AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #21 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, Moonwalker skrev: Kjønnet er likegyldig for legen min, men jeg har en sterk preferanse for fastleger under 40 år. Føler jeg blir tatt mer seriøst der, prater bedre, og av erfaring er de yngre mer oppdaterte og løsningsorienterte når det først er noe. Jeg føler at de kan være mer useriøse... tenker at de er sånne meme-leger. 😕 aner ikke hvor jeg har fått det fra, men har kanskje noe med tiden vi vokser opp i Anonymkode: e0b62...c03 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #22 Skrevet 14. november 2019 Har hatt både mannlige og kvinnelige fastleger og mener at mer enn legens kjønn er det vedkommendes kompetanse som lege som er avgjørende. Anonymkode: ed3e3...78c 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #23 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at de kan være mer useriøse... tenker at de er sånne meme-leger. 😕 aner ikke hvor jeg har fått det fra, men har kanskje noe med tiden vi vokser opp i Anonymkode: e0b62...c03 Jo, nå husker jeg det. Kom innpå en side hvor legestudenter diskuterte sykdommer og opp med måter på hvordan de skal huske navn på sykdommer. Mye tullete memes og følte nesten at de synes sykdommene var ''morsomme''. Fikk en dårlig og useriøs følelse av det. Anonymkode: e0b62...c03 1
Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 #24 Skrevet 14. november 2019 (endret) Det viktigste er at legen gjør en god jobb, og da har kjønnet lite å si. Hvis jeg må velge, tror jeg likevel at jeg foretrekker en kvinnelig lege framfor en mannlig. Som kvinne selv, synes jeg ofte det er lettere å kommunisere med en kvinnelig lege. Min erfaring er også at kvinner oftere er bedre på å tenke helhet, mens menn i større grad ser bare sykdommen og ikke hele mennesket. Endret 14. november 2019 av Kniv & gaffel Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #25 Skrevet 14. november 2019 Jeg foretrekker mannlige leger og er dame selv. Føler de gjør mer for meg, jobber mer og gir meg lettere det jeg vil ha. Erfaringsmessig er det ofte de som ringer bare for å høre hvordan det går også. Rett og slett mer seriøs. Effektive er de også. Var borti en kvinnelig lege for ikke så lenge siden og jeg måtte gjøre ordne alt selv, fra å legge inn de blodprøvene jeg skulle ha gjennom flere sykepleiere og steder og videre behandling og ja virkelig hele pakken. Hun sa hun skulle gjøre det, men hadde alltid dratt på en eller annen ferie. Kjente jeg ble helt matt og jeg tok kontakt over en periode på 4 måneder. Har heldigvis møtt damer som er lettere å forholde seg til, men erfaringsmessig er det lettere med menn. Ber dog om GU av kvinnelig lege og ikke fastlegen, men det er også for å holde ting adskilt. Anonymkode: 5bef3...1f3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #26 Skrevet 14. november 2019 Jeg er mann og foretrekker å prate med menn. Fastlegen holdt meg i henda når jeg var nyfødt så han kjenner meg å «intime» spørsmål er det for meg helt klart lettere å prate med han om en fremmede og spesielt kvinner. var hos psykolog en stund og det gikk dårlig da jeg ikke klarte å fortelle om hvorfor jeg hadde psykiske problemer da jeg aldri har hatt en relasjon til det motsatte kjønn å hun var kvinne på nesten samme alder. Noe av det mest ødeleggende jeg har hvert med på og følte meg bare dårligere etter å ha hvert der. Anonymkode: 19ab1...eba 1
annebanane Skrevet 14. november 2019 #27 Skrevet 14. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at de kan være mer useriøse... tenker at de er sånne meme-leger. 😕 aner ikke hvor jeg har fått det fra, men har kanskje noe med tiden vi vokser opp i Anonymkode: e0b62...c03 Hadde en lege som dro opp en meme en gang for å illustrere et snacksproblem både han og jeg hadde i en lettstemt setting. Han var over 40 Vi har nok alle ulike assosiasjoner der. Forsåvidt er det jo greit å ha noe å koble fakta til om det gjør det lettere å huske. Det er jo en god husketeknikk.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #28 Skrevet 14. november 2019 Foretrekker mannlig hva-som-helst egentlig, enten det er lege eller frisør. Syns men som oftest er mer kompetente i det de holder på med. Anonymkode: 29b52...a07
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #29 Skrevet 14. november 2019 4 minutter siden, Moonwalker skrev: Hadde en lege som dro opp en meme en gang for å illustrere et snacksproblem både han og jeg hadde i en lettstemt setting. Han var over 40 Vi har nok alle ulike assosiasjoner der. Forsåvidt er det jo greit å ha noe å koble fakta til om det gjør det lettere å huske. Det er jo en god husketeknikk. Jo ser den. Men legene før det klarte seg utmerket uten det. Bare synes det blir litt teit å lage memes og puns om alvorlige sykdommer.... men ok. kanskje legehumor bare er sånn. Anonymkode: e0b62...c03
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #30 Skrevet 14. november 2019 Likegyldig. Anonymkode: 7ac5c...1d6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #31 Skrevet 15. november 2019 1 time siden, Moonwalker skrev: snacksproblem 🤣 Anonymkode: 01e97...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #32 Skrevet 15. november 2019 Foretrekker også mannlige, synes de virker empatiske. Kvinnelige leger virker ofte litt kalde og bitchy. (Har venninner som er leger og de er ikke slik, men kvinner i legerollen virker ofte slik). Anonymkode: 12086...77d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #33 Skrevet 15. november 2019 Jeg hadde en mann før og ble byttet over til en kvinne siden han sluttet. Likte virkelig ikke henne, så derfor trodde jeg at menn var best. Nå har jeg nettopp fått en relativt nyutdannet kvinnelig fastlege som jeg er mye mer komfortabel med. Mest sannsynlig føles det enklere siden vi er omtrent på samme alder. Men en mann på min alder hadde jeg vært mer ukomfortabel med. Anonymkode: a4d2c...3da
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #34 Skrevet 15. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du imot kvinnlige? Anonymkode: e0b62...c03 Ingenting. Bare føler det er lettere å snakke med menn. Anonymkode: bb673...8bb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #35 Skrevet 15. november 2019 Har kun hatt mannlige fastelger, ikke fordi jeg selv har valgt det men fordi det er de eneste som har hatt ledige plasser uten at man må stå på venteliste. Selv tenker jeg at kjønn ikke er det som avgjør forskjellen, men heller legens personlighet. Anonymkode: bd6be...75b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #36 Skrevet 15. november 2019 Ja. De har ikke «jeg er kvinne, å jeg vet hvordan det føles, det jeg tåler må du også tåle» holdningen. Har en super mannlig lege som jeg aldri bytter før jeg må. Vil aldri utsettes for sånