Gå til innhold

Vet du hvor og hvordan du skal være julaften i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi holder jul hos oss i år,  men vet ikke når vi får vite hvem av de inviterte som kommer. 

Det har vært et samlivsbrudd i den ene fløyen, det er nye partnere, voksne og unge barn av det skilte paret, nye partneres barn, det ene voksne barnet har fått egen familie osv, og nå er det mange meninger om hvem som skal feire med hvem og hvor.  

Det går fint for oss, er glad jeg slipper å sitte med slike avveininger som dem der noen blir skuffet uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er jo koslig det og hvis det er det du ønsker. Ts 

Anonymkode: 21fac...e54

Nei, ikke akkurat. Men jeg har ingen vanlig familie, far er bare "meh" og holder på med sitt, det er ikke koselig der bare stivt. Mor har jeg ikke hatt kontakt med på 15 år. Brukte å feire med exens familie men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer fortsatt jul hjemme hos foreldrene mine hvert år siden jeg er singel og i midten av 20-årene. De to eldre brødrene mine og dere familier bytter på hvor de feirer, men det avklares alltid hvem som kommer til foreldrene mine i løpet av november. Vil tro det vanligste er å avklare på forhånd

Anonymkode: 25463...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

familien vår er så ekstremt sære, rare mennesker som aldri prater om noe noen gang så alt blir tatt på en slump og i siste liten og jeg kjenner at jeg er så sliten av det. 

er dette normalen i familier der ute eller er vi spesielt distansert fra hverandre? 

Noen e sånn, ja. Men hvis du vil h en endring på det, så kan jo du ta initiativ og invitere noen i god tid. Si du vil vite hvem som kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferier alltid med familien min, varierer litt om vi er hos mamma eller søsteren min, i år blir det hos min søster :) Så blir det ekstra feiring 1. Juledag med niesa mi, slik vi gjør det fast annenhvert år når hun er hos faren sin. Dersom familien din er rotete, prøv i det minste å skape litt tradisjoner for deg selv. Selv om jeg har tradisjoner sammen med familien, har jeg alltid egne tradisjoner også, som jeg gjør helt alene :) Det gir meg litt julestemning og sinnsro ettersom familien min kan være litt stressende, til tross for at planene er klare.

Jeg skal nok være slik jeg alltid er, positiv til dagen og forhåpentligvis takknemlig for å få feire den med mennesker jeg er glad i. 

Anonymkode: 9cfdc...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, Sorry kanskje jeg misforsto, men du skrev: « Jeg vet hvor jeg skal være, men hvordan jeg skal være er alt etter humøret den dagen« da regnet jeg med at du ikke visste hvordan humøret ditt kom til å være julaften, ikke at det dreide seg om folk. Ts 

Var ikke meg du siterte, men jeg skjønte ditt spørsmål i tittel på samme måte som den jeg siterte. Så jeg skrev nok ikke det nei. Sjekk ab-kodene du.

Anonymkode: 199d6...d29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, Sorry kanskje jeg misforsto, men du skrev: « Jeg vet hvor jeg skal være, men hvordan jeg skal være er alt etter humøret den dagen« da regnet jeg med at du ikke visste hvordan humøret ditt kom til å være julaften, ikke at det dreide seg om folk. Ts 

Har du lest ditt eget spørsmål egentlig? Du spør hvordan vi skal være på julaften. Om du ikke mener det sånn  som ab svarte, hva mente du da?

Anonymkode: 199d6...d29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det planlegges jo på forhånd. Vi har lagt planen nå. Vi blir meg og min familie, mine foreldre, mitt søskenbarn med barn og eks og eksens familie + et søskenbarn til. 

Mange i år :) 

Anonymkode: 0881f...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har det litt som deg Ts. 
Og det hjelper Ikke ta regien har flere ganger prøvd å be folk hit, men får ikke noe klart svar da heller. Utrolig frustrende. Heldig dere som har faste tradisjoner med hvor dere feirer😊

Anonymkode: 442ff...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke din familie er helt som "normalen" TS. Har dere ingen tradisjoner?

Var jeg deg ville jeg rett og slett startet mine egne juletradisjoner, uten å ha forventninger til noen andre. Da slipper du å bli skuffet samtidig som du gjør ting på den måten som passer deg best.

Selv skal jeg ha en rolig julaften sammen med min kjære. Vi har til sammen tre barn som i år er hos dine andre foreldre. 

Anonymkode: 0c599...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer alltid hjemme. I år kommer mamma og pappa regner jeg med. Vi bestemte oss for å feire hjemme hos oss selv da vi fikk barn. Foreldrene mine er her hvert andre år. Svigers er her innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feirer med hele storfamilien, ca 20 stk fra 1-80 år 😆 

Anonymkode: 0ffdf...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke. 

familien vår er så ekstremt sære, rare mennesker som aldri prater om noe noen gang så alt blir tatt på en slump og i siste liten og jeg kjenner at jeg er så sliten av det. 

er dette normalen i familier der ute eller er vi spesielt distansert fra hverandre? 

Vi er lite systematiske men jula vet vi alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å skape sine egne tradisjoner,  spesielt om man kommer fra en dysfunksjonell familie.  

Dere kan invitere folk hjem til dere,  men om de ikke kommer,  så holder dere dere til planen og blir hjemme.  Slik kan dere skape tradisjoner for dere selv,  og da blir det slik hvis drt får barn også.  Man må ikke feire med familie, hvis det bare skaper stress.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer alltid med min side (hans bor langt borte og er kompliserte greier), så vi har alltid kontroll på hvor. Hvem som er med lander ikke alltid før litt ut i desember, men i år har vi visst det noen uker. 

Anonymkode: 137f3...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...