Gå til innhold

Kaller Norge inn på teppet etter koranbrenning


Gjest Bukkenbruse

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, er det ikke første gangen en koran brennes i Vesten. Det er ikke noen eksepsjonell hendelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan spørre seg hvor troende man er hvis man føler på et behov for å ty til en gjengjeldelsesaksjon på vegne av en allmektig guddommelighet. Hvis man virkelig tror at guddommeligheten er alt hva skriftene hevder guddommeligheten er, burde man forstå at all logikk da skulle tilsi at guddommeligheten skulle være mer enn kapabel nok til å rydde opp på egen hånd. En allmektig gud skal ikke ha noe behov for hjelp fra mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

territorium

23 minutter siden, megda skrev:

problemet er den åpenbare kognitive dissonansen til troende. Noen er totalt hjernevasket der troen er har viklet seg så dypt inn i et individ at de ikke lenger klarer å skille hvor grensen for individet stopper og starten på islam begynner. alt er blitt et.

Gud må fjernes fra religion om hodet til disse menneskene kan returnere til jorden og virkeligheten. Om vi ser bort fra gud som forkynner sannheten gjennom tekster, så blir plutselig disse religionene ufarlige. For all del så må du gjerne være spirituell eller åndelig, men ikke dra gud inn i det.

Er derfor jeg mener religion i regjering er ille. Tenk på det som marxisme eller fascisme i regjering. Noe som er anti demokratisk. en ting de har til felles er å finne en skyldebukk. På lik linje som en gal politisk eller religiøs ekstremisme. De finner en grunn til hvorfor folk skal fjernes, og ja.

En misforståelse anngående muslimer om det. Den er veldig anti vantroe, og pro troende. Ting som at jizya skal påtvinges på ikke muslimer som er en skatt men mer påminnelse av at du er lavest bare men at de såpass tolererer deg om du følger deres levemåte osv. Muslimer har sin egen skatt "Som jeg ikke husker navnet på"

Uansett terrorister er terrorister, de er generelt gale folk. Tror det står flere steder at du skal følge ledere selv om du ikke liker alt de gjør eller om en blir tyrant i hadither, og i bestefall beste du kan gjøre er å oppmuntre personen å ikke bli en tyrant eller unngå å undertrykke folk. (med mindre du ikke er muslim da X)) bare tuller. Men de tenker sikkert at islam er bare sånn sunn fornuft mentalitet. Er du en morder er du ikke muslim.. de setter litt sånt mentalitet for å si det slikt hvis det gir mening.

Men en misforståelse som jeg faktisk trodde før var at muslimer er bare ute etter å drepe folk som ikke tror på islam. det er sant om det er krig.  Men det er betingelser. Om det ikke er krig, og om du dreper en ikke muslim så kommer du til helvete  om du har avtale med de osv, du blir kanskje ikke dømt på jorden for det men du kommer ikke til himmelen for det. Terrorister tror jeg faktisk er litt... på annen klode det de gjør for å si det slikt siden de skal avlyde lederne "Jeg bare antar du ikke kan lage en random leder.. i et land eller noe når du allerede har en regjering som har det osv" du blir også kommandert å ikke følge ting om det er noe som går imot islam. Men du skal generelt adlyde lederne innenfor loyalitet tror jeg. Men hvis du blir beordret til noe som går imot religionen så skal du si nei for å si det slikt. Men det er også ordre om å kjempe til Islam er den eneste religionen på jorden. Det kan gjøres på forskjellige måter derimot, overtalelse eller hva annet. Så det å ha territorium er også en ting.

Litt lang tekst. Men for å si kort. Religion i regjering, dårlig ide. Religiøse folk i samfunnet derimot kan funke. Selv om jeg ikke tror abrahamiske religioner er sanne.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Klossmajor skrev:

Man kan spørre seg hvor troende man er hvis man føler på et behov for å ty til en gjengjeldelsesaksjon på vegne av en allmektig guddommelighet. Hvis man virkelig tror at guddommeligheten er alt hva skriftene hevder guddommeligheten er, burde man forstå at all logikk da skulle tilsi at guddommeligheten skulle være mer enn kapabel nok til å rydde opp på egen hånd. En allmektig gud skal ikke ha noe behov for hjelp fra mennesker.

