Gå til innhold

Jentetaxi - et bra initiativ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes natterravnene i Oslo har satt i gang et veldig bra tiltak for jenter/kvinner med gratis taxi i julebordstida. Synes det burde vært et slikt tilbud året rundt slik at folk kan komme seg trygt og gratis hjem når man vet at det er mye ran og vold i Oslo natta.

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-far-jenter-gratis-taxi/71822342

Anonymkode: 05bac...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at det skal være nødvendig ja, det er utrolig. Når jeg leste "jentetaxi" så tenkte jeg at det betydde taxier som var lagt opp for kvinner, for eksempel med kvinnelige sjåfører, eller eventuelt andre løsninger, og det tenkte jeg hørtes ut som en god idé.

Anonymkode: 92b0c...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det skal være nødvendig ja, det er utrolig. Når jeg leste "jentetaxi" så tenkte jeg at det betydde taxier som var lagt opp for kvinner, for eksempel med kvinnelige sjåfører, eller eventuelt andre løsninger, og det tenkte jeg hørtes ut som en god idé.

Anonymkode: 92b0c...a80

Er det ikke kvinnelige sjåfører? Jeg setter meg ikke inn i en taxi alene med en mannlig sjåfør. 

Anonymkode: f1c42...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke kvinnelige sjåfører? Jeg setter meg ikke inn i en taxi alene med en mannlig sjåfør. 

Anonymkode: f1c42...7bb

Det gjør jeg ca 100 ganger i året i jobbsammenheng. Bestiller via app, selv ved holdeplass. 

Er jeg ute sent har jeg heldigvis en mann som alltid står opp og henter. Da han vet hvor mye tull det er i Oslo en sen kveld. Men hadde han ikke hentet kunne jeg fint tatt en taxi, bestilt via app, fra Oslo Taxi. Så godt som alle sjåfører er jo ordentlige og skikkelige menn. Hadde jeg hatt så mistro til alt av menn ville jeg holdt meg unna byen i utgangspunktet. 

Anonymkode: 85d7d...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes natterravnene i Oslo har satt i gang et veldig bra tiltak for jenter/kvinner med gratis taxi i julebordstida. Synes det burde vært et slikt tilbud året rundt slik at folk kan komme seg trygt og gratis hjem når man vet at det er mye ran og vold i Oslo natta.

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-far-jenter-gratis-taxi/71822342

Anonymkode: 05bac...066

Dette er jo kjønnsdiskriminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jabx skrev:

Kulturberikelsen nødvendiggjør slike tiltak.

Ja, dessverre.

Anonymkode: 765bd...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våre landsmenn var steik forbanna fordi en gammel syk dame ikke sto på tå hev klar utenfor sykehjemmet når han kom med taxien. Måtte jo roe ned gubben før jeg turte å sette den gamle damen inni taxien. Skal si det ødelegger rykte på taxi.

Anonymkode: f5b7d...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Dette er jo kjønnsdiskriminering

Det er et tiltak for å beskytte en utsatt gruppe. Det er ingen menn som bør være redd en kvinne som overfaller dem på natta, drar av dem klærne og voldtar dem. Bare sier det. Sannheten er at menn kan drepe kvinner med bare hendene sine. 

Anonymkode: 42c97...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er et tiltak for å beskytte en utsatt gruppe. Det er ingen menn som bør være redd en kvinne som overfaller dem på natta, drar av dem klærne og voldtar dem. Bare sier det. Sannheten er at menn kan drepe kvinner med bare hendene sine. 

Anonymkode: 42c97...2f2

Nei, gutter og menn blir bare slått ned, ranet og filmet av grupper på 10 eller flere kulturberikende utlendinger så de får nå bare greie seg selv som best de kan. Vi krysser fingrene for at de kommer tålig levende fra det.

For, det viktigste nå er selvsagt å ikke snakke om elefanten i rommet denne gangen heller. Bare redde unna de aller verste symptomene på at det er en relativt stor, kranglete elefant til stede...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et tiltak for å beskytte en utsatt gruppe. Det er ingen menn som bør være redd en kvinne som overfaller dem på natta, drar av dem klærne og voldtar dem. Bare sier det. Sannheten er at menn kan drepe kvinner med bare hendene sine. 

Anonymkode: 42c97...2f2

Har en råd til å gå ut har en råd til å komme seg hjem.

Det er kjønnsdiskriminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes natterravnene i Oslo har satt i gang et veldig bra tiltak for jenter/kvinner med gratis taxi i julebordstida. Synes det burde vært et slikt tilbud året rundt slik at folk kan komme seg trygt og gratis hjem når man vet at det er mye ran og vold i Oslo natta.

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-far-jenter-gratis-taxi/71822342

Anonymkode: 05bac...066

Hvorfor i all verden skal dette være gratis? Unge menn er langt mer utsatt for grov vold enn noen kvinne...

Anonymkode: 90eeb...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal dette være gratis? Unge menn er langt mer utsatt for grov vold enn noen kvinne...

Anonymkode: 90eeb...ee9

Unge menn gjør seg selv utsatt for grov vold ved å selv bli ufyselige i fylla og yppe på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra, andre storbyer i Europa har hatt dette i over tjue år. Det har aldeles ikke med innvandring å gjøre. 

Anonymkode: 0e172...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, jabx skrev:

Unge menn gjør seg selv utsatt for grov vold ved å selv bli ufyselige i fylla og yppe på andre.

Vet du virkelig så lite om livet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare boikotter Oslo. Men neida, her skal orkesteret fortsette å spille mens skuta synker.

Anonymkode: 7f26b...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak selv om det er kjønnsdiskriminerende, når man ser på ideologien og kvinnesynet hos en stor del av drosjesjåførene rundt om i de store byene så er det helt klart en nødvendighet.

Mange av disse mennene ser på en bedugget Norsk kvinne som en åpen invitasjon til sex og i følge dem så er alle kvinner som ikke dekker seg til horer og hvis de i tillegg er fulle så er det bare å kjøre på. Hvis kvinnen motsetter seg så er det rasistisk og et hån mot mannens religion.

Anonymkode: 3d3f4...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal dette være gratis? Unge menn er langt mer utsatt for grov vold enn noen kvinne...

Anonymkode: 90eeb...ee9

Unge menn som føler seg truet kan oppsøke en natteravn og få hjelp til å få  skyss hjem. 

Anonymkode: 688a6...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...