Gå til innhold

Hvem er tidenes beste låtskriver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke til å stikke under en stol at bander og artister før i tiden hadde mye mer talent enn dagens artister, de var i en helt annen liga. For å bli berømt måtte de fleste kunne lage egen musikk, kunne synge mer enn bra, beherske flere instrumenter og være gode live. I dag er jo ikke dette tilfellet. Jo, det finnes noen gode band og artister, men de kan likevel ikke sammenlignes med flere av bandene som er nevnt i denne tråden. 

Anonymkode: f0223...a61

Elvis, Frank Sinatra, Diana Ross, og Whitney Houston ble vel temmelig berømte selv om de kun strev noen få av sangene de sang og svært sjeldent spilte instrument. 

Anonymkode: 47911...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elvis, Frank Sinatra, Diana Ross, og Whitney Houston ble vel temmelig berømte selv om de kun strev noen få av sangene de sang og svært sjeldent spilte instrument. 

Anonymkode: 47911...3c3

Vel, nå er hverken Whitney Houston eller Diana Ross noen legender eller spesielle på noen som helst måte, de var populære sangere som sang andre sine låter. Elvis (han skrev i hvert fall "in the ghetto") og Frank Sinatra, de hadde begge en sterk tilstedeværelse på scenen og flotte sangstemmer og de var populære, men de skapte ikke musikk. Beatles, Led, Queen, The Who, Bob Dylan, etc. er i annen annen liga, de skapte musikken som gjorde dem berømt. 

Anonymkode: f0223...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke til å stikke under en stol at bander og artister før i tiden hadde mye mer talent enn dagens artister, de var i en helt annen liga.

Ingenting som tilsier at de skulle være bedre før.

Er nok bare noe du tror...

Anonymkode: afb9b...a52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som tilsier at de skulle være bedre før.

Er nok bare noe du tror...

Anonymkode: afb9b...a52

Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening. Men kan du nevne noen band som du mener er like gode?

Anonymkode: f0223...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av norske har jeg lyst til å trekke fram Kari Bremnes og Anne Grete Preus. Fantastiske låtskrivere begge to!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke til å stikke under en stol at bander og artister før i tiden hadde mye mer talent enn dagens artister, de var i en helt annen liga. For å bli berømt måtte de fleste kunne lage egen musikk, kunne synge mer enn bra, beherske flere instrumenter og være gode live. I dag er jo ikke dette tilfellet. Jo, det finnes noen gode band og artister, men de kan likevel ikke sammenlignes med flere av bandene som er nevnt i denne tråden. 

Anonymkode: f0223...a61

Da har du gått glipp av en del konserter, det er helt sikkert. Det er plenty av musikere idag som behersker flere instrumenter, kan synge, skrive og komponere og spille det du hører på plata live.
Case in point:

 

 

Endret av K.B.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 1.15, K.B. skrev:

Da har du gått glipp av en del konserter, det er helt sikkert. Det er plenty av musikere idag som behersker flere instrumenter, kan synge, skrive og komponere og spille det du hører på plata live.
Case in point:

Det er jo ikke det jeg sier, at det ikke finnes artister som kan spille instrumenter, men majoriteten kan ikke det. Tool er et OK band, men ville aldri i verden påstått at de er på samme nivå som Beatles, Led, Queen, etc., til tross for at de har teknologien på sin side. Dessuten, de artistene som er mest populær i dag, er midddelmådige, både når det gjelder sangstemme og bruk av instrumenter.

Anonymkode: f0223...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 11/23/2019 at 6:04 PM, Rumle said:

Har du hørt denne? Utrolig fin ❤

Ligger mange bra intervjuer og taler av ham på youtube også, om du er interessert. Han var virkelig spesiell.

Herlig låt. Cohen var fantastisk. 

EDIT: Men her har du vel lagt ut en heller uvanlig versjon, for å si det pent? 

Endret av Akhenaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Akhenaton skrev:

Herlig låt. Cohen var fantastisk. 

EDIT: Men her har du vel lagt ut en heller uvanlig versjon, for å si det pent? 

Ja! :ler: Det var fordi hun jeg svarte skrev at hun leste tekstene som poesi. Og da tenkte jeg hun kanskje ville like denne han leser selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Oh yes! 😃👏🏼 Sir Paul McCartney som er en av tidenes beste låtskrivere og Taylor Swift, som er sin generasjons beste låtskriver og som er på nivå med de beste med sin nye plate, Folklore.

image.thumb.png.485bd25f8fca5b4ecca860b7b59fcdb4.png

image.png

Anonymkode: f0223...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 11/17/2020 at 2:42 PM, AnonymBruker said:

Oh yes! 😃👏🏼 Sir Paul McCartney som er en av tidenes beste låtskrivere og Taylor Swift, som er sin generasjons beste låtskriver og som er på nivå med de beste med sin nye plate, Folklore.

image.thumb.png.485bd25f8fca5b4ecca860b7b59fcdb4.png

image.png

Anonymkode: f0223...a61

Taylor Swift er absolutt blant sin generasjons beste låtskriver. MEN de er jo også på forsiden av Rolling Stones fordi begge gir/ga ut album i 2020. Synes det er rart å tenke på at Paul McCartney fortsatt gir ut album, han er 78 år gammel. Nå kommer ikke albumet før 18. desember så jeg har ikke hørt på det enda. 

Som tar meg til hva jeg faktisk har hørt på i desember. Jeg har hørt på det siste albumet til Bob Dylan. Albumet Rough and Rowdy Ways kom ut i juni år. Dylan har jo for lenge siden sementert seg som en av tidenes beste låtskrivere.  Hva han gir ut nå vil aldri endre på det. Men må bare ta av meg hatten for at han i en alder av 79 ga ut et svært godt album.  De som er glade i Dylan er sikkert ikke overrasket, for han har jo jevnt og trutt gitt ut album, 8 albumer siden år 2000. Men jeg er ikke en som lytter  til Dylan så for meg var det overraskende. 

Synes det er kult hvordan Bob Dylan og McCartney som allerede på 60 tallet ble regnet som blant tidenes beste låtskrivere begge gir ut albumer i 2020. Kunne avsluttet innlegget med hvor trist det vil være når de til slutt går bort. Men jeg synes det blir for trist å tenke på. Så velger heller å tenke på at om 50 år så hører du ditt barnebarn snakke om hvor mye hun gleder seg til det neste Taylor Swift albumet og at dere skal på konsert sammen. 

 

Anonymkode: 693c3...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som skrev innlegget over og jeg kunne sikkert lagt til at Bruce Springsteen(71 år) også ga ut et veldig godt album i år. 

Anonymkode: 693c3...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...