herzeleid Skrevet 27. november 2019 #41 Skrevet 27. november 2019 Skulle likt å sett pressmidlene fra Pakistan. "Hvis dere ikke slutter nekter vi å ta imot mer bistand fra dere" 4
Drizzt Skrevet 27. november 2019 #42 Skrevet 27. november 2019 Are you joking me. Problemet i Pakistan er at det er overbevisning om at 1 person gjør noe = hele nasjonen gjør noe. De har ikke ytringsfrihet. Her er jeg helt enig med Kallmyr at ytringsfriheten gjelder også ytringer vi ikke liker. Sånn er det ikke i Pakistan og de andre muslimske landene. Hvorfor innskrenke våre friheter? Hvorfor i det hele tatt trenger Norge ambassadør i Pakistan? Når dette er sagt så mener jeg at koranbrenning er en unødvendig provokasjon og jeg tar avstand fra å brenne religiøse symboler, men det SIAN gjør er ikke representativt for Norge for øvrig. SIAN brenner Koranen - det er deres ytring. Vi tar avstand fra det - det er vår ytring. Sånn fungerer det. 4
Søgni Skrevet 27. november 2019 #43 Skrevet 27. november 2019 Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål rundt moderering tas på PM til moderator eller på Ris og ros. Søgni, mod.
Gjest Fiznik Skrevet 28. november 2019 #44 Skrevet 28. november 2019 Merkelig dette, At en Norsk organisasjon brenner en Koran er problematisk, men ser ikke noe problematikk i at en Handelspartner har over 1 milioner muslimer fengslet i konsentrasjonsleirer. Kredibilitet virker forut å være et ukjent begrep for den Pakistanske stat.
Klossmajor Skrevet 24. desember 2019 #45 Skrevet 24. desember 2019 Pakistan er ikke i stand til å angripe stort annet enn sine naboland. Norge er langt utenfor Pakistans militære rekkevidde. 1
Elaine Marley Skrevet 31. desember 2020 #46 Skrevet 31. desember 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
sonush Skrevet 31. desember 2020 #47 Skrevet 31. desember 2020 Pakistan klarer å starte en krig, men ikke kapasitet el økonomi til å holde ut lenge eller vinne en krig, med India en gang. Alle krig mellom disse to landene er startet av Pakistan og vunnet av India. Men ang tema, så tror jeg ikke at Norge har noe å frykte. Tror ikke de kommer til å sende missile hitover.
Klossmajor Skrevet 31. desember 2020 #48 Skrevet 31. desember 2020 sonush skrev (1 time siden): Pakistan klarer å starte en krig, men ikke kapasitet el økonomi til å holde ut lenge eller vinne en krig, med India en gang. Alle krig mellom disse to landene er startet av Pakistan og vunnet av India. Men ang tema, så tror jeg ikke at Norge har noe å frykte. Tror ikke de kommer til å sende missile hitover. Det spiller ingen rolle så lenge de uansett ikke vil være i nærheten av å nå fram.
Gjest Lampe1 Skrevet 13. januar 2021 #49 Skrevet 13. januar 2021 SoWhat? skrev (På 23.11.2019 den 19.06): Da ble de informert om at norske myndigheter tar skarp avstand til brenningen. Det var bra. Er utrolig dumt da, at SIAN får oppmerksomhet rundt dette. Det skulle de ikke fått. Koranbrenning er en klar symbolsk handling, som viser avstandtagen til hva boka står for og hva den har forårsaket. Helt klart noe som bør støttes.
Klossmajor Skrevet 13. januar 2021 #50 Skrevet 13. januar 2021 Lampe1 skrev (1 time siden): Koranbrenning er en klar symbolsk handling, som viser avstandtagen til hva boka står for og hva den har forårsaket. Helt klart noe som bør støttes. Jeg synes brenning av en bok som symbolsk handling kan være et gangbart virkemiddel hvis grupper krever særbehandling av alle utgaver av boka overfor bøkenes eiere mot trusler om vold, og hvis det allerede finnes mengder av kopier av boka. Hvis det fører til at trusler og utøvelse av vold ikke lenger følger manglende respekt for krav om særbehandling av boka, så mener jeg det kan være et gyldig virkemiddel. Dette har vært tilfellet for koranen. Generelt sett synes jeg det er en uting om man skal brenne bøker offentlig fordi man misliker innholdet av dem. Så i det koranbrenning ikke lenger medfører noen risiko om fysisk gjengjeldelse, synes jeg man bør avstå fra den slags. I utgangspunktet bør ord motsies med ord. 1
Gjest Lampe1 Skrevet 13. januar 2021 #51 Skrevet 13. januar 2021 Klossmajor skrev (11 minutter siden): Jeg synes brenning av en bok som symbolsk handling kan være et gangbart virkemiddel hvis grupper krever særbehandling av alle utgaver av boka overfor bøkenes eiere mot trusler om vold, og hvis det allerede finnes mengder av kopier av boka. Hvis det fører til at trusler og utøvelse av vold ikke lenger følger manglende respekt for krav om særbehandling av boka, så mener jeg det kan være et gyldig virkemiddel. Dette har vært tilfellet for koranen. Generelt sett synes jeg det er en uting om man skal brenne bøker offentlig fordi man misliker innholdet av dem. Så i det koranbrenning ikke lenger medfører noen risiko om fysisk gjengjeldelse, synes jeg man bør avstå fra den slags. I utgangspunktet bør ord motsies med ord. Et godt prinsipp.
Meridian Skrevet 14. januar 2021 #52 Skrevet 14. januar 2021 Når en bok en mer hellig og verdifull enn et menneskeliv... 4
Elaine Marley Skrevet 14. januar 2021 #53 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Tråden er ryddet for hatefullt innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. Edit: Tråden er også ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Endret 14. januar 2021 av Elaine Marley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå