Diamant20 Skrevet 21. november 2019 #21 Del Skrevet 21. november 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men her spørre ts om overnatting mens de blir bortreist og i tillegg har ikke ungen overnattet med noen som helst før. Jeg personlig synes det er mer rart at ts vil at de skal ha ungen overnatt for første gang uten å ta noe prøve runder før. Anonymkode: f6deb...910 Barnet kan sikkert ha en prøve overnatting før de skal på julebord, kanskje flere også. Antageligvis spurte TS om den dagen først fordi det ikke hadde vært så mye mening i å ha prøve overnattinger hvis noen andre må passe barnet. Dessuten vet vi ikke om TS uansett hadde tenkt til å ha en prøve overnatting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #22 Del Skrevet 21. november 2019 Jeg syns det er dårlig stil. De har ingen plikt, de er i sin fulle rett til å si nei, men syns jeg det er dårlig? Ja. De har hatt små barn selv og de har tydeligvis glemt hvor krevende det er. Hvis dette er et engangstilfelle og at de vanligvis er flinke og villige til å passe og tilbringe tid med barnebarnet... ja, da ville jeg kanskje *noe irritert* la det gå, ta en kort kveld og være takknemlig for de få timene de orker å passe. Men hvis dette er typisk oppførsel av dem så risikerer de jo et distansert forhold til barnebarna i årene som kommer. Hvis dere er nære så går det jo an å følge litt med og ta det opp med dem. Anonymkode: 5cb2c...ac5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #23 Del Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er dårlig stil. De har ingen plikt, de er i sin fulle rett til å si nei, men syns jeg det er dårlig? Ja. De har hatt små barn selv og de har tydeligvis glemt hvor krevende det er. Hvis dette er et engangstilfelle og at de vanligvis er flinke og villige til å passe og tilbringe tid med barnebarnet... ja, da ville jeg kanskje *noe irritert* la det gå, ta en kort kveld og være takknemlig for de få timene de orker å passe. Men hvis dette er typisk oppførsel av dem så risikerer de jo et distansert forhold til barnebarna i årene som kommer. Hvis dere er nære så går det jo an å følge litt med og ta det opp med dem. Anonymkode: 5cb2c...ac5 Hvorfor i alle dager skal de stilles til veggs for at de ikke ønsker å være barnevakt over natten? Følge med på dem duliksom, det får være måte på. De stiller tydeligvis opp som barnevakt, bare ikke på natten. Anonymkode: 13fcd...800 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #24 Del Skrevet 21. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså det er jo litt gøy å faktisk kunne drikke litt, samt ikke se på klokka eller føle på plikter for EN gangs skyld.. 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker barnet, men man må jo også få være kjærester utenfor hjemmet Slik er det å bli foreldre, rett og slett. Barn er en forpliktelse, og setter grenser for hva man som foreldre kan gjøre. Personlig ville jeg mest sannsynlig latt være å drikke, rett og slett fordi det er en dag derpå, og et barn på 1,5 krever sitt (jeg antar dere ikke hadde tenkt at besteforeldrene skulle ha barnet natten + hele dagen etterpå). Kjærester kan dere være, men nå er barnet en del av dette kjæresteforholdet. Så dere får gå en tur, hånd i hånd, med barnet. Går da virkelig an å være kjærester fordi om man har barn! Anonymkode: d5744...2e9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #25 Del Skrevet 21. november 2019 Vi har superengasjerte besteforeldre, hvor mine bor 10 min kjøring unna. Barnet vårt overnattet der først da han var 19 mnd. Og da var vi begge edru, og klar til å komme og bistå. Vi har vært ute sammen og spist tre ganger, og er han snart to. Mine foreldre er veldig ivrig til å passe noen timer på dagtid, men det er jo noe annet med overnatting. Og spesielt om dere skal drikke, og de ikke kan ringe og få hjelp av dere. Anonymkode: 42b9f...586 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #26 Del Skrevet 21. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skal de stilles til veggs for at de ikke ønsker å være barnevakt over natten? Følge med på dem duliksom, det får være måte på. De stiller tydeligvis opp som barnevakt, bare ikke på natten. Anonymkode: 13fcd...800 Følge med på hvordan forholdet til barnebarnet utvikler seg. Veldig trist hvis det blir distansert og fjernt. Som sagt, hvis det bare gjelder at de ikke vil passe på natten så er det nå en ting, men det må jo gå an å snakke med dem om det. Anonymkode: 5cb2c...ac5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #27 Del Skrevet 21. november 2019 Det finnes masse mennesker som ikke er ute sammen på mange år. Vi fikk to barn med 5 års mellomrom. Siden vi bor i en by langt fra familie ble det nesten 12 år får vi kunne dra på julebord sammen. Og sove litt utpå uten å ha dårlig samvittighet. Slik er det faktisk mange