GreenHarmony Skrevet 9. desember 2022 #381 Del Skrevet 9. desember 2022 Sushiii skrev (1 time siden): Positiv test er jo positiv test?! Den er jo positiv for lengst, men noe må de jo ha å lage video om... Kan jo ikke bli positiv uten HCG de testene. Blodprøve etter 14 dager Vi anbefaler at du ikke tar graviditetstest før 14 dager etter tilbakesetting og at testen tas som en blodprøve (beta-hCG-kvantitering). Da unngår du å bli lurt ved at testen slår positivt ut på restene av hormonene fra eggløsningssprøyten. Sjansen for en slik falsk positiv test vil være høyere jo tidligere du tester, og den er høyere om du fikk Pregnyl som eggløsningssprøyte enn om du fikk Ovitrelle. Ser ut til at det er mulig å få falsk positiv når man tester tidlig, men nå har de vel fått sterkere og sterkere strek, så det er vel så godt som bekreftet. Syntes det er kjempe koselig at de får oppleve dette, men må si jeg er spent på hvordan det hele skal vinkles i SOME🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 9. desember 2022 #382 Del Skrevet 9. desember 2022 (endret) Leste feil. Endret 9. desember 2022 av Jolanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #383 Del Skrevet 9. desember 2022 GreenHarmony skrev (30 minutter siden): Blodprøve etter 14 dager Vi anbefaler at du ikke tar graviditetstest før 14 dager etter tilbakesetting og at testen tas som en blodprøve (beta-hCG-kvantitering). Da unngår du å bli lurt ved at testen slår positivt ut på restene av hormonene fra eggløsningssprøyten. Sjansen for en slik falsk positiv test vil være høyere jo tidligere du tester, og den er høyere om du fikk Pregnyl som eggløsningssprøyte enn om du fikk Ovitrelle. Ser ut til at det er mulig å få falsk positiv når man tester tidlig, men nå har de vel fått sterkere og sterkere strek, så det er vel så godt som bekreftet. Syntes det er kjempe koselig at de får oppleve dette, men må si jeg er spent på hvordan det hele skal vinkles i SOME🙈 Livesending av alle tidligere og ordinær UL tenker jeg. Mye penger å tjene på å markedsføre hardt på skeive som får baby. Og det var ikke ment som kritikk av skeive, men det er jo….. Ja, de smir på alle contentjern. Og engelsken er jo fordi de håper å nå bredt ut internasjonalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. desember 2022 #384 Del Skrevet 9. desember 2022 AprilLudgate skrev (7 minutter siden): Livesending av alle tidligere og ordinær UL tenker jeg. Mye penger å tjene på å markedsføre hardt på skeive som får baby. Og det var ikke ment som kritikk av skeive, men det er jo….. Ja, de smir på alle contentjern. Og engelsken er jo fordi de håper å nå bredt ut internasjonalt. Sistnevnte har de lykkes med. Har du sett følgerskaren de har på TikTok? Jeg la merke til at de ikke ønsker å eksponere det fremtidige barnet og det er i alle fall positivt. Krysser fingrene for dem og at testene er riktige 🤞🏻 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #385 Del Skrevet 9. desember 2022 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Sistnevnte har de lykkes med. Har du sett følgerskaren de har på TikTok? Jeg la merke til at de ikke ønsker å eksponere det fremtidige barnet og det er i alle fall positivt. Krysser fingrene for dem og at testene er riktige 🤞🏻 Ønsker de ikke? Men hvorfor dokumenterer de alt allerede da? Jeg vet de har internasjonale følgere og ønsker dem selvsagt alt godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. desember 2022 #386 Del Skrevet 9. desember 2022 AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Ønsker de ikke? Men hvorfor dokumenterer de alt allerede da? Jeg vet de har internasjonale følgere og ønsker dem selvsagt alt godt. Så i alle fall Julie svare på at det ikke blir eksponering av barn og at det skal få ha privatliv. Jeg tror mange ikke føler at prøving/graviditet ikke har noe med privatlivet til barnet å gjøre, men mer med foreldrene. At de dokumenterer prøvingen kan jo være positivt for skeive som ikke kan prosessen helt, jeg krysser fingrene for at de slutter når barnet er født. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 9. desember 2022 #387 Del Skrevet 9. desember 2022 *blueberry* skrev (10 minutter siden): Så i alle fall Julie svare på at det ikke blir eksponering av barn og at det skal få ha privatliv. Jeg tror mange ikke føler at prøving/graviditet ikke har noe med privatlivet til barnet å gjøre, men mer med foreldrene. At de dokumenterer prøvingen kan jo være positivt for skeive som ikke kan prosessen helt, jeg krysser fingrene for at de slutter når barnet er født. Det er et ganske interessant tema vedrørende eksponering. Personlig synes jeg det er ganske trist at barnets tidlige historie utleveres og blir underholdning for et så massivt antall ukjente mennesker. De vil kjenne alle detaljer rundt tilblivelsen, mens