Gå til innhold

Liker du tørrfisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker godt tørrfisksnacs. Det er et sunt og godt alternativ til andre typer salt snacs. Heldigvis er det blitt lettere å få tak på det i Sør-Norge. 

Kattene mine liker det også. Jeg spanderer gjerne litt på dem hvis jeg selv skal spise det, men på grunn av saltet får de ikke mye om gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg er forelsket i tørrfisk og boknafisk🥰 Synd og sinnsykt å måtte betale 1500kr/kg for tørrfisken på coopen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist det siden jeg som guttunge stjal en bit fra en hund som koste seg med det.

Vondt var det ikke selvom lukten var litt spesiell.  Prøver gjerne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har en onkel som bor i Troms, og noen ganger ønsker han seg tørrfisk til jul av onkelen sin : - ) Sånne småposer med en neve små snackbiter av tørrfisk i.

Jeg smugspiser litt av det han får. Jeg synes tørrfisk er godt, men i små mengder. Det lukter imidlertid ikke godt av skapet tørrfisken ligger/har ligget i, selv om pakningen er uåpnet. Hvordan kan det ha seg? Den lukten sniker seg ut overalt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir tørrfisk spist med kokte poteter, tørket grind og grind spekk. :) Har en god del tørrfisk :)

Anonymkode: a6bd6...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart denne tråden dukka opp nå, satt nettopp og knasket litt tørrfisk mens jeg så på TV. 
 

Spiser noen ganger bare som snack, sånn som i kveld, mens andre ganger med smør, flatbrød og gjerne en øl :)

Anonymkode: 9f9a2...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfisk har jo sin aroma, men synes ikke det er så veldig fiskelukt. Litt usikker på hvordan jeg kan forklare det, men er du eller den du bor med var på lukt ville jeg luftet etterpå 😉

Anonymkode: 08472...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tørrfisk har jo sin aroma, men synes ikke det er så veldig fiskelukt. Litt usikker på hvordan jeg kan forklare det, men er du eller den du bor med var på lukt ville jeg luftet etterpå 😉

Anonymkode: 08472...4e6

Ah, bare lurte siden noen skrev at lukten kom igjennom posen selv når den ikke er åpna! 😮

Anonymkode: 4a968...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nei, du nevnte det oppi her...   :herremann:

La ikke merke til at jeg hadde svart tidligere 😆😆 Ja, ja pytt sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luna Llena skrev:

La ikke merke til at jeg hadde svart tidligere 😆😆 Ja, ja pytt sann.

Så er vi da heeelt sikre på at du ikke har spist eller smakt det.     :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AthenaRavenLuna
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Så er vi da heeelt sikre på at du ikke har spist eller smakt det.     :nigo:

Ikke sant 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen nevner tørrfisksnacks. I små poser regner jeg med...

Men hel tørrfisk, da? Er det den dere sier er så dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloprisen er jo helt vill, men fisk i seg selv er dyrt og når minst 2/3-deler av fisken "forsvinner" når den er tørket (og arbeidet bak) så skjønner man jo at den er dyr. Kjøper av og til hos noen som fisker og tørker selv. Det blir mye billigere.
Elsker det, men spiser det alltid kun ute om sommeren, gjerne med en kald ved siden av. Himmelsk, og så sunt. Liker ikke klippfisk så tørrfisk i bacalao må jo være godt. Grillet tørrfisk har jeg forsøkt, men det var "så der". Liker den best naturell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...