Gjest Familytree Skrevet 24. november 2019 #21 Skrevet 24. november 2019 Det er mennesker med asperger som er i en bedre sammenheng enn andre med dette😊 Så vi kan ikke sier ja eller nei
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #22 Skrevet 25. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes måter å løse ting på, hvis du ikke sliter med sosiale koder, hva med å prøve å endre ting? Anonymkode: d22b5...33d Men hva skal man endre på? Har prøvd det meste. Dessverre funket det ikke. Alt handler ikke om endringer, problemløsning osv. Det kan være andre ting som gjør at man er der man er. Og trenger ekstra ressurser og det er Norge dårlige på å gi og tilby. Alt går tregt og man maser og maser i evigheter om hjelp og på at folk osv skal få ræva i gir. Men skjer aldri noe og man er den som kjemper på, mens andre er late og likegyldige. Fordi de ikke vet åssen det er å mangle fullstendig sosialt nettverk og relasjoner, når man selv er den som tar initiativ hele veien uten at noen vil ha kontakt eller gir tilbake. Får ikke hjelp av DPS, leger og familien er fraværende enda de vet. Har gått mange år nå. Jeg har gjort mye forskjellig, men ingenting bidrar til varig endring. Som alle andre får til en viss grad. Det jeg trenger er faste og gode relasjoner som varer i flere år og bli inkludert. Har aldri vært med på noen ting nesten. Og du vet åssen nordmenn er, egne og reserverte. Like ille i utlandet også dessverre. Jeg er bra nok som jeg er og er ikke noe jeg burde endre på utseendemessig eller personlig, er ekte, snill, trofast, morsom og bidrar. Anonymkode: f1bd9...0ca
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #23 Skrevet 25. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal man endre på? Har prøvd det meste. Dessverre funket det ikke. Alt handler ikke om endringer, problemløsning osv. Det kan være andre ting som gjør at man er der man er. Og trenger ekstra ressurser og det er Norge dårlige på å gi og tilby. Alt går tregt og man maser og maser i evigheter om hjelp og på at folk osv skal få ræva i gir. Men skjer aldri noe og man er den som kjemper på, mens andre er late og likegyldige. Fordi de ikke vet åssen det er å mangle fullstendig sosialt nettverk og relasjoner, når man selv er den som tar initiativ hele veien uten at noen vil ha kontakt eller gir tilbake. Får ikke hjelp av DPS, leger og familien er fraværende enda de vet. Har gått mange år nå. Jeg har gjort mye forskjellig, men ingenting bidrar til varig endring. Som alle andre får til en viss grad. Det jeg trenger er faste og gode relasjoner som varer i flere år og bli inkludert. Har aldri vært med på noen ting nesten. Og du vet åssen nordmenn er, egne og reserverte. Like ille i utlandet også dessverre. Jeg er bra nok som jeg er og er ikke noe jeg burde endre på utseendemessig eller personlig, er ekte, snill, trofast, morsom og bidrar. Anonymkode: f1bd9...0ca Får mistenkelige vibber av siste setningen din. Anonymkode: c15f6...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #24 Skrevet 25. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er bra nok som jeg er og er ikke noe jeg burde endre på utseendemessig eller personlig, er ekte, snill, trofast, morsom og bidrar. Anonymkode: f1bd9...0ca Noe galt må det være? Anonymkode: 8ead5...27e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #26 Skrevet 7. januar 2020 På 24.11.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev: Er det vanlig at de som har asperger er lei av livet? Anonymkode: 8ead5...27e Vet ikke hva som er vanlig, men kan svare for meg selv... Ja ! Har det materielt sett bra, men resten av livet er helt tomt og meningsløst Anonymkode: f8de5...0aa
PURE/HONEY Skrevet 7. januar 2020 #27 Skrevet 7. januar 2020 Iallefall ut i fra det jeg leser på nettet fra folk med Aspergers, så er det mange av de som blir deprimerte. Mange hevder de er mer sensitive enn andre fra natur, i tillegg til at de har utviklet sosial angst og greier. Mange nevner at å skal passe inn i samfunnet som en som ikke forstår sosiale koder gjør dem deprimerte. Det kan jeg forstå as, ettersom at såpass mye kommunikasjon foregår via kroppspråk og ikke gjennom ord. Spesielt sanksjoner mot folks oppførsel. Folk med Aspergers får ikke-verbal tilbakemelding på hvordan de oppfører seg, men klarer ikke ofte tolke det. Det må være hardt. Jeg har mye medfølelse overfor folk med Aspergers som sliter på grunn av det, fordi de har essensielt blitt kastet ufrivillig ut i livet på ekstremt høyt vanskelighetsnivå, med minimal hjelp. Mange går bare raskt inn og ut av livet som en miserabel mislykkelse som egentlig aldri hadde det bra, fordi et par voksne bare måtte ha sex. 1