som har det. Så det er ikke synd på dere. Dra på julebord, drikk med måte og stå opp med barnet dagen derpå. Anonymkode: e1ac4...c2d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. november 2019 #28 Del Skrevet 21. november 2019 Forstår skuffelsen. Det er normalt å forvente at besteforeldre stiller opp. Ikke hele tiden og ikke på "kommando", men av og til. De kunne i det minste gitt deg en ærlig begrunnelse. Har de ikke lyst, ok. Skal de bort, ok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #29 Del Skrevet 21. november 2019 Også lurer folk på hvorfor det fødes så få barn i dette landet.. Anonymkode: aa90d...870 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #30 Del Skrevet 21. november 2019 Man kan ikke få barn og forvente at andre skal passe de. Skaff barnevakt eller vær hjemme om ikke besteforeldre maser om å få ha barnebarna. Anonymkode: 621f4...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #31 Del Skrevet 21. november 2019 Hva er isåfall grunnen til at de ikke ønsker å passe barnebarnet sitt? Ser flere skriver at kanskje de ikke tørr å ha ungen over natten. Men hva med å bare si det da? Da hadde det hvert annerledes, og man har selvfølgelig forståelse for det, men om de bare ikke gidder og ikke har andre planer. Ja det er lov å si nei, men da hadde jeg faktisk aldri spurt de igjen om å passe ungen. Så får dere heller finne en annen barnepasser eller jeg personlig hadde blitt hjemme for hadde da heller ikke ønsket at besteforeldre skulle passe noen timer heller. Syns det er trist at noen besteforeldre er slik. De vet selv hvor krevende det er med barn så hadde hvert hyggelig om de stilte opp. Anonymkode: e86dd...d92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #32 Del Skrevet 21. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også lurer folk på hvorfor det fødes så få barn i dette landet.. Anonymkode: aa90d...870 Er det besteforeldrenes feil, mener du? Anonymkode: a4715...7bf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #33 Del Skrevet 21. november 2019 Det er dessverre ikke alle besteforeldre som er like engasjerte. Er det dine eller hans foreldre? Når det er sagt kan det være de er engstelige for å «klare» det? Har det fått være involvert tidligere eller har de vært skjøvet vekk? Har dere mange regler dere er opptatte av å følge? Anonymkode: 6f2b5...8f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #34 Del Skrevet 21. november 2019 Hva med å spørre besteforeldrene på den andre siden? Invitere dem til dere den helgen? Kan hende de stiller opp Hva med en venninne? Anonymkode: 6f2b5...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #35 Del Skrevet 21. november 2019 En av dere kan uansett gå på julebord 😊 Anonymkode: 6f2b5...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 21. november 2019 #36 Del Skrevet 21. november 2019 Mine foreldre forguder mitt barn og gjør HVA som helst for henne, men å passe over natten var de ikke komfortable med da hun var så liten. Jeg synes du tar det feil når du oppfatter det som vrang vilje. Jeg tenker med en gang at de ikke føler seg trygge nok til overnatting enda, og det må man respektere. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #37 Del Skrevet 21. november 2019 Det er kanskje på sin plass å minne de som mener at dette bør besteforeldrene stille opp på at barnet er 18 måneder gammelt. Jeg hadde ikke passet et barn på 18 måneder gjennom natta og utover dagen uten at det var mitt eget. 2 år, kanskje. Hvis barnet sover gjennom natten og er vant med å sove uten foreldrene nær seg. Jeg synes nesten det er på randen til uansvarlig å ha barnevakt hele kvelden og natta (til utpå dagen derpå) for et barn på 18 måneder. Dette barnet skal i så fall være vant med å sove hos / med besteforeldrene. Og kjenne disse godt samt være trygge på disse. Anonymkode: e1ac4...c2d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #38 Del Skrevet 21. november 2019 Besteforeldre kan vel sove hos dere Evt? Så er barnet hjemme i sin seng. Skjønner du blir skuffet!! Neida besteforeldre har ikke plikt bla bla bla! Men hallo da, hva med å være litt greie iblant?? Det et snakk om en gang for et julebord, ikke hver helg... Anonymkode: 47717...ff5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet 21. november 2019 #39 Del Skrevet 21. november 2019 Jeg forstår veldig godt at du er skuffet ts. Min datter overnattet hos sine besteforeldre fra hun var baby. De var begge i full jobb den gangen men prioriterte allikevel å passe barnebarn. Ikke av plikt men fordi de hadde lyst! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #40 Del Skrevet 21. november 2019 Frostår deg godt TS, uten tid sammen så kan familien AS gå under. Dere får skaffe dere barnevakt et annet sted, eller betale noen. Anonymkode: fb34c...4fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå