Gå til innhold

Frp og Ikea


Gjest 007_008_007

Anbefalte innlegg

10 timer siden, venus24 skrev:

De fleste barnehagene som arrangerer vinterfest gjør det på nyåret, og det har ingenting med jul å gjøre. Uansett en merkelig påstand at det er IKEAs feil at barnehager gjør morsomme vinteraktiviteter med barna, men ok.

Dette er absolutt en ikke-sak.

Du snakker om noe annet. Jeg snakker om barnehagene hvor julefeiringen erstattes med vinterfest. For å være inkluderende vel å merke. Som om noen kan føle seg ekskludert av å feire jul på tradisjonell vis.

 

Jeg kommer ikke til å si navn, men kjenner gjennom bekjente 4 barnehager rundt om i landet som byttet julefeiringen og juleaktivitetene med vinterfest og vinteraktiviteter. Etter sterke protester fra foreldrene, ble beslutningen omgjort og det kalles jul igjen. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
4 timer siden, Drizzt skrev:

Du snakker om noe annet. Jeg snakker om barnehagene hvor julefeiringen erstattes med vinterfest. For å være inkluderende vel å merke. Som om noen kan føle seg ekskludert av å feire jul på tradisjonell vis.

 

Jeg kommer ikke til å si navn, men kjenner gjennom bekjente 4 barnehager rundt om i landet som byttet julefeiringen og juleaktivitetene med vinterfest og vinteraktiviteter. Etter sterke protester fra foreldrene, ble beslutningen omgjort og det kalles jul igjen. 

Hva vil du helst?

At alle små Jehovas vitne og muslim barn blir dratt ut av undervisningen på skole og i barnehage fordi du insisterer på at det skal kalles jul eller at man kan ha en feiring som er inkluderende nok til at alle barn får lov å delta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blondie65 skrev:

Hva vil du helst?

At alle små Jehovas vitne og muslim barn blir dratt ut av undervisningen på skole og i barnehage fordi du insisterer på at det skal kalles jul eller at man kan ha en feiring som er inkluderende nok til at alle barn får lov å delta?

Det blir i så fall foreldrenes ansvar å ikke ekskludere barna sine fra fellesskapet. Da må det jobbes med foreldrenes holdninger og eventuelt forklare dem hvor viktig det er at de integrerer både seg og barna sine i Norge.

 

Så det er det jeg vil helst. At foreldrene ikke hindrer barnas integrering. Ingen får skade av å feire jul.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Det blir i så fall foreldrenes ansvar å ikke ekskludere barna sine fra fellesskapet. Da må det jobbes med foreldrenes holdninger og eventuelt forklare dem hvor viktig det er at de integrerer både seg og barna sine i Norge.

Og inntil det skjer så skal barna ekskluderes, kun fordi du får vondt av at man kan ha en nøytral feiring i barnehagen eller skolen som gjør at ikke disse barna blir ekskludert? Tror du virkelig JV og muslimer kommer til å endre seg på dette feltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Og inntil det skjer så skal barna ekskluderes, kun fordi du får vondt av at man kan ha en nøytral feiring i barnehagen eller skolen som gjør at ikke disse barna blir ekskludert? Tror du virkelig JV og muslimer kommer til å endre seg på dette feltet?

Det må jobbes med foreldrene fra dag 1. Bevisst sabotasje av barnas integrering fra foreldrene sin side må jo ha konsekvenser for foreldrene for det viser at de svikter barna bevisst. Nøytrale feiringer kan man ha i tillegg, ikke istedet for den tradisjonelle feiringen. Hvordan kan barna lære om Norge og bli en del av Norge hvis alt det norske fjernes fra miljøet deres? 

 

Hva er egentlig grunnen til at noen JV og muslimer forbyr barna sine å feire jul i barnehage og skole? Har de i det hele tatt noen god grunn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Det må jobbes med foreldrene fra dag 1. Bevisst sabotasje av barnas integrering fra foreldrene sin side må jo ha konsekvenser for foreldrene for det viser at de svikter barna bevisst. Nøytrale feiringer kan man ha i tillegg, ikke istedet for den tradisjonelle feiringen. Hvordan kan barna lære om Norge og bli en del av Norge hvis alt det norske fjernes fra miljøet deres? 

 

Hva er egentlig grunnen til at noen JV og muslimer forbyr barna sine å feire jul i barnehage og skole? Har de i det hele tatt noen god grunn? 

Du fokuserer på muslimene. Jehovas vitner er norske nordmenn fra Norge som ikke feirer jul. Og som tar barna ut fra religionsundervisning og alle aktiviteter som inneholder ordene jul, påske osv. De feirer ikke jul, og mener selvsagt at ungene blir julifisert av å lage dorullsauer på juleverksted. Hvorfor får du spørre dem om. Mener du at det er bedre at de står på gangen fordi du skal få ditt juleverksted og din julehøytid i barnehage og på skole når det enkelt kan løses med at man kaller det for noe mer nøytralt i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fokuserer på ingen. Det er du som nevner JV og muslimer. For meg gjelder det alle.

Så foreldrenes holdninger er uakseptable og foreldrene hindrer barnas integrering. Da er veien videre ikke å la foreldrene fortsette, men å jobbe med foreldrenes holdninger slik at barna blir integrert og inkludert. Ingen tar skade av å feire jul i barnehagen. Heller ikke av å lære om andre religioner, spesielt i landet man befinner seg i.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 24.11.2019 den 17.07, Drizzt skrev:

Jeg fokuserer på ingen. Det er du som nevner JV og muslimer. For meg gjelder det alle.

Så foreldrenes holdninger er uakseptable og foreldrene hindrer barnas integrering. Da er veien videre ikke å la foreldrene fortsette, men å jobbe med foreldrenes holdninger slik at barna blir integrert og inkludert. Ingen tar skade av å feire jul i barnehagen. Heller ikke av å lære om andre religioner, spesielt i landet man befinner seg i.

La oss for en stund nå drite i muslimer, og så kan du forklare hvordan vi skal få dette inn hos JV. Hvor langt er du villig til å gå for å begrense religionsfriheten til kristne (ja de kaller seg det)?

Når vi ikke en gang kan sikre at barn vokser opp med penisen sin inntakt fordi jøder - norske nordmenn fra Norge - skriker høylytt om diskriminering dersom vi ønsker å forby kjønnslemlestelse av guttebarn så kan jeg jo bare forestille meg hva som skjer dersom du tvinger barnefamilier til å delta i julefeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 24.11.2019 den 8.01, Drizzt skrev:

Du snakker om noe annet. Jeg snakker om barnehagene hvor julefeiringen erstattes med vinterfest. For å være inkluderende vel å merke. Som om noen kan føle seg ekskludert av å feire jul på tradisjonell vis.

 

Jeg kommer ikke til å si navn, men kjenner gjennom bekjente 4 barnehager rundt om i landet som byttet julefeiringen og juleaktivitetene med vinterfest og vinteraktiviteter. Etter sterke protester fra foreldrene, ble beslutningen omgjort og det kalles jul igjen. 

Du er av de som leter med  lys og lykt etter små ting som kan blåses opp. Din agenda og bakenforliggende motiv i denne tråden er ganske tydelig. At du ikke tar til vettet etter å ha lest fornuftige kommentarer likner svært mye på elever uteksaminert ved Livets harde skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...