PURE/HONEY Skrevet 7. januar 2020 #28 Skrevet 7. januar 2020 På 24.11.2019 den 21.09, AnonymBruker skrev: Min sønn med as er ikke lei av livet og sliter ikke med depresjoner, men jeg som mor er veldig offansiv og krydrer livet med glede hele veien. Han kan derimot føle sinne fordi han ofte blir sosialt eksludert, men vi snakker om det og, reflekterer og finner løsninger sammen. Tror alle kan bli lei av livet, kan bare forestille meg hvor tøft det er å være utenfor hele tide, sliten med sosiale koder og bli ekskludert. Det behøver ikke være slik, det kommer også an på nettverket rundt deg. Anonymkode: d22b5...33d Hvordan kan du med sikkerhet si at sønnen din ikke er lei av livet og ikke sliter med depresjoner? Massevis av foreldre har barn som ikke liker å gi uttrykk for hvordan de føler seg.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #29 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har AS og sliter masse psykisk i hvert fall. Men jammen har jeg kjempet for å finne min plass også. Noe jeg dessverre hittil ikke har klart. Trodde jeg hadde det, men han mishandlet meg og jeg mistet vårt felles nettverk da jeg kom meg ut. Siden da har mørket tatt helt over. Ikkr bare periodevis som før. Men det er jo ikke bare pga AS. Jeg har en vond livshistorie og har tilleggsdiagnoser. Anonymkode: e837c...3a7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #30 Skrevet 8. januar 2020 Jeg er ikke lei av livet, men blir ofte lei meg når andre har fått til ting som jeg aldri kommer til å klare, utdannelse, bra jobb, mange gifter seg osv... Jeg er alene, har uføretrygd og føler meg lite verdt. Anonymkode: 97eb8...94e 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #31 Skrevet 15. januar 2020 Ja, det er meget vanlig når man står utenfor alt og alle. Anonymkode: 8ead5...27e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #32 Skrevet 15. januar 2020 Ja, for de som er alvorligere rammet av autisme så kan det fjerne livsmotet fra hvem som helst. Anonymkode: 7b0b0...822 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #33 Skrevet 15. januar 2020 Det verste er når familien krever at man skal fungere normalt selv om man er arbeidsufør pga Asperger. Anonymkode: 18c4a...6c8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #34 Skrevet 15. januar 2020 På 24.11.2019 den 22.42, AnonymBruker skrev: Det finnes mer enn 1 måte å være glad og lykkelig på 😺 Anonymkode: bebb3...305 Da er su heldig. Jeg personlig føler det ikke sånn. Føler mer på tomhet som en annen her nevnte over. Prøver å fylle dagene så godt jeg kan, men det er ikke alltid lett. Dagsformen varierer veldig. Anonymkode: edb31...435
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #35 Skrevet 15. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verste er når familien krever at man skal fungere normalt selv om man er arbeidsufør pga Asperger. Anonymkode: 18c4a...6c8 Helt klart. Spesielt hvis det kan gi dem mulighet til ansvarsfraskrivelse inenkeltensituasjoner. Anonymkode: edb31...435
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #36 Skrevet 15. januar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det verste er når familien krever at man skal fungere normalt selv om man er arbeidsufør pga Asperger. Anonymkode: 18c4a...6c8 Hva er det familien krever? Anonymkode: 8ead5...27e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #37 Skrevet 16. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det familien krever? Anonymkode: 8ead5...27e Familien forventer mye siden man er intelligent og god til å prate i trygge familiære omgivelser. Men med svært dårlige eksekutive evner blir man helt utslitt av alle gjøremålene familien krever. Anonymkode: 18c4a...6c8
_popcorn_ Skrevet 20. januar 2020 #38 Skrevet 20. januar 2020 Ryddet for brukerangrep og avsporinger, og svar til dette. _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå