Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke barn selv, men har 3 nevøer som jeg også er fadder til. 

Hva liker barn på 2 år (2 gutter) og en gutt på 6 år? 

Har du barn i andre aldere eller annet kjønn som du skal kjøpe gave til, så kom gjerne med tips til det også :) 

Anonymkode: 7b527...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biler av diverse slag har alltid vært populært blant mine nevøer. Samme gjelder helikopter og båter. Du kan jo prøve å finne ut hva de liker av barne-tv. Nevøen min på 4 år har dilla på Paw Patrol og ønsker seg alle figurer og kjøretøy derfra

Anonymkode: cce2b...9c6

Skrevet

Duplo. Play-dough. Alt av biler/båter/fly, som ab over nevner. 

Til jenter er prinsesseantrekk en stor favoritt. 

Ofte velger jeg imidlertid å kjøpe klær til jul, gjerne slitesterke barnehageklær. De svømmer i gaver. Får en leke, løper rett etter neste gave. Så for meg er det en miljøvennlig løsning. 

Anonymkode: 3fc5f...2a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt fluffy sand til barnet mitt. Play Doh er også populært i 2-årsalderen. Maling, tegning, biler eller dukker (kjenner gutter som var veldig glad i å leke med dukker). 6-åringer vet jeg ikke hva som vil falle i smak. Akebrett eller eventuelt andre uteleker som passer til vinter. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har ikke barn selv, men har 3 nevøer som jeg også er fadder til. 

Hva liker barn på 2 år (2 gutter) og en gutt på 6 år? 

Har du barn i andre aldere eller annet kjønn som du skal kjøpe gave til, så kom gjerne med tips til det også :) 

Anonymkode: 7b527...552

Du vet jo hva ungene prater om, leser, ser på og leker med. 

Gi dem mer av det. 

Har de mye leker så gir du dem ikke leker. Barn med for mye leker (mer enn ca en håndfull ulike typer i omløp) blir overveldet og leker dårlig. De blir stressa. Ikke gi barn stress i julegave. Gi dem i så fall heller klær.

Leker barna dårlig selv om de har få nok leker: gi dem leker som krever kreativ tilnærming. Lekehus, lekekjøkken, byggeklosser, kostymer og stableblokker er alle gode leker for egenutvikling.

Anonymkode: cba14...df6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo hva ungene prater om, leser, ser på og leker med. 

Gi dem mer av det. 

Har de mye leker så gir du dem ikke leker. Barn med for mye leker (mer enn ca en håndfull ulike typer i omløp) blir overveldet og leker dårlig. De blir stressa. Ikke gi barn stress i julegave. Gi dem i så fall heller klær.

Leker barna dårlig selv om de har få nok leker: gi dem leker som krever kreativ tilnærming. Lekehus, lekekjøkken, byggeklosser, kostymer og stableblokker er alle gode leker for egenutvikling.

Anonymkode: cba14...df6

Glemte å skrive at jeg ikke «kjenner» de så godt lengere. Jeg bor 9 timer unna 2 av dem med bil, og 12 timer unna han på 6. Jeg studerer 100% og jobber 40% så jeg har ikke så mye tid til å se dem så ofte jeg jeg ønsker

Anonymkode: 016d0...2b4

Skrevet

Barerips har drikkeflasker du kan få navnet deres på til rundt 150 kr. Hengekøye fra ticket to the moon faller ofte i smak. Sparkesykkel, balansesykkel eller akebrett av noe slag? Klær med paw patrol eller andre figurer. Gavekort på kino. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...