Gå til innhold

Neglesopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har neglesopp på en negl, men leser om det nå og det virker jo nærmest umulig å fjerne det?

Ser at det anbefales tablettkurer som går over mange måneder osv? Er det virkelig ikke noen enklere måte å bli kvitt dette?

Noen som vil dele erfaringer???

Anonymkode: 15791...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det tar 9 mnd å vokse ut en ny negl.. 

Anonymkode: 5c4c2...47a

Skrevet

Du kan jo gå å få neglen fjernet.. Og så vokser den ut igjen

Anonymkode: 68816...330

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gå å få neglen fjernet.. Og så vokser den ut igjen

Anonymkode: 68816...330

Det hjelper ikke, man må bruke middel. 

Prøv soppneglelakk først, deretter tablettkur.

Anonymkode: 0e355...f8f

• Liker 1
Skrevet

Det kommer ut hvor langt neglsoppen har kommet inn på neglen. Om den bare er på den øverste delen så holder det å file bort den delen og å pensle regelmessig med anti-neglesopp neglelakk man får kjøpt på biblioteket. Om neglesoppen har kommet langt så hjelper kun tablettkur. Tablettkuren får man kun på resept og da må legen ta prøve av neglen. Så viktig å ikke file vekk neglen før man går til legen. 

Hadde selv neglsopp og da jeg gikk til legen hadde jeg filt vekk neglesoppen fordi jeg var flau over den. Men da fikk ikke legen tatt prøve av neglen og jeg måtte tilbake senere når neglen hadde vokst ut. De klipper en bit av neglen så viktig at det er mulig å klippe biter av neglen når du går til legen. 

Anonymkode: 48bb0...cbd

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg får ta meg en tur på apoteket i første omgang. Den har ikke kommet veldig langt ned på neglen så da er det kanskje håp? 

Anonymkode: 15791...ff4

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

å pensle regelmessig med anti-neglesopp neglelakk man får kjøpt på biblioteket

😅

Anonymkode: c7cc4...856

• Liker 1
Skrevet

Finnes ingen hurtigkur, men tablettkur du får hos legen funker som gull! Det tar tid, men er verdt det. 

Anonymkode: 3721a...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...