Gjest Klarissa Skrevet 27. mai 2005 #1 Del Skrevet 27. mai 2005 Tror dere på et liv etter døden? At man kommer til "himmelen" når man dør og treffer igjen sine kjære? Hva hvis det er tilfellet, hvilke intriger som det må være der "oppe", eller? Tenk på dama som har blitt enke to ganger og var nygift igjen når hun døde. Hvem skal hun så møte i himmelen? Alle tre mennene? Den første? Den siste? Ser dere problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 27. mai 2005 #2 Del Skrevet 27. mai 2005 Ja, jeg ser problemet. Derfor satser jeg alt på livet før døden. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. mai 2005 #3 Del Skrevet 27. mai 2005 Nei, jeg tror ikke på noen himmel (eller helvete). Hva som kommer etter døden vet jeg ikke, og egentlig har jeg ikke så stort behov for å fundere over det heller. Det viktigste er her og nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siggen Skrevet 27. mai 2005 #4 Del Skrevet 27. mai 2005 Nei' date= jeg tror ikke på noen himmel (eller helvete). Hva som kommer etter døden vet jeg ikke, og egentlig har jeg ikke så stort behov for å fundere over det heller. Det viktigste er her og nå. hehe, passende signatur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. mai 2005 #5 Del Skrevet 27. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KR Skrevet 27. mai 2005 #6 Del Skrevet 27. mai 2005 Klarissa Hvis du leser Matt.ev.kap.22 versene 24-30, vil du se at dette ikke blir noe problem. I vers 30 står det: For i oppstandelsen hverken tar de til ekte eller blir gitt til ekte, men de er som Guds engler i himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2005 #7 Del Skrevet 27. mai 2005 Ja, jeg ser problemet. Derfor satser jeg alt på livet før døden. Hilsen Trille Samme her. Eller prøver i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klarissa Skrevet 30. mai 2005 #8 Del Skrevet 30. mai 2005 Klarissa Hvis du leser Matt.ev.kap.22 versene 24-30, vil du se at dette ikke blir noe problem. I vers 30 står det: For i oppstandelsen hverken tar de til ekte eller blir gitt til ekte, men de er som Guds engler i himmelen. Dette hørtes da kjedelig ut. Men gleder seg altså til å se sine kjære igjen, til ingen nytte? For der skal vi bare være engler og gjøre hva? Nei, det høres bare altfor dumt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #9 Del Skrevet 30. mai 2005 Nei, tror ikke på at man havner i himmelen etter at man dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 30. mai 2005 #10 Del Skrevet 30. mai 2005 en gluping sa følgenden: Døden angår oss ikke. Så lenge vi er her er ikke Døden her, og når Døden er her er ikke vi lenger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2005 #11 Del Skrevet 30. mai 2005 en gluping sa følgenden: Døden angår oss ikke. Så lenge vi er her er ikke Døden her, og når Døden er her er ikke vi lenger her. Ganske enkelt genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2005 #12 Del Skrevet 31. mai 2005 en gluping sa følgenden: Døden angår oss ikke. Så lenge vi er her er ikke Døden her' date= og når Døden er her er ikke vi lenger her. Glupingen var Epikur Og i den sammenheng blir jeg minnet på Voltaires ord; 'A witty saying proves nothing.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L@dy in red Skrevet 31. mai 2005 #13 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg tror på et liv etter døden. Og som det står i bibelen: det som skal være forløst på jorden er forløst i himmelen, det som er bundet på jorden skal være bundet i himmelen. Det tror jeg på. Et liv etter døden enten det er i himmelen eller til evig fortapelse. Har kjent på den utav kroppen opplevelsen, så jeg vet hva som venter meg, selv om jeg ikke helt klarer å "forestille" meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2005 #14 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg tror at sjelen forlater kroppen og at den kommer til en annen dimensjon. Om det er himmelen vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 1. juni 2005 #15 Del Skrevet 1. juni 2005 TAKK! Grublet fælt på dette igår.. Har navnet på MSN-profilen min, men orka ikke gå inn å se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 #16 Del Skrevet 1. juni 2005 Jøsses! Inget dårlig msn navn :-) Inget å takke for da. Tilfeldigheter vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2005 #17 Del Skrevet 3. juni 2005 Tror dere på et liv etter døden? At man kommer til "himmelen" når man dør og treffer igjen sine kjære? Hva hvis det er tilfellet, hvilke intriger som det må være der "oppe", eller? Tenk på dama som har blitt enke to ganger og var nygift igjen når hun døde. Hvem skal hun så møte i himmelen? Alle tre mennene? Den første? Den siste? Ser dere problemet? Ser ikke det som et problem. I det hinsidige er man kvitt alle menneskelige faktorer som sjalusi, intriger, kroppsfett, misunnelse osv... Man er sjeler da - ikke mennesker, ikke sant? Man er ikke lenger gift eller har den typen følelser som man har her på jorden som mennesker. Trodde du det du'a? Sjelen er ånd - ikke kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 4. juni 2005 #18 Del Skrevet 4. juni 2005 Ser dere problemet? Nei trur ikkje på liv etter død. Kvifor skulle det vere det? Om eg har vore død før, er dette så liv etter døden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå