Gå til innhold

Diagnoser og barneforsikring


IamIam2017

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Tror du kan ringe forsikringsselskapet å høre? Tegnet nettopp den største forsikringen for mini og den dekker ufør osv om han skulle være uheldig før han fyller 26år. Den har ekstremt god dekningsgrad. Såvidt jeg skjønte har det ikke noe å si hva barnet blir ufør for. Reglene for ufør er uansett lovregulert og strengt😊

Vi også har gjensidig barneforsikring :) Men synes det er vanskelig å forstå vilkårene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har tegnet forsikring på barnet ditt før barnet fikk diagnose så må du IKKE forandre forsikringen til barnet. Hvis barnet av en eller annen grunn blir ufør pga adhd så gjelder denne forsikringen. Og han vil få nytte av uførforsikringen. 

Mitt barn har adhd. Jeg søkte om å få hjelpestønad av forsikringen og fikk avslag.. uka etter ringte de og spurte om jeg ville oppgradere forsikringen til bedre. Jeg sa ja. Dummeste jeg har gjort.. da ble det endring i forsikringen. Fikk da brev etter endringen at om barnet blir ufør pga adhd dekker ikke forsikringen dette. Skulle aldri ha endret forsikringsavtaler. 

Anonymkode: dd9cf...9e7

Dette stemmer ikke. De går ikke tilbake på de dekningene som allerede er godkjente, de begrenser de eventuelt nye. Hvor gammelt er barnet og når gjorde du dette? For dekning uansett årsak kom sent 2018/tidlig 2019. Det er helt nytt. Adhd har aldri vært dekket under en forsikring mtp engngsutbetaling tidligere. 

Anonymkode: 6506e...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... du blir ikke ufør på grunn av ADHD. Da blir en ufør som følge av tilleggsdiafnoser som f.eks angst. 

Anonymkode: e7689...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...