakke med henne på denne siden. Ikke vent på svar og at hun nok en gang overtaler deg til å fortsette, men avslutt abonnementet med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...