Gå til innhold

Barn og kjæreste skal møtes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skriver kjæreste fordi vi er ekslusive og vil satse på hverandre, det eneste som mangler er å være litt sikker på at barnet mitt på 10 år og han vil komme overens. De skal møtes til helgen, og jeg grugleder meg. Har vært singel siden barnet var baby og dette er første mann som blir introdusert. Barnet er så positiv og gleder seg til å treffe han.

Men hva gjør man videre? Hadde jeg ikke hatt barn ville vi flyttet sammen allerede nå. Men vi må jo gi det tid. Hvor mye bør de være sammen fremover? Jeg tenker å ta det litt etter hva barnet ønsker. 

Jeg er 36 og vi ønsker å få barn sammen så vi har jo ikke all verdens med tid sånnsett. Barnet lengter etter søsken også😅

Anonymkode: 500a1...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt det være på barnets premisser hvor mye kjæresten og barnet møtes fremover. Her er det sånn at sønnen min jubler av glede om kjæresten min kommer på besøk,de spiller minecraft eller vi spiller brettspill alle tre. Barnet spør selv om "Per" kan være med Pepperkakebyen osv,så her har det gått over all forventning :)

Anonymkode: c27d5...d7f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville latt det være på barnets premisser hvor mye kjæresten og barnet møtes fremover. Her er det sånn at sønnen min jubler av glede om kjæresten min kommer på besøk,de spiller minecraft eller vi spiller brettspill alle tre. Barnet spør selv om "Per" kan være med Pepperkakebyen osv,så her har det gått over all forventning :)

Anonymkode: c27d5...d7f

Godt å høre en suksesshistorie😃 

Jeg tenker også at det får være litt opp til sønnen min framover, han er sånn at allerede nå før de har møttes er han vekdig klar for å få en mann til i huset😊 Men jeg tror det er lett for han å tenke sånn siden han så gjerne vil ha søsken, kan godt være at han ikke vil syns det er like positivt hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han er sånn at allerede nå før de har møttes er han vekdig klar for å få en mann til i huset😊 

Barnet har ikke hatt en annen person der før, så at du sier han sier han er klar skal du vertfall ikke vektlegge når det egentlig bare er en fantasi fra han. Gi ting god tid, og ikke tving mannen på barnet for ofte i starten. Bare fordi et barn sier at det er giret på å ha noen nær betyr det ikke at du som forelder skal tillate det. Du som forelder skal sette gode grenser slik at det ikke blir for mye. 

Anonymkode: 1ef76...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det tid. De sier at det tar rundt 3 år før et barn er såpass knyttet og trygg på en voksen at det kan ta i mot irettesettelse feks. Vil virkelig anbefale at barnet er helt trygt før det kommer søsken. For det er feks ikke alltid man klarer å behandle stebarn likt som egne barn, samme hvor gode intensjoner man har.  I tillegg bør et forhold ha vart i minst 2 år før man kan se om det faktisk kan bli varig. Har ikke inntrykk av at dere har datet så voldsomt lenge når dere ikke engang definerer dere som kjærester, så jeg ville bare hatt mye is i magen og ikke tenkt tanken på søsken før om et par år tidligst. Ta det gradvis. La barnet venne seg til en kjæreste en god stund før dere tenker på å flytte sammen. Tenk også på hvor opprivende det kan være for barnet  om det knytter seg til din kjæreste og det blir brudd.

Anonymkode: 806fd...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil aldri forstå at single menn frivillig involverer seg i alenemødre. Må være ganske selvutslettende menn som er villige til å oppdra en annen manns avkom og som selv ikke får barn. Snakk om å utslette sine gener.

Anonymkode: cceab...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har ikke hatt en annen person der før, så at du sier han sier han er klar skal du vertfall ikke vektlegge når det egentlig bare er en fantasi fra han. Gi ting god tid, og ikke tving mannen på barnet for ofte i starten. Bare fordi et barn sier at det er giret på å ha noen nær betyr det ikke at du som forelder skal tillate det. Du som forelder skal sette gode grenser slik at det ikke blir for mye. 

Anonymkode: 1ef76...bdd

Dette er en selvfølge for meg, og selv om jeg har hatt forhold tidligere har ingen fått møte barnet fordi jeg ikke vil involvere barnet før jeg føler det er riktig. Mine tidligere forhold har tatt slutt fordi jeg ikke kunne se for meg en fremtid med oss og de mennene og da avsluttet jeg framfor å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi det tid. De sier at det tar rundt 3 år før et barn er såpass knyttet og trygg på en voksen at det kan ta i mot irettesettelse feks. Vil virkelig anbefale at barnet er helt trygt før det kommer søsken. For det er feks ikke alltid man klarer å behandle stebarn likt som egne barn, samme hvor gode intensjoner man har.  I tillegg bør et forhold ha vart i minst 2 år før man kan se om det faktisk kan bli varig. Har ikke inntrykk av at dere har datet så voldsomt lenge når dere ikke engang definerer dere som kjærester, så jeg ville bare hatt mye is i magen og ikke tenkt tanken på søsken før om et par år tidligst. Ta det gradvis. La barnet venne seg til en kjæreste en god stund før dere tenker på å flytte sammen. Tenk også på hvor opprivende det kan være for barnet  om det knytter seg til din kjæreste og det blir brudd.

Anonymkode: 806fd...a9e

Jeg har ikke mulighet å vente 3 år før jeg får barn, da jeg nesten er for gammel nå allerede. 

Jeg kan heller ikke kalle en mann for kjæresten min før han har møtt barnet mitt, og de har fått bygget en relasjon. Barnet mitt er den viktigste personen i livet mitt og vil alltid komme først. 

Takk ellers for gode råd om tid, det er mest det jeg vil ha bekreftet - at vi må bruke den tiden barnet mitt trenger og la alt være på barnets premisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil aldri forstå at single menn frivillig involverer seg i alenemødre. Må være ganske selvutslettende menn som er villige til å oppdra en annen manns avkom og som selv ikke får barn. Snakk om å utslette sine gener.

Anonymkode: cceab...b17

Barnet mitt er 10 år, og jeg klarer fint å oppdra barnet i samarbeid med barnefaren. Og jeg ønsker flere barn. 

Min kjæreste sier at det letteste selvfølgelig hadde vært å møte en uten barn, men nå var det meg han falt for og da vil han ha hele pakken, barnet mitt inkludert. Og han sier også at det at jeg er en god mor som setter barnet først er noe han syns er viktig og fint. Så heldigvis er det ikke alle som tenker som deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere vaert kjaerester?

Anonymkode: 69801...087

Jeg kan ikke kalle en mann for kjæreste uten at han har møtt barnet mitt og blitt litt kjent med barnet. Jeg kan ikke ha en kjæreste uten at barnet mitt også vil ha han i livet vårt. Men vi har datet/vært esklusive i et halvt år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtes på en nøytral plass, og at dere drar hjem uten din kjæreste etterpå. Kan feks avtale at dere skal lage vafler /boller/gjøre noe gøy hjemme på søndag, og se om barnet inviterer kjæresten din? Det gjorde min samboer. Vi møttes kun ute i starten, og barna inviterte meg med på det kjekke de skulle senere en dag. Kino feks? Da fikk de styre skuta litt. Og hvis barnet spør om ham, kan du fint si at du liker ham veldig godt Og håper han kan bli kjæresten din? Inkluder barnet på en måte

Anonymkode: 82330...031

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...