En grunn til det. Om man gjør hån av muhammad så er det der grensen går og man kan faktisk drepe folk for det. Er ikke en spøk, det er faktisk ikke lov å drepe folk som man har fredsavtale med eller slikt innenfor at man ikke er i krig. Men om du håner islam eller muhammad "eller om du såpass gir en grunn til å bli drept for noe som du har gjort fortjent til.. kanskje gjort noe veldig fælt" så er alt ut av vasken. Og å drepe de er faktisk tillatt.

Står i hadither om det. Jeg skrev de ikke. Det står der i svart og hvit bokstavelig talt. De tar religionen sin veldig alvorlig og det er veldig påminnet om hvor dedikerte den religiøse kulturen er. Også for å vise hvor mye bedre den er enn jøder og kristne. Jeg kunne sitert her og der. Men står mye slik for å vise hvem som har bedre religion en hvem på en måte

I hadithene så er jøder veldig lavt, Kristne er ikke så ille men de har feil veiledning. "Men de er alikevel fiender i islam". Polyteister er veldig sett ned på. Ateister liker de heller ikke.

Bare noen eksempler på det jeg husker.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Er noen forbauset?

Egentlig ikke. Norge har omfattende relasjoner med Pakistan, så fra ett diplomatisk ståsted er det normalt.

Hvordan det presenteres, fremstår ... tonedøvt. Det fremstår som diplomatene ikke skjønner den Norske konteksten, og i likhet med Kina reaksjonene etter nobelprisen, så forteller det oss at de faktisk ikke forstår vestlige liberale demokratier. 
 

Så selv om det ikke er overraskende , er det ... uventet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kallis92 skrev:

En grunn til det. Om man gjør hån av muhammad så er det der grensen går og man kan faktisk drepe folk for det. Er ikke en spøk, det er faktisk ikke lov å drepe folk som man har fredsavtale med eller slikt innenfor at man ikke er i krig. Men om du håner islam eller muhammad "eller om du såpass gir en grunn til å bli drept for noe som du har gjort fortjent til.. kanskje gjort noe veldig fælt" så er alt ut av vasken. Og å drepe de er faktisk tillatt.

Står i hadither om det. Jeg skrev de ikke. Det står der i svart og hvit bokstavelig talt. De tar religionen sin veldig alvorlig og det er veldig påminnet om hvor dedikerte den religiøse kulturen er. Også for å vise hvor mye bedre den er enn jøder og kristne. Jeg kunne sitert her og der. Men står mye slik for å vise hvem som har bedre religion en hvem på en måte

I hadithene så er jøder veldig lavt, Kristne er ikke så ille men de har feil veiledning. "Men de er alikevel fiender i islam". Polyteister er veldig sett ned på. Ateister liker de heller ikke.

Bare noen eksempler på det jeg husker.

Jeg tror poenget mitt gikk deg hus forbi. En allmektig gud skal ikke behøve hjelp fra mennesker til å gjøre noe som helst. Smak litt på ordet allmektig. Hvorfor skal man straffe på vegne av en allmektig gud? Burde man ikke forvente at den allmektige guddommeligheten tar seg av sånt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg tror poenget mitt gikk deg hus forbi. En allmektig gud skal ikke behøve hjelp fra mennesker til å gjøre noe som helst. Smak litt på ordet allmektig. Hvorfor skal man straffe på vegne av en allmektig gud? Burde man ikke forvente at den allmektige guddommeligheten tar seg av sånt selv?

Faktisk er det forklart i teologien deres.

Du vet John Kramer i fra Saw filmene? Han legger feller for å se om de har overlevelses evner pga av å se om de er takknemelig for livet eller ikke.

