Gå til innhold

Barnehagestart og sykdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter sønnen min begynte i barnehagen, har jeg blitt syk kjempe ofte. Jeg blir forkjølet og vondt i halsen hver mnd. Veldig irriterende. Vil det stabilisere seg? Kan ikke gjøre mer med hygenen enn det jeg gjør. Skifter klær hver dag, vasker hender ved barnehagelevering og henting.

Anonymkode: 612e1...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Teatrica skrev:

Helt vanlig, og jeg trodde også at dette var allmennkunnskap?

Ok. Kjenner ingen som har hatt det slik så derfor jeg spurte. Beklager. 

Jeg vet at barna blir mye syk det første året, men viste ikke at jeg og skulle bli å mye syk. Men da er det vel helt normalt at foreldre og blir det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Kjenner ingen som har hatt det slik så derfor jeg spurte. Beklager. 

Jeg vet at barna blir mye syk det første året, men viste ikke at jeg og skulle bli å mye syk. Men da er det vel helt normalt at foreldre og blir det :) 

Ja, barna tar jo med seg smitten hjem, så hele husholdningen pleier å få svi for dette...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året er gjerne unntakstilstandee I hele familien. Barnet smitter så klart deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt første barn begynte i barnehagen i august.  Første hele uke barnet hadde var i mars!

Vi var også sjuke hele tiden.

Barn nr 2 var ikke syk en dag,  det hadde jo blitt smittet av storebror allerede. 

Anonymkode: 9354e...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig. Synes egentlig det er litt rart at du ble overrasket, synes man hører så mye om sykdom, sykt barn-dager, sykdom hos småbarnsforeldre osv. :)

Første året sønnen vår gikk i barnehagen brukte jeg opp alle egenmeldingsmulighetene mine og måtte få sykmelding for hver forkjølelse/omgangssyke. Men det blir bedre!

Anonymkode: bfdc8...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...