Gå til innhold

Tror dere Trump "overlever" impeachment?


sonush

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, jabx skrev:

Hva er det du babler om? Det er to hvite menn blant toppkandidatene.

Hvem sikter du til, som er hvit, heterofil og i «normal» alder? Er da ingen, så hva du babler om er et stort mysterium.

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, jabx skrev:

Men det som vil skje er at Bernie vinner primærvalget, og så knuser han Trump. Og samtidig vil han omforme det demokratiske partiet.

Du tror amerikanerne vil velge en 79 år gammel sosialist til president. Morsom, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, jabx said:

Skjønner ikke helt hva poenget her skulle være. Det er fullt mulig å høre noen uten at telefonen er satt på høyttaler, så lenge volumet er skrudd opp og man er nær nok.

Nei, humoristisk sans er en mangelvare hos noen... For meg er uttrykket i Cuomos ansikt morsomt nok.

Det er mulig at du ikke følger høringene så mye. Han som vitnet, sa de satt på en utendørs resturant og på hver sin side av bordet. Cuomo prøvde å få Dana til å høre moren sin på 40 cm avstand. Mens det var blikkstille i lokalet. Helt på slutten sier en annen i fjernsynsstudioet "Jeg hører ikke noe", og Cuomo pakker bort telefonen, og det er det beste øyeblikket.

Det var fullstendig ydmykende for Cuomo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer om undersøkelser.

Jeg har linket til to allerede, men alle gode ting er tre. En Emerson Poll, viser at Trumps Job Approval Rating har økt fra 43% til 48%. På en måned. https://emersonpolling.reportablenews.com/pr/november-national-poll-support-for-impeachment-declines-biden-and-sanders-lead-democratic-primary

Det viktigste blir hvordan de uavhengige stemmer. Vi vet allerede at republikanerne stemmer på Trump, og demokratene på sin kandidat, hvem det nå blir. Meningsmålingen over viser hvordan synet på riksrett har skiftet hos de uavhengige. Det har snudd totalt. I oktober var 48% av de uavhengige for riksrett, og 39% mot. Nå er det 49% mot riksrett, og 34% for. De uavhengige har skiftet mening.

Noe dere gjerne overser, er at demokratenes vitner virker selvopptatte og partiske. For norsk media skriver det CNN, Washington Post og NY Times skriver, og de framstiller vitnene som helter. Folk ser forskjellen mellom hva Schiff kommer ut og sier, og hva vitnene faktisk har sagt. Og hvordan vitnene bare har egne antagelser og oppfatninger.

Jeg vil bare minne dere på at Barack Obamas Job Approval Rating lå på mellom 40 og 50% i lange perioder. 2011 og 2013 var dårlige år, men verst var 2014. Han nådde 46% kun en gang i Gallups målinger, 45% i to målinger, resten av året lå han på 40-44%. Og han ble hyllet som et geni og elsket av liberal media, hele Hollywood, FN, europeeiske politikere, hele røkla. Likevel dro han ikke inn bedre tall enn Trump i lange perioder. Selv om han hadde alt på sin side. https://news.gallup.com/poll/116479/barack-obama-presidential-job-approval.aspx

Det var i denne perioden "Fox News" ble et skjellsord i norsk media. Jeg husker jeg var en ung voksen, og trodde Fox News var noe marginalt. For det fortalte norsk media meg. Lite visste jeg hvor store de var, og hvordan de har parkert CNN.

Jeg kan ikke huske media skrev noe om katastrofale tall da. Det er en direkte løgn at Trump splittet Amerika. Splittelsen var like stor under Obama.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

Han overlever ikke å bli stilt for riksrett, det kommer til å skje, siden republikanerne har flertall i Representantenes Hus som skal avgjøre dette.

Han kommer derimot neppe til å dømmes, da det kreves 2/3 flertall i Senatet. Det innebærer i praksis at 20 republikanske senatorer må snu, og sist jeg hørte var det så langt ingen som kjente til en eneste en som hadde snudd i synet på dette.

Riksretten er først og fremst symbolikk fra demokratene, det er deres måte å fortelle det amerikanske folket om at det Trump driver med er uakseptabelt. Så får vi se hvordan det slå. Tipper det ikke utgjør veldig stor endring, og de aller fleste av Trumps tilhengere vil stilleg seg bak han ved valget neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på impeachment. Men trur ikke det blir noe av.

Endret av Stonegiant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2019 den 19.43, Djækklåsst skrev:

Hvem sikter du til, som er hvit, heterofil og i «normal» alder? Er da ingen, så hva du babler om er et stort mysterium.

Hvorfor "normal alder"? Har du fått med deg at gamlingen Joe Biden leder soleklart i følge målingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 19.44, Djækklåsst skrev:

Du tror amerikanerne vil velge en 79 år gammel sosialist til president. Morsom, du.