Vel den bibelske teologien er litt annerledes enn det Islam er.

I bibelen så er satan guds motstander, og der har du uhellet ved helvete. Dermed var menneskets hans skapning men satan kom og fristet dem til å synde. Så syndefallet var bare en ting som skjedde som ikke var ment for å skje. Og for å få tilgivelse og komme til himmelen så må du søke om gud sin tilgivelse for å komme dit å leve slikt han vil.

Derimot... islam er annerledes. Selv om bibelen sier at gud er skaper av lys og mørke, godt og uhell. Så tror jeg det aldri var intensjonelt å ønske ondskap å spres. Islam... er mer at ondskap og godhet er der for å teste mennesket. Så det er spillbrikker for å se hvor takknemelige mennesket er ovenfor gud, og det islamske guden ønsker er at mennesket velger det gode . Derfor du har ting som jinns. Jinn er røyk tinger, litt som aladdin genie. De kan enten være onde eller gode ånder, på lik linje som mennesket. De kan være gode eller onde. Iblis eller Satan er den onde derimot og han er motstander av gud. Så Gud i Islam tester mennesket "først ved troen som er det første du må gjøre. Så med gjerninger"

 

Uansett verdiene som at kvinner er underlagt mennene og ikke troen på likestilling er grunnen at jeg ikke tror dem. Jeg tror på gud, bare ikke abrahamsreligioner bare. Fordi hva om man promoterer dem. Og de har motsatt effect? innenfor noen av verdiene.

Derfor Gud av Åpenbar Godhet og Ondskap er noe jeg tror på

Men ja. Er bare slikt de tror bare. Slikt regjeringen funker om man gjør den religiøs.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kallis92 skrev:

Faktisk er det forklart i teologien deres.

Du vet John Kramer i fra Saw filmene? Han legger feller for å se om de har overlevelses evner pga av å se om de er takknemelig for livet eller ikke.

Vel den bibelske teologien er litt annerledes enn det Islam er.

I bibelen så er satan guds motstander, og der har du uhellet ved helvete. Dermed var menneskets hans skapning men satan kom og fristet dem til å synde. Så syndefallet var bare en ting som skjedde som ikke var ment for å skje. Og for å få tilgivelse og komme til himmelen så må du søke om gud sin tilgivelse for å komme dit å leve slikt han vil.

Derimot... islam er annerledes. Selv om bibelen sier at gud er skaper av lys og mørke, godt og uhell. Så tror jeg det aldri var intensjonelt å ønske ondskap å spres. Islam... er mer at ondskap og godhet er der for å teste mennesket. Så det er spillbrikker for å se hvor takknemelige mennesket er ovenfor gud, og det islamske guden ønsker er at mennesket velger det gode . Derfor du har ting som jinns. Jinn er røyk tinger, litt som aladdin genie. De kan enten være onde eller gode ånder, på lik linje som mennesket. De kan være gode eller onde. Iblis eller Satan er den onde derimot og han er motstander av gud. Så Gud i Islam tester mennesket "først ved troen som er det første du må gjøre. Så med gjerninger"

Uansett verdiene som at kvinner er underlagt mennene og ikke troen på likestilling er grunnen at jeg ikke tror dem. Jeg tror på gud, bare ikke abrahamsreligioner bare. Fordi hva om man promoterer dem. Og de har motsatt effect? innenfor noen av verdiene.

Derfor Gud av Åpenbar Godhet og Ondskap er noe jeg tror på

Men ja. Er bare slikt de tror bare. Slikt regjeringen funker om man gjør den religiøs.

Uansett om gud tester mennesket eller ei, så gir det liten mening at et menneske føler det nødvendig å ta på seg oppgaven å agere overfor andre mennesker på vegne av en allmektig gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk nok opplyst at det norske politiet ganske raskt også grep inn og stoppet brenningen.