barnet ikke vil få vite dette (eller forstå) før ganske mange år senere. Jeg hadde hatet om mine foreldre gjorde dette mot meg, og hadde sett på det som et svik. Jeg respekterer at de tenker annerledes, og er glad for at de iallfall velger å ikke eksponere barnet når det er kommet til verden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. desember 2022 #388 Del Skrevet 9. desember 2022 Laia skrev (10 minutter siden): Det er et ganske interessant tema vedrørende eksponering. Personlig synes jeg det er ganske trist at barnets tidlige historie utleveres og blir underholdning for et så massivt antall ukjente mennesker. De vil kjenne alle detaljer rundt tilblivelsen, mens barnet ikke vil få vite dette (eller forstå) før ganske mange år senere. Jeg hadde hatet om mine foreldre gjorde dette mot meg, og hadde sett på det som et svik. Jeg respekterer at de tenker annerledes, og er glad for at de iallfall velger å ikke eksponere barnet når det er kommet til verden. Jeg er enig med deg. Jeg synes graviditet, evt tanker og plager rundt dette også er en indirekte eksponering av barn. Det samme gjelder følelser/ milepæler i barseltiden, den bør være privat og jeg håper Camilla og Julie holder seg til det. Foreløpig synes jeg de har laget positivt innhold i forhold til dette med prøving. Jeg hadde nok følt meg mer svikter av mine foreldre om de hadde delt alt det negative. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #389 Del Skrevet 9. desember 2022 *blueberry* skrev (36 minutter siden): Jeg er enig med deg. Jeg synes graviditet, evt tanker og plager rundt dette også er en indirekte eksponering av barn. Det samme gjelder følelser/ milepæler i barseltiden, den bør være privat og jeg håper Camilla og Julie holder seg til det. Foreløpig synes jeg de har laget positivt innhold i forhold til dette med prøving. Jeg hadde nok følt meg mer svikter av mine foreldre om de hadde delt alt det negative. Tja, jeg vet ikke. Som langtidsprøver og relativt godt bevandra i IVFkarusellen - dog som heterofil og med endometriose - så reagerer jeg jo på fremstillingen deres på IG via reels. Det har jeg kommentert før da, men det blir litt hva skal jeg si…..negativt triggende. Ikke at de har ansvar for andre, men den derre dansevideoen med «late som vi er triste og så danse av glede» var direkte smakløs synes jeg. Det representerer på absolutt ingen måte IVF. Heller ikke for lesbiske friske par, selv om jo de absolutt trekker statistikken positivt opp. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 9. desember 2022 #390 Del Skrevet 9. desember 2022 *blueberry* skrev (2 timer siden): Jeg er enig med deg. Jeg synes graviditet, evt tanker og plager rundt dette også er en indirekte eksponering av barn. Det samme gjelder følelser/ milepæler i barseltiden, den bør være privat og jeg håper Camilla og Julie holder seg til det. Foreløpig synes jeg de har laget positivt innhold i forhold til dette med prøving. Jeg hadde nok følt meg mer svikter av mine foreldre om de hadde delt alt det negative. Skjønner hva du mener angående positivt innhold. Hvis det gjaldt meg selv ville jeg likevel ønske at mine foreldre ville delt min tidligste historie med meg først av alle, at det var noe spesielt og privat som tilhørte meg og min familie. Ikke at de valgte å prioritere det som underholdning for fremmede og som inntektskilde. Jeg tenker at det som de driver med nå aldri kan ugjøres. Det er deres valg, men jeg synes det er noen betenkeligheter med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 9. desember 2022 #391 Del Skrevet 9. desember 2022 ATLAS6 skrev (På 4.12.2022 den 11.16): Blir veldig dumt å hakke på alt. De har et stort internasjonalt publikum derav engelsk. Den norske skolen underviser i britisk engelsk, derfor har mange, dog nok eldre enn dagens barn, mer britisk enn amerikansk aksent. Hakke på alt? Har som sagt ikke "sett på de" på 1 år eller noe. Hakke gjør jeg ja, nå. Synes det var latterlig... Julie skifter jo mellom britisk, amerikansk og norsk engelsk. Og så påtatt når de snakker til hverandre på engelsk. Går an å tekste det da... når de liksom får positiv test.. unaturlig å si noe på engelsk da. Men de skal bare holde på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. desember 2022 #392 Del Skrevet 9. desember 2022 (endret) AprilLudgate skrev (2 timer siden): Tja, jeg vet ikke. Som langtidsprøver og relativt godt bevandra i IVFkarusellen - dog som heterofil og med endometriose - så reagerer jeg jo på fremstillingen deres på IG via reels. Det har jeg kommentert før da, men det blir litt hva skal jeg si…..negativt triggende. Ikke at de har ansvar for andre, men den derre dansevideoen med «late som vi er triste og så danse av glede» var direkte smakløs synes jeg. Det representerer på absolutt ingen måte IVF. Heller ikke for lesbiske friske par, selv om jo de absolutt trekker statistikken positivt opp. Ja, den dansen var usmakelig. Helt enig. Men jeg tror også temaet har en plass i SoMe, i og med den responsen vi ser på TikTok spesielt. Laia skrev (24 minutter siden): Skjønner hva du mener angående positivt innhold. Hvis det gjaldt meg selv ville jeg likevel ønske at mine foreldre ville delt min tidligste historie med meg først av alle, at det var noe spesielt og privat som tilhørte meg og min familie. Ikke at de valgte å prioritere det som underholdning for fremmede og som inntektskilde. Jeg tenker at det som de driver med nå aldri kan ugjøres. Det er deres valg, men jeg synes det er noen betenkeligheter med det. Jeg ville heller ikke ønsket at mine foreldre delte sånne ting. Jeg er glad jeg var barn før SoMe dukket opp. Det er absolutt betenkeligheter med det, men sammenlignet med andre influencere opplever jeg at de vinkler reisen sin positivt i det minste. Endret 9. desember 2022 av *blueberry* 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9. desember 2022 #393 Del Skrevet 9. desember 2022 Hvor mange tester skal de ta?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 10. desember 2022 #394 Del Skrevet 10. desember 2022 Irja skrev (11 timer siden): Hvor mange tester skal de ta?! Alle 🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 14. desember 2022 #395 Del Skrevet 14. desember 2022 AprilLudgate skrev (På 9.12.2022 den 19.52): Tja, jeg vet ikke. Som langtidsprøver og relativt godt bevandra i IVFkarusellen - dog som heterofil og med endometriose - så reagerer jeg jo på fremstillingen deres på IG via reels. Det har jeg kommentert før da, men det blir litt hva skal jeg si…..negativt triggende. Ikke at de har ansvar for andre, men den derre dansevideoen med «late som vi er triste og så danse av glede» var direkte smakløs synes jeg. Det representerer på absolutt ingen måte IVF. Heller ikke for lesbiske friske par, selv om jo de absolutt trekker statistikken positivt opp. Er enig med deg… Ivf prosess er ganske tøft i seg selv . Jeg er ferdig med den prosessen for lenge siden men likevel har sluttet følge med de pga de videoene. Jeg forstår det var en tungt prosess for de og, det er ofte det, jeg forstår de vil lyse det ut at ikke er tabu mer.Men overdrevet på enkelte punkter at en blir litt irritert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. desember 2022 #396 Del Skrevet 14. desember 2022 Juhu25 skrev (2 timer siden): Er enig med deg… Ivf prosess er ganske tøft i seg selv . Jeg er ferdig med den prosessen for lenge siden men likevel har sluttet følge med de pga de videoene. Jeg forstår det var en tungt prosess for de og, det er ofte det, jeg forstår de vil lyse det ut at ikke er tabu mer.Men overdrevet på enkelte punkter at en blir litt irritert Enig med det i at IVF ikke burde være tabu, og man kan mer enn gjerne vise prosessen osv. Men jeg synes de sparkler glitter over det hele 🤷♀️ Jeg synes for eksempel hun komikeren….ah, ei fra USA. Uansett: jeg skjønner det og blir annerledes fordi hun hadde alvorlig grad av endometriose osv. Men likevel - når hun hadde forsøk nummer 1, som hun vel ble gravid på også - så var det jo ikke sugarcoated og «lekedanser» osv. Hadde det vært en humoristisk vri på «jaja, her ligger med 10 tonn drugs og bleie før uttak», det er innafor og litt galgenhumor. Men jeg vet ikke. Unner dem å slippe «billig unna» ved å lykkes så raskt og smertefritt uten problemer selvsagt. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 18. desember 2022 #397 Del Skrevet 18. desember 2022 At de tjener seg søkkrike på dette er tragisk. De filmene og de tilgjorte videoene er himmelfalne teite. Begriper ikke folk forer seg med dette. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 3. januar 2023 #398 Del Skrevet 3. januar 2023 Ikke hjerteslag på bebi i magen 😢 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 3. januar 2023 #399 Del Skrevet 3. januar 2023 Mio-lio skrev (46 minutter siden): Ikke hjerteslag på bebi i magen 😢 Åhh 😢. Jeg håper de tar seg tid til å bearbeide ❤️. Håper de snart får bedre nyheter. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 3. januar 2023 #400 Del Skrevet 3. januar 2023 Mio-lio skrev (2 timer siden): Ikke hjerteslag på bebi i magen 😢 Fryktelig trist at det gikk galt, selvfølgelig. Føler med dem💔 Men noe "bebi" var det ikke. De har mistet et embryo i en tidlig spontanabort, noe som er veldig vanlig, og noe svært mange par opplever. I de flestes verden deler man ikke graviditet med andre enn de aller nærmeste på et så tidlig stadium, og ser for meg at det må være en stor ekstrabelastning å gå ut med det så tidlig når det går galt. Det er en grunn til at folk flest venter til uke 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå