AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Trenger hjelp til å slutte å amme babyen min på 14 mnd. Hadde egentlig nesten sluttet helt for en måned siden. Da gikk det gradvis og naturlig nedover. Men så ble han syk, og vi hadde en uke med feber hvor det eneste han ville ha var pupp. Så nå er vi tilbake til start føler jeg. Han drikker bare vann, har forsøkt introdusere vanlig melk, men det liker han ikke. Jeg er drittlei ammingen for å være ærlig, og det er vanskelig å begrense det nå som han er så stor. Blir illsint, drar i genseren osv. Noen som har gode råd?? Pliis? Anonymkode: 1a976...906
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Skjønner hva du føler. Følte det likt på den tiden. Men her sitter jeg og ammer året etter også😅 Kutte ut én og én amming? Si at puppen er tom Anonymkode: 1ccae...fdc
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Jeg avsluttet ammingen med min på 16 mnd nå, tok det i forbindelse med at jeg skulle være borte 3 netter. Da jeg kom hjem var ikke interessen like intens, selv om hun ville die ved sengetid. Får masse kos og nærhet og tilbud om vann. Det har gått greit. Du kan starte med å trappe ned ammingen mer og mer, og så avslutte helt. Tilby nærhet uten brystet så mye som mulig. Anonymkode: e27a5...475
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Bind inn brystene så de blir utilgjengelig for han. Det stanser også produksjonen på 1-2 uker. Ferdig arbeid. Anonymkode: c4357...431
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Ville trappet gradvis ned, og sluttet med en og en ammestund for både deg og barnets del (mindre melkespreng og ikke så tøft for barnet) når jeg sluttet å nattamme tok jeg samme teknikken, bestemte meg feks for at ammingen kl 2 skulle han ikke få, og gav da vann og kos i stedet. Lot han få neste gang han våknet, om det så var 5 min etterpå. Tok ca 3 dager per måltid, og han sov gradvis lenger og lenger tid mellom oppvåkningene. Kanskje om du gjør noe ala det samme, så vil barnet til slutt glemme å spørre? Feks frokost puppen skal han ikke få før etter frokost, og så lenge han spiser litt så får han etterpå? Da får du drøyd tiden mer og mer, og det vil bli naturlig for barnet med lenger avstand mellom måltidene. Anonymkode: d5d39...7d6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Om du vil virkelig slutte må du tåler noen dager med protest dessverre. Slutt helt med nattamming først or når det går bra, kutt ut de på dagtid. Når han drar opp genseren din gir du han til pappaen uansett om han vil eller ikke. Anonymkode: 9d1ab...813
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 Min drakk ikke melk da vi sluttet å amme. Erstattet med ostepinner, skyr, ost og andre meieriprodukter. Kutt en og en amming. Vi holdt lengst på morgenen, og den forsvant da jeg var bortreist en helg Anonymkode: e4184...7d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå