Gå til innhold

Carl Aksel offentliggjort i media.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er vel ikke naive og tror det er bare Carl Aksel som har holdt på sånn?

Skrevet (endret)

Nå er det nok flere der ute som også hverken har inntekt eller formue, men har sosiale medier fylt av luksus og dyre materialistiske ting, som har fått opp blodtrykket. Å vasse i luksus med 0 i inntekt og formue er varsko-signal 1. Det er helt supert at disse blir tatt, men jeg er litt overrasket over den store mediepublikasjonen han fikk som wannabe E-kjendis. Halve nyhetssendingen på 2100-nyhetene på TV2 handlet om dette. Føltes som om at det var bevisst for å varsle hele Norge godt om denne mannen. Er det vanlig at slike "nobody" får denne mediedekning i lignende saker egentlig? Kan ikke minnes sist det skjedde.

Endret av Juks
Skrevet

Det er synd i de som har blitt lurt, og det er bra han er blitt tatt. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan være så naiv og gi bort bank-ID til en person, bare fordi han er kjent. 

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, Dunkel skrev:

Det er synd i de som har blitt lurt, og det er bra han er blitt tatt. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan være så naiv og gi bort bank-ID til en person, bare fordi han er kjent. 

De er nok ikke de skarpeste knivene i skuffen hvis de aktivt har gitt bort bank-ID-brikken til denne taperen av en c-kjendis. Har de i tillegg gitt bort passord må de ha vært mentalt bakestående. Men jeg regner med denne Aksel-karakteren har hatt medsammensvorne med peiling på data, som har gravd frem passordet til ID-brikken på deres mobil el PC. 

Uansett bør denne kjeltringen straffes hardt og de som sitter igjen som gjeldsslaver pga han, bør kunne gå til sak slik at han må betale tilbake det han skylder?

• Liker 6
Gjest badesangen
Skrevet
1 hour ago, Juks said:

Nå er det nok flere der ute som også hverken har inntekt eller formue, men har sosiale medier fylt av luksus og dyre materialistiske ting, som har fått opp blodtrykket. Å vasse i luksus med 0 i inntekt og formue er varsko-signal 1. Det er helt supert at disse blir tatt, men jeg er litt overrasket over den store mediepublikasjonen han fikk som wannabe E-kjendis. Halve nyhetssendingen på 2100-nyhetene på TV2 handlet om dette. Føltes som om at det var bevisst for å varsle hele Norge godt om denne mannen. Er det vanlig at slike "nobody" får denne mediedekning i lignende saker egentlig? Kan ikke minnes sist det skjedde.

Der sier de noe. Ren spekulasjon; er det fordi Caksel passer en profil det er "lov" å hate på? Enig i at denne saken ble blåst fullstendig ut av proporsjoner. Selv ikke han voldtekts-danseren fikk like mye uthenging.

Skrevet

Jeg har en magefølelse på at det kommer mer anngående denne saken. Flere av disse avdanka paradise deltakerne har jo tydeligvis finansiert dette såkalte luksuslivet ved å gjøre kriminelle handlinger. Mayoo som også var med i paradise ble jo tatt med masse amfetamin. Han ble også greit outet i media. Jeg synes det er greit jeg at de blir "hengt ut" i media. Disse er kanskje e-kjendiser for oss som er 30+, men blant den yngre garde har disse personene hatt forholdsvis høy status. 

• Liker 6
Skrevet

Finner det intressant at det eneste han klarte og si var "beklager" for det han hadde gjort.Han ga blanke f..n i at han hadde ødelagt økonomiske muligheter for fremtiden for ofrene sine. 

• Liker 5
Skrevet
20 timer siden, Superbobla skrev:

Jeg er spent på hvor lang tid det tar før flere i det de omtalte nettverket blir tatt og om noen av de er kjent som influensere som har levd på samme måte. 

Hvilket nettverk?

• Liker 1
Gjest badesangen
Skrevet
2 hours ago, Kågebruker said:

Hvilket nettverk?

Tidligere-reality-deltager-nettverket.

Gjest thejohan
Skrevet
9 timer siden, O.G. skrev:

Dere er vel ikke naive og tror det er bare Carl Aksel som har holdt på sånn?

Jeg bare venter på at flere navn skal rulles ut.. 

Skrevet

Min erfaring er at når folk uten (betydelig) inntekt eller legitime penger vasser i luksus, så er det én av fire grunner til dette: 

1) Forbrukslån 

2) Rike foreldre 

3) Prostitusjon 

4) Svindel og/eller narkotika. 

• Liker 12
Skrevet
10 timer siden, cppdude skrev:

Min erfaring er at når folk uten (betydelig) inntekt eller legitime penger vasser i luksus, så er det én av fire grunner til dette: 

1) Forbrukslån 

2) Rike foreldre 

3) Prostitusjon 

4) Svindel og/eller narkotika. 

Sant dette ja.

Skrevet
På ‎16‎.‎11‎.‎2019 den 23.00, Minnus skrev:

Skuffende, men skjønner ikke hvorfor dette ikke sjokkerer meg. Husker da jeg så han på paradise hotel så fikk jeg en dårlig følelse av hele fyren. Han er alt for manipulerende, og grisk. Synes synd på de utsatte, må være en utrolig kjedelig situasjon å havne i. Snakk om utrolig mye penger! Håper de får ordnet opp i dette + en oppreisning.

Men han er tydeligvis populær og har suksess hos damene da! Fyren virker som en wannabe bad boy asshole med høyt dameforbruk.

Sliter litt med å bygge opp sympati for "alle" som faller for sånne folk. På samme måte som gutta som blir rundlurt av østeuropeiske postordre bruder. Greit nok at man liker sånt men ikke surve og "stakkars meg" når ting går skeis.

Hva trodde de egentlig?

• Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke så jævlig vanskelig å få BankID opplysninger fra noen du har nært forhold til. Du trenger faktisk ikke engang spørre de, bare du er nærgående nok til å få med deg hva pin + passord er. 

Men svindlere bruker tid på å bygge opp forhold og tillit. Skal ikke se bort fra at fyren har lånt penger hos dem flere ganger, for å betale tilbake alt + renter, til det punktet at de har stolt fult og helt på han - nok til at han på et vis har fått tak i informasjon. Kanskje til og med i beruset tilstand. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Må innrømme at instagramprofilen hans ga meg dårlige vibber

• Liker 2
Skrevet
På 18.11.2019 den 20.13, Kågebruker skrev:

Må innrømme at instagramprofilen hans ga meg dårlige vibber

Hva heter han på IG?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, kahaki skrev:

Hva heter han på IG?

Jeg bare søkte på navnet hans. På Google

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg bare søkte på navnet hans. På Google

takk!

Skrevet

Er instaen hans slettet nå eller? Jeg finner han ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...