AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #21 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, John McClane said: For 30-40 år siden og mer så hadde en ikke slikt men de fant seg partnere selv om??! Tja, tror du ikke det var mer vanlig å være enslig i årevis før i tida om man ble skilt i voksen alder da? Et annet aspekt er vel at det ikke er så sosialt akseptert å flørte og sjekke opp folk som det var før. I hvertfall for menn Anonymkode: 08d8e...380
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #22 Skrevet 17. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vanlig med kontaktannonser tidligere faktisk. Både i avisen og i ukeblader. Det har alltid vært litt jobb å finne en kjæreste..... Anonymkode: a139e...aa7 Kontaktannonser var ikke for vanlige folk, sånn jeg har forstått det, det var for weirdos. Folk møttes på skole, jobb, kirke, hobbyer, og ikke minst på byen og når de hadde et forhold så var de flinkere til å ta vare på det enn hva vi er. Anonymkode: 8ce32...889
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #23 Skrevet 17. november 2019 8 minutter siden, John McClane skrev: Hvis det er slik at du MÅ på Tinder for å finne deg en så lurer jeg på åssen vi mennesker klarte oss før PC, nettbrett og mobil som alle er koplet til internett? For 30-40 år siden og mer så hadde en ikke slikt men de fant seg partnere selv om??! Hvordan gjorde de det? Hva var datidens Tinder og Sukker? Tok de første og beste? Har hørt at de snakket mer og var sammen for å ha samtaler før i tiden, men kan det virkelig stemme? Satt alle der uten mobil liksom, det er ikke mulig!! Var alle over 80 år den gangen kanskje? Og så må man ikke glemme at det var litt tabu å få barn utenfor ekteskapet og være samboer på 70-tallet. Og det var ikke så mange som skilte seg heller. Så hadde jeg vært ung på 70-tallet hadde jeg sannsynligvis giftet meg med min første seriøse kjæreste? 🤔 Anonymkode: a80cf...731
jabx Skrevet 17. november 2019 #24 Skrevet 17. november 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fler kjekke folk på tinder, og det er mye enklere å bruke, og du slipper de meldingene fra folk du ikke liker. Ja det er overfladisk, men det blir jo det samme som å møte noen på byen f.eks. det er like overfladisk det. Ville anbefalt deg å prøve det. Anonymkode: 8ce32...889 Vel nei, Tinder er overfladisk på en helt annen måte, da det blir en slags "menneskeshopping" der man liksom går og ser på varene i hyllene for å plukke ut den beste varen. Man får ikke noen form for menneskelig kontakt før man kan velge hvem man vil kommunisere med. På byen møter man i det minste en person av kjøtt og blod. Og det foregår som regel ikke ved at alle stiller seg på rekke og så går du bort til en og en og siler. Endret 17. november 2019 av jabx 2
jabx Skrevet 17. november 2019 #25 Skrevet 17. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: du tror ikke det en del av markedsføring strategi for konsernet COOP selv? coop som er blitt til en forkortelse til selve ordet coopérateur, som i norsk sammenheng ville blitt Kooperatøren. Norges koperative landsforening som igjennom medlemskap eies av 87 samvirkelag. Som igjen betyr sjef eller medlem av en kooperasjon(samvirkelag) Hvorfor vil egentlig det egentlig kjedelige ordet COOP uten mening i den store sammenheng være til hjelp at der mennesker møtes, og skal finne hverandre, kun ved at man bare skal bruke en riktig farge kurv? Veldig kleint spør du meg. Men som jeg ser det kun et ledd for at markedsføringen skal omhandle kjeden deres. Anonymkode: 126a5...253 WTF? Det er ikke ordet "Coop" som gjør at mennesker eventuelt møtes, men singelkurvene de har satt ut.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #26 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er veldig riktig. Det blir færre og færre fine kandidater å treffe ute på livet etterhvert som man blir eldre. Så begynner folk å skille seg, og da går de fleste ut på Tinder.... Ang butikken: I går, lørdag, var jeg ute og handlet sånn i 16-tiden, med håret i rufsete hestehale, uten sminke og litt jobbe-hjemme-klær, og fikk øyekontakt med flere menn i butikken! En passerte jeg flere ganger, mistenker han nesten for å gå litt rundt... Hadde det vært singelkurver i den butikken er jeg sikker på at han hadde tatt kontakt hvis jeg hadde singelkurv! Anonymkode: a139e...aa7 Finn feil i avsnittene. Du antyder det er en som er interessert i deg. Kvinnen gjør ikke noe med. Er sikker i sin sak at om det var singelkurv så ville hun fått kontakt. Ok, hvor treig skal man kunne bli? kurven er din hypotese? Det er mye kvinner liker å tro, men vil fortsette å leve singel, og tror fortsatt dem er attraktiv etter fem tidligere mislykkede forhold. Anonymkode: 126a5...253
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #27 Skrevet 17. november 2019 Akkurat nå, jabx skrev: WTF? Det er ikke ordet "Coop" som gjør at mennesker eventuelt møtes, men singelkurvene de har satt ut. og det har ikke noe markedsføring strategi? det er altså en butikk, de vil selge mer varer, det er da ingen kafe du går til. Men en matbutikk, riktig nok drar du til en butikk som selger industri mat. Anonymkode: 126a5...253
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #28 Skrevet 17. november 2019 2 minutter siden, jabx skrev: Og det foregår som regel ikke ved at alle stiller seg på rekke og så går du bort til en og en og siler. Det hadde jo vært ganske genialt! Men det blir vel det samme som speed dating? Problemet med byen er jo at mange menn forventer at etter 20 minutter med prat skal man bli med hjem. Etter en del ubehagelig episoder har jeg begynt å avvise alle, for å slippe aggressive menn. Anonymkode: a80cf...731
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #29 Skrevet 17. november 2019 Du må ikke på Tinder, men kan det skade? Du må jo ikke bruke Finn om du skal ha jobb heller, men tror sjansene dine er større om du ikke ignorerer det største markedet. Anonymkode: 6a4eb...289 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #30 Skrevet 17. november 2019 Liker Tinder jeg,etter en uke ble jeg kjent med han som er kjæresten min nå Vi har barn på samme alder;bor på samme lille sted og har veldig god kjemi. Anonymkode: 0dcff...fe2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå