Gå til innhold

Vet du hvor og hvordan du skal være julaften i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I år skal vi reise til andre siden av kloden og feire jul med datteren/svigersønnen vår og barnet deres som er ventet rundt jul :hjerte:

Anonymkode: f0dc9...bc1

Å Grattis, høres veldig spennende ut. God jul og Grattis som snart bestemor 😊 Ts 

Anonymkode: 21fac...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år skal sønnen min til faren sin (vi er skilt), og min egen far skal muligens i juleselskap hos min yngste bror, der også moren min (og en haug andre) er. Siden jeg unngår min mor som pesten og ikke har sett henne på 12 år, så har jeg ikke tenkt å omgås denne julen heller.

Så jeg dropper alle selskapeligheter og blir hjemme. Antagelig blir jeg da alene på julaften, men det er faktisk helt greit. Jeg er ikke videre sentimental av meg, og julaften er som en vanlig dag. Jeg gidder ikke en gang å pynte i huset. Har ikke juletre en gang etter at jeg ble skilt for tre år siden. All julepynten lot jeg stå igjen i en kasse i gamlehuset da vi skiltes. Tok ikke med meg noe av det.

Min far var litt sur fordi han ikke hadde hørt noe om invitasjon til seg selv fra min yngste bror (der han pleier å være annethvert år), og faren min mente at han derfor ville bli hjemme. Det er garantert bare en forglemmelse, eller en invitasjon vil komme, sa jeg. Men han mente at han skulle bli hjemme, så kunne jeg komme bort til han og spise julemiddag der. 

Det kommer nok en invitasjon til han og jeg tviler på at han da svarer nei, så jeg regner altså med at jeg blir alene på julaften og en dag eller to etterpå, før sønnen min kommer hjem. Blir vel til at jeg spiser pasta eller noe på julaften :fnise: Helt greit, jeg elsker pasta, og kan styre meg for den feite julematen. Fårekjøtt (som pinnekjøtt) liker jeg ikke, og ribba svømmer i fett.

Anonymkode: 68031...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helst vært hjemme med kjæresten, men ble dumpa. Er vel forventet at jeg skal være med familien. Frister veldig lite, men er vel ikke så mye reelt valg egentlig.

Anonymkode: 05fe7...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres så nydelig ut med faste rammer. Dere har greid å skape tradisjoner. Men dere prates kanskje mer iløpet av året også, her prates vi ikke iløpet av året så derfor det er ekstra slitsomt. Ts 

Min mor prater jeg med daglig, og er hos minst en gang i uken. Hans familie ser vi hver helg. 

Så selvsagt blir det enklere med kommunikasjonen da, enn om vi hadde pratet sammen kun i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske forskjellig hvordan (eller i hvertfall hvor og med hvem) vi feirer selve julaften, så det spikrer vi i tiden rundt høstferien. Det er jo en kabal med svigerfamilie og søsken som igjen har svigerfamilie osv, så det må man vite. Romjula blir også lagt da. Kan ikke du ta regi og bare bestemme? I år kommer dere til oss mor og far, og du bror er velkommen, men vi må vite det (ihvertfall om du tar med hele familien )tidlig i desember.Bror kan dermed ikke invitere, og mor og far kan ikke gjøre noe annet, for de skal jo til deg. Ville de gått tilbake på noe slikt? Sier de at dette kan de slett ikke bestemme seg for ennå, da planlegger dere uten dem og holder dere til det.?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I år skal sønnen min til faren sin (vi er skilt), og min egen far skal muligens i juleselskap hos min yngste bror, der også moren min (og en haug andre) er. Siden jeg unngår min mor som pesten og ikke har sett henne på 12 år, så har jeg ikke tenkt å omgås denne julen heller.

Så jeg dropper alle selskapeligheter og blir hjemme. Antagelig blir jeg da alene på julaften, men det er faktisk helt greit. Jeg er ikke videre sentimental av meg, og julaften er som en vanlig dag. Jeg gidder ikke en gang å pynte i huset. Har ikke juletre en gang etter at jeg ble skilt for tre år siden. All julepynten lot jeg stå igjen i en kasse i gamlehuset da vi skiltes. Tok ikke med meg noe av det.