Ja, det vil de. Ingen andre har fått inn så mange pengedonasjoner fra så mange donorer. Han setter stadig nye rekorder med donasjoner, men også med størrelsen på folkemøtene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor "normal alder"? Har du fått med deg at gamlingen Joe Biden leder soleklart i følge målingene?

Valgbar alder. Joe Biden er 77 år gammel, ett år yngre enn Sanders. Ingen av dem har selvsagt noen realistisk mulighet til å slå Trump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, jabx skrev:

Ja, det vil de. Ingen andre har fått inn så mange pengedonasjoner fra så mange donorer. Han setter stadig nye rekorder med donasjoner, men også med størrelsen på folkemøtene sine.

Hvor stor andel av USA sin befolkning har donert penger til Sanders? 1/1000? 1/10000? 1/100000? Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Trump holder på å tørne. Han spammer twitterkontoen sin med usammengende rants og retweets. Sannsynligvis 40 poster bare i går og det fortsetter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Djækklåsst skrev:

Valgbar alder. Joe Biden er 77 år gammel, ett år yngre enn Sanders. Ingen av dem har selvsagt noen realistisk mulighet til å slå Trump.

Trump er 73, og viser allerede tydelige tegn på demens (det gjør også Biden, forøvrig).

Biden vil slite med å slå Trump, men Bernie vil knuse ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Djækklåsst skrev:

Hvor stor andel av USA sin befolkning har donert penger til Sanders? 1/1000? 1/10000? 1/100000? Go figure.

Er du fullstendig ute på jordet når det gjelder statistikk? Det du må se på er hvor stor andel av de som har donert til en kandidat som har donert til Sanders sammenlignet med de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I USA er det 40% av velgermassen som identifiserer seg som "uavhengige". De sier at de er hverken republikanere eller demokrater. De to partiene stemmer på sine kandidater, men er avhengige av en viss del uavhengige stemmer for å vinne. Spesielt i stater hvor det er meget jevnt. Et eksempel: Donald Trump vant Wisconsin med 0,77%. Med slike jevne tall, teller hver uavhengig stemme.

At nettopp de uavhengige har sluttet å tro på at riksrett er det riktige, er et faresignal. Skal vi se på en ny måling fra New York?

Vi vet at republikanerene er imot, og demokratene for. Ingen overraskelser der.

Men de uavhengige (Independent/ Other):

Q20. Turning now to Washington, based on everything you know right now, do you support or oppose Congress impeaching President Trump and removing him from office? 37% svarer ja (support), mens 59% svarer nei (oppose) til det.

Q21. How best would you describe the impeachment inquiry being led by Democrats in the House of Representatives? 43% svarer at det har vært en rettferdig høring, mens 51% svarer "A partisan attack on President Trump".

https://scri.siena.edu/wp-content/uploads/2019/11/SNY1119-Crosstabs.pdf

 

 

 

Endret av ops2
skrivefeil, la til (Independent/Other)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artikkel fra Vanity Fair: https://www.vanityfair.com/news/2019/11/new-poll-suggests-democrats-impeachment-push-could-alienate-key-voters

Quote

Regardless of what they think about Trump’s behavior, Independents see impeachment as a continuation of the partisan bickering and media excess that began even before his inauguration. By massive margins, Independents say that the impeachment issue is “more important to politicians than it is to me” (62% to 22%) and “more important to the media than it is to me” (61% to 23%).

https://www.nytimes.com/2019/11/18/us/polls-media-fake-news.html

Quote

“There are certain programs, with their disdain for Trump, it just becomes the Trump-bashing show,” said Els Ruijter, 55, a translator in suburban Detroit who is a left-leaning independent.

Quote

“I don’t think things are fake, they’re just one-sided,” said Mr. Memory, 37.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, jabx skrev:

Trump er 73, og viser allerede tydelige tegn på demens (det gjør også Biden, forøvrig).

Biden vil slite med å slå Trump, men Bernie vil knuse ham.

Trump er gammel, og det kan sikkert brukes mot ham, men hjelper ikke om man får en motkandidat som er fem år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Er du fullstendig ute på jordet når det gjelder statistikk? Det du må se på er hvor stor andel av de som har donert til en kandidat som har donert til Sanders sammenlignet med de andre.

Jeg har mastergrad i statistikk med toppkarakterer, så kan nok mer enn deg. Poenget er at det hjelper lite på det totale antall stemmer om så Sanders skulle ha mest i donasjoner. Det er bare er lite mindretall som gir slike donasjoner. Han har en del entusiastiske fans, men langtfra nok, han greide ikke engang å slå upopulære Hillary Clinton i nominasjonskampen sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på denne prosessen tenker jeg bare på det vakre landet og friheten de faktisk har, vil nesten si de har mer frihet der en her så når jeg tenker på det minnes jeg denne sangen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...