Gå til innhold

Skadet av yoga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter yogatimen har jeg blitt veldig støl.  2 dager etter fikk jeg betennelse bak i skulderen. Klarer ikke bevege hode den ene veien.

Trodde yoga var en god treningsaktivitet å begynne med? Tydeligvis ikke. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 1abb7...302

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det nybegynnerklasse? 

Anonymkode: bffa2...dc6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det nybegynnerklasse? 

Nei, var bare en tilfeldig yogatime på treningssenteret 

Ts 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, var bare en tilfeldig yogatime på treningssenteret 

Ts 

Det er ikke et godt sted å starte med yoga. Yoga er fortsatt er fortsatt en flott trening å begynne med, men du må starte på riktig nivå, ellers risikerer du å bli skadet. Det tar tid å lære seg. 

• Liker 7
Skrevet

Meldte meg opp på morgenyoga en gang og jeg har aldri hatt så problemer med nakken som mens jeg holdt på med det. Har etter det funnet ut at det finnes utallige varianter på yoga, den jeg var med på der var absolutt for viderekommende. Har i ettertid gått på mediyoga, der er det kun fokus på pust og stress-ned -passet bedre for min kropp. 

Anonymkode: ce9f9...ed3

• Liker 2
Skrevet

Yoga kan absolutt være skadelig hvis man bare "haler og drar" og pusher kroppen uten at man har peiling på hva man driver med! Yoga handler om å lytte til kroppen, ikke om å stå på hodet eller bøye kroppen på sprø måter. Man må starte der man er, og akseptere at man er der. Også må man jobbe derfra - enkle øvelser med lite press. 

Anbefaler å finne en god instruktør som forstår hva yoga egentlig handler om, ikke noen som "haler og drar" 

Anonymkode: 4914b...07a

• Liker 2
Skrevet

Yoga handler om å finne en indre ro. Gjøre bevegelser og stillinger i din egen "rytme" og kjenne etter hva som er bra for nettopp deg. 

Yoga er ikke trening. Det er en praksis som er like mye for det psykisk som det fysiske.

Derfor skal man ikke kunne overbelaste og skade seg i Yoga dersom du er god nok til å lytte etter signaler fra din kropp, og følge det. 

Men klart, det fins mange ulike instruktører der alle ikke får frem hvor viktig dette er.

• Liker 3
Gjest Familytree
Skrevet

Dette kan være en konsekvens av mange ting som aktivitet, tidligere skader du hadde eller fordi du gjorde øvelsene galt. Du må starte på riktig nivå fordi ikke alle er født klare til yoga, og vi trenger alle å gjøre stretching i henhold til kravet.

Skrevet

Har prøvd to forskjellige typer, den ene typen var utrolig bra for meg. Da strakk vi godt ut i forskjellige posisjoner og fokuserte på pust. Den andre typen gikk fortere og vi måtte gjennom forward dog eller hva den het, hele tiden. Utføre øvelser som belasta nakke og skulder på en vond måte. Så prøv en sånn variant som den første, det er deilig og bra for kroppen :)

Skrevet

Jeg får håpe betennelsen går bort snart siden jeg betaler for treningssentret. Så skal jeg være mer forsiktig i yoga timene og ikke gjøre øvelsene akkurat slik dem sier, men kjenne etter hvordan kroppen min er neste gang.

Jeg trodde ikke yoga kunne gi noe skade. Føler meg som en gammel dame nå. Men er bare veldig stiv rundt skulder partiet, kansje det var ett skjokk for kroppen og plutselig bevege meg slik. Håper jeg er blitt mykere etter smerten er borte. Kansje jeg løsnet opp i avfallsstoffer. Hvem vet.

Ts 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får håpe betennelsen går bort snart siden jeg betaler for treningssentret. Så skal jeg være mer forsiktig i yoga timene og ikke gjøre øvelsene akkurat slik dem sier, men kjenne etter hvordan kroppen min er neste gang.

Jeg trodde ikke yoga kunne gi noe skade. Føler meg som en gammel dame nå. Men er bare veldig stiv rundt skulder partiet, kansje det var ett skjokk for kroppen og plutselig bevege meg slik. Håper jeg er blitt mykere etter smerten er borte. Kansje jeg løsnet opp i avfallsstoffer. Hvem vet.

Ts 

Jeg hadde heller funnet meg et yoga studio hvor det var kurs for nybegynnere og flinke yoga lærere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk på yoga studio i noen år, med instruktører som hadde lang erfaring og flere med 3 års utdannelse med yoga. Og hadde aldri noen skader, og var så fornøyd. Så prøvde jeg time på treningssenteret, var virkelig ikke fornøyd. Der gikk alt for raskt. Og tror vel de verken har lang erfaring eller utdannelse innen yoga.

Anonymkode: a28ac...a13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...