Min far var litt sur fordi han ikke hadde hørt noe om invitasjon til seg selv fra min yngste bror (der han pleier å være annethvert år), og faren min mente at han derfor ville bli hjemme. Det er garantert bare en forglemmelse, eller en invitasjon vil komme, sa jeg. Men han mente at han skulle bli hjemme, så kunne jeg komme bort til han og spise julemiddag der. 

Det kommer nok en invitasjon til han og jeg tviler på at han da svarer nei, så jeg regner altså med at jeg blir alene på julaften og en dag eller to etterpå, før sønnen min kommer hjem. Blir vel til at jeg spiser pasta eller noe på julaften :fnise: Helt greit, jeg elsker pasta, og kan styre meg for den feite julematen. Fårekjøtt (som pinnekjøtt) liker jeg ikke, og ribba svømmer i fett.

Anonymkode: 68031...13c

Synes ikke det hørtes så gæærnt ut jeg 🙂 jeg og mannen kunne fint vært alene hjemme, jeg kunne fint vært helt alene selv også, bare det som irriterer vettet av meg er da at de andre bare ikke kan si at vi slutter med bursdager, slutter med jul osv så det blir noe konsekvent for det som er slitsomt her er at man ALDRI veit noen ting.. 🤯😤 Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å Grattis, høres veldig spennende ut. God jul og Grattis som snart bestemor 😊 Ts 

Tusen takk 😊.  Vi gleder oss veldig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville helst vært hjemme med kjæresten, men ble dumpa. Er vel forventet at jeg skal være med familien. Frister veldig lite, men er vel ikke så mye reelt valg egentlig.

Anonymkode: 05fe7...54d

Huff, dumpa rett før jul er ikke noe hyggelig 💔 hvis du vet at familien din skal ha jul og du liker å være sammen med dem så dra dit å prøv å kos deg så mye som mulig 🙂 Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke. 

familien vår er så ekstremt sære, rare mennesker som aldri prater om noe noen gang så alt blir tatt på en slump og i siste liten og jeg kjenner at jeg er så sliten av det. 

er dette normalen i familier der ute eller er vi spesielt distansert fra hverandre? 

Det er jo intet, ts, som hindrer deg i å ta regien. Så lenge du er myndig. Og er du ikke myndig så kan du fortsatt forsøke. Hellet med folk som tar ting på slump er at de gjerne lar andre gjøre jobben med planleggingen. 

Og det er jo ikke noen spesifikk sitt ansvar å planlegge. 

Du vet hva de sier. Det "noen" bør gjøre må du når du er voksen innse at ofte er du som må fikse. Må "noen" reparere bilen? Vel, reparer bilen. Bør "noen" si noen alvorsord til tante Helga om rasisme i sosiale medier? vel: sett deg ned med henne. Bør noen planlegge jula 2019? Sett i gang. 

Anonymkode: add7c...fb3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Min mor prater jeg med daglig, og er hos minst en gang i uken. Hans familie ser vi hver helg. 

Så selvsagt blir det enklere med kommunikasjonen da, enn om vi hadde pratet sammen kun i ny og ne. 

Ja da har dere betraktelig mer kontakt ja.. vi ser nok min side 3-4 ganger i året, alt ettersom de bestemmer om de skal ga bursdager/jul eller ikke. Prater med min mor ca 3-4 ganger i året på tlf. Med søsken er det ingen kontakt. Jeg ville ha, men når jeg sluttet å tekste og ringe så sluttet det fra den kanten så da var det vel ikke så viktig for dem.

ingen i svigerfamilien har jeg ikke sett eller hatt noe kontakt med på over et år nå. Mannen ser de litt.

men da er det jo ikke noe rart, for å greie å legge planer må man jo kommunisere og være sammen og vi gjør ingen av delene. Trist 💔 Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lou Salome skrev:

Det er ganske forskjellig hvordan (eller i hvertfall hvor og med hvem) vi feirer selve julaften, så det spikrer vi i tiden rundt høstferien. Det er jo en kabal med svigerfamilie og søsken som igjen har svigerfamilie osv, så det må man vite. Romjula blir også lagt da. Kan ikke du ta regi og bare bestemme? I år kommer dere til oss mor og far, og du bror er velkommen, men vi må vite det (ihvertfall om du tar med hele familien )tidlig i desember.Bror kan dermed ikke invitere, og mor og far kan ikke gjøre noe annet, for de skal jo til deg. Ville de gått tilbake på noe slikt? Sier de at dette kan de slett ikke bestemme seg for ennå, da planlegger dere uten dem og holder dere til det.?

Jeg har allerede gjort sånn er par ganger og folk har gått tilbake på det vi opprinnelig har avtalt, foreldrene mine også,  så jeg har gitt litt opp kan du si på akkurat det. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 😊.  Vi gleder oss veldig 😍

👍😊❤️Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har dere betraktelig mer kontakt ja.. vi ser nok min side 3-4 ganger i året, alt ettersom de bestemmer om de skal ga bursdager/jul eller ikke. Prater med min mor ca 3-4 ganger i året på tlf. Med søsken er det ingen kontakt. Jeg ville ha, men når jeg sluttet å tekste og ringe så sluttet det fra den kanten så da var det vel ikke så viktig for dem.

ingen i svigerfamilien har jeg ikke sett eller hatt noe kontakt med på over et år nå. Mannen ser de litt.

men da er det jo ikke noe rart, for å greie å legge planer må man jo kommunisere og være sammen og vi gjør ingen av delene. Trist 💔 Ts 

Skap dere egne tradisjoner, uavhengig av familie 😊 Jeg forstår det er trist og krever mer, men lag god julefrokost, pynt hjemme og lag julemiddag med dessert og påfølgende gaver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo intet, ts, som hindrer deg i å ta regien. Så lenge du er myndig. Og er du ikke myndig så kan du fortsatt forsøke. Hellet med folk som tar ting på slump er at de gjerne lar andre gjøre jobben med planleggingen. 

Og det er jo ikke noen spesifikk sitt ansvar å planlegge. 

Du vet hva de sier. Det "noen" bør gjøre må du når du er voksen innse at ofte er du som må fikse. Må "noen" reparere bilen? Vel, reparer bilen. Bør "noen" si noen alvorsord til tante Helga om rasisme i sosiale medier? vel: sett deg ned med henne. Bør noen planlegge jula 2019? Sett i gang. 

Anonymkode: add7c...fb3

Les svar 30 og 32 fra meg, der er det bedre forklart🙂 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! På jobb! Langt til havs..

Anonymkode: b90ae...b90

Heldiggris 😂slipper detta jule»helvete» 🤬🤯Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en annen problemstilling. Du vet hvor du skal være ihvertfall. Ts 

Du spurte om begge deler.

Jeg vet hvor men ikke med hvem

Anonymkode: 199d6...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Skap dere egne tradisjoner, uavhengig av familie 😊 Jeg forstår det er trist og krever mer, men lag god julefrokost, pynt hjemme og lag julemiddag med dessert og påfølgende gaver. 

Takk 😊 Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte om begge deler.

Jeg vet hvor men ikke med hvem

Anonymkode: 199d6...d29

Ok, Sorry kanskje jeg misforsto, men du skrev: « Jeg vet hvor jeg skal være, men hvordan jeg skal være er alt etter humøret den dagen« da regnet jeg med at du ikke visste hvordan humøret ditt kom til å være julaften, ikke at det dreide seg om folk. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor med hvem skal jeg feire, men det vil være søsken, tantebarn og foreldre (og sannsynligvis en eller flere av søskens svigerfamilie) involvert i en eller annen konstellasjon. Det varierer litt fra år til år hvordan kabalen blir, og planene blir som regel ikke spikret før i slutten av november, men ingen blir sittende alene og det er alltid hyggelig. Som familiens enslige og barnløse tante bare stiller jeg der jeg er ønsket :fnise:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...