Alt oppstyret tatt i betraknting, både for politiet og politikerne her hjemme og internasjonalt. Jeg tviler sterkt på at noen i fremtiden får tillatelse fra politiet til slike demonstrasjoner igjen. Politiets oppgave er å opprettholde ro og orden. Slike demonstrasjoner vil derfor bli de facto forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klossmajor skrev:

Uansett om gud tester mennesket eller ei, så gir det liten mening at et menneske føler det nødvendig å ta på seg oppgaven å agere overfor andre mennesker på vegne av en allmektig gud.

Gud må ha en hobbi antar jeg å pålegge sin skapelse. Uansett jeg tror ikke på abrahamsreligioner. Er bare slik teologien demmers funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vitner nok en gang om store kulturelle forskjeller mellom Norge og muslimske land. Om man oppfatter at et medlem av SIAN som representant for Norge som land, så viser det hvor lite man forstår det norske demokratiet. Dessverre er frykten for nettopp slike represalier noe som ødelegger for ytringsfriheten og demokratiet her i landet.

Så kan man spørre seg om Pakistan er villige til å ta skylda for noe deres terrorister gjør. Er de ute og beklager, og trapper opp på ambassader for å beklage på vegne av Pakistan da?

Det triste i hele saken er at opptrinnet ble stoppet. Det er ikke populære meninger som har behov for beskyttelse av ytringsfriheten, men de mer upopulære. Jeg synes det er ganske urovekkende, og det ville vært interessant å se det spille ut i en rettssal. Påtalemyndigheten ville neppe vunnet frem med hatparagrafen for å brenne en religiøs bok.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal vi kunne sleppe å gå på eggeskall for Islam? Vi vet hvordan Islam prøver å penetrere seg rettigheter i både kultur og politikk. Vi sier vi har ytringsfrihet, men man føler den gjelder kun på enkelte områder selv i Norge. Snart er det forbudt å si enkelte ord. Hva blir det neste?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg  var at de hadde litt mer guts enn Otto Jespersen.. 🤣han brant bibelen,  men turer ikke brenne Koranen. Og noen sier kristne er like ille som islamister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ti.09 skrev:

Jeg leser nå kommentarfeltet til en video av brenningen. Det er en del kommentarer om Norge, blant annet denne som er skrevet av en bruker ved navn Kuakara Bisha: How dare you do this... Brutal people.... I hate you now norway i hate you.... So emotionless you are.... look at the emotionless people staring and laughing as if a joke is going on .... You are always doin'things like this. Jeg syntes det er urettferdig at de hater hele Norge på grunn av en handling noen få personer har gjort. Ordet "hate" er også i tillegg et sterkt ord.

 

Noen av de vet ikke bedre.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest libbloom
14 hours ago, Sinsiew said:

Noen av de vet ikke bedre.. 

 

Så kan man lure på hvor mange av de som ikke vet bedre som oppholder seg her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser vi et glimt av den virkelige islam.  Null toleranse for andre syn en islam. Her skal norge presses til å legge seg flate for islam.  

Mon tro hva norske muslimer mener om det norske flagget blir brent i pakistan.

Endret av Stina234
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Stina234 skrev:

Nå ser vi et glimt av den virkelige islam.  Null toleranse for andre syn en islam. Her skal norge presses til å legge seg flate for islam.  

Mon tro hva norske muslimer mener om t det norske flagget blir brent i pakistan.

Jeg antar at deres lojalitet ligger hos islam og hjemlandet før Norge.
Følelsen som blir vekket av flaggbrenningen er nok noe i retning av "haha der ser dere hva som skjer når dere kødder med islam."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 23.11.2019 den 19.20, Klossmajor skrev:

Vet du med sikkerhet at disse koranbrennerne ikke har lest seg opp på disse skriftene?

Sannsynligvis kan de ikke engang lese. Veldig mange av de mest konservative og mest religiøse i Pakistan er analfabeter. Mens de som har mye penger drikker alkohol, fester, studerer utenlands og lever livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...