Gå til innhold

Har du opplevd noe skummelt i skogen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker jeg var livredd for skogen når det var mørkt, men tenkte likevel å forsøke å overvinne frykten og ta en skogsvei/lysløype dit jeg skulle på kvelden i bekmørke. Var føre var, så hadde på meg en hodelykt, men fant ut at det ikke var så lurt, for det ble jo enda skumlere når alt av øyne ble lysende. Gikk bortover med hunden min mens fantasien løp løpsk og da jeg var i den tetteste skogen så ser jeg først ett par lysende øyne som ble reflektert av lyset på lykta komme ut på stien, rett etterpå to par øyne til og de begynte å vugge i takt MOT meg, ble jo livredd og skremte nok livskiten ut av de stakkars dyra som fort forsvant med ropinga mi.

Ellers har det vel vært mye kvister og sånn som brekker og bever som treffer vannet med halen sin etc, men er ikke redd dyr, bare det overnaturlige (som jeg innerst inne "vet" ikke eksisterer) Det er rart hvordan hjernen fungerer og hvor primitive vi blir i mørket 😅

Anonymkode: 4098d...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd noe skummelt mens du gikk tur i skogen? Isåffal hva var det?........

Kan være mens du var alene eller med andre..

 

Jeg kan skrive først: hørte en gang kvister som knakk slik som når noen går på kvister, men såg ingen..

Anonymkode: 3a4c3...11c

Skogen er det fredeligste stedet jeg vet om. Føler meg helt hjemme når jeg er ute i naturen. Men det er noen typer skog jeg får dårlige vibber av, bare ved å se på dem. Det har ikke noe med hvilken type skog/utseende, men en følelse jeg får som ber meg være forsiktig/holde meg unna. Instinktet slår til.

Jeg vokste opp landlig og hadde mye skog rundt huset. Det var gårder og jordet rundt omkring, men med god avstand. Hvert år, på samme dato hørte jeg et hyl fra den ene delen av skogen. Samme hylet fra samme del av skogen. Jeg hørte også knekking av grener og knurring. Da jeg gikk på stien bort til naboen som liten. Det var mest sannsynlig en ulv eller gaupe. Vi hadde mye elg, ulv og gaupe i området. Det hendte det var en bjørn innom, et par ganger i løpet av barneårene.. Jeg var mye ute i skogen, men det var områder der jeg ikke turte å gå alene, eller være der overhode. Hvorfor vet jeg ikke, men instinktet slo til. Det var bare noe rart/ekkelt/skummelt ved det og det området.  Bortsett fra dette, så opplever jeg ikke noe skummelt med skog generelt. Jeg sover i telt og er mye ute, og det eneste jeg har hørt av skumle ting i mitt voksne liv i skogen, er knekking av grener utenfor teltet, på kvelden/natten. Men det er nok helt sikkert et nysgjerrig dyr.

 

Anonymkode: 657c2...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skogen er det fredeligste stedet jeg vet om. Føler meg helt hjemme når jeg er ute i naturen. Men det er noen typer skog jeg får dårlige vibber av, bare ved å se på dem. Det har ikke noe med hvilken type skog/utseende, men en følelse jeg får som ber meg være forsiktig/holde meg unna. Instinktet slår til.

Jeg vokste opp landlig og hadde mye skog rundt huset. Det var gårder og jordet rundt omkring, men med god avstand. Hvert år, på samme dato hørte jeg et hyl fra den ene delen av skogen. Samme hylet fra samme del av skogen. Jeg hørte også knekking av grener og knurring da jeg gikk på stien bort til naboen som liten. Det var mest sannsynlig en ulv eller gaupe. Vi hadde mye elg, ulv og gaupe i området. Det hendte det var en bjørn innom, et par ganger i løpet av barneårene.. Jeg var mye ute i skogen, men det var områder der jeg ikke turte å gå alene, eller være der overhode. Hvorfor vet jeg ikke, men instinktet slo til. Det var bare noe rart/ekkelt/skummelt ved det og det området.  Bortsett fra dette, så opplever jeg ikke noe skummelt med skog generelt. Jeg sover i telt og er mye ute, og det eneste jeg har hørt av skumle ting i mitt voksne liv i skogen, er knekking av grener utenfor teltet, på kvelden/natten. Men det er nok helt sikkert et nysgjerrig dyr.

 

Anonymkode: 657c2...424

Måtte rette opp skrivefeil 👌😊

Anonymkode: 657c2...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la men en gang til å sove midt i et elgtråkk. Ikke lurt.

Jeg var på en rolig runde i skogen uten annet utstyr enn en liten ryggsekk med kaffekjele og en sliten sovepose. Og litt mat selvagt. Lite annet. Planen var å rusle rundt og bare slappe av sammen med min daværende hund, en malamute. Været var helt nydelig, så da mørket kom (hadde ikke med lys av noe slag) la jeg meg bare til å sove et sted jeg fant behagelig. Hunden lå bundet ved siden av meg, og vi sovnet raskt.

Utpå natta ble jeg brått og brutalt vekket a en rasende malamute som stod med forbena oppå brystet mitt og snerret intenst. Søvndrukken og i ørska trodde jeg først at hunden gikk til angrep på meg av en eller annen grunn, men så fikk jeg høre at en elg bråsnudde og forsvant i mørket. Den hadde nesten tråkket på oss.

Sov gjerne under åpen himmel i skogen, men for all del, ikke legg deg til å sove midt på elgenes "motorvei".

En ting du kan være helt sikker på er at noen ser deg! :)

871409945_yneb.jpg.3a3697d9159182b851dbbcc90e19cfef.jpg

Endret av Skywalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mange dyr, men bare ufarlig, stort sett rådyr, rev eller lignende. Faktisk hatt mange fine møter på den måten med de, vi blir stående å se på hverandre i noen sekunder og om en er helt stille så blir de ikke skremt bare går/løper en annen vei etterpå. 

Har ellers hatt to skremmende, en hvor en mann kom inn i hytta jeg sov i og han hadde brutt seg inn i flere på området. Var fem-seks små hytter. Hørte lyd på kjøkkenet og trodde det var en av de andre folka, plutselig åpner soveromsdøra seg og det er en fremmed mann som kikker inn. Han hadde stjålet div utstyr som øks, sag, kniver osv. men forlot alt da jeg ble vekt og skremt og forsvant ned skogsterrenget. 

En annen gang lå jeg i telt på et fjell nær en by, midt på natten våkner jeg av lyder i gresset som kom mot teltet og ble selvsagt redd. Var alene liksom, ingen andre, ingen hund. Jeg lirket frem kniven fra sekken og bestemte meg for å prøve å hoste som en mann for å sjekke om det var et dyr eller om det var menneske. Et dyr ville blitt skremt og løpt. Men neida, dette var et menneske og jeg hørte personen trekke pusten og sette seg ned i gresset. Så der lå jeg et minutt eller to eller tre med kniven hardt i hendene oppå brystet, klar til "kamp" om glidelåsen på teltet plutselig skulle gå opp. Men etter noen minutter hørte jeg personen reise seg stille opp og gikk sakte gjennom gresset før h*n forsvant. Lyden av dette bekreftet enda mer for meg at det var menneske og ikke dyr. Klokka var sikkert sånn fire på natta, jeg lå våken til det ble lyst, så sovnet jeg noen timer igjen. Så i etterkant at det var et sted (et godt stykke) bortenfor hvor det lå gamle flasker og ølbokser og slikt, det hadde jeg ikke sett da jeg slo opp teltet der, så tipper det var noen som kom opp til den plassen kanskje flere ganger, og denne gangen romstrert rundt. Dette var en av de få gangene jeg sov alene på denne turen, og ble selvsagt litt småskremt etter dette, men følte meg stolt av "mannehosten" min, den ble skikkelig dyp og grov, så jeg tror at personen ble lurt av den. 

Og ja, en gang da jeg var barn så ble vi kjempeskremt av å gå en vei som gikk forbi noen gårder som hadde både ekte historier og myter ved seg. Like før er det en bekk med et skogholt. Vi løp/jogget allerede for å ikke komme forseint hjem, dette var en snarvei. Og akkurat der nede ved bekken så fløy det opp en stor fugl og den fløy nesten rett i trynet vårt. Det var bekmørkt akkurat der og vi hyylte og løp enda fortere, og rett på utsiden stod det selvfølgelig kyr på beite som "skula olmt" på oss og vi ble enda mer redde, og så forbi den gården da. Datt og slo hull på buksa og greier, vettskremt. Det var nok den som satte mest støkk i barndommen. 

Anonymkode: 69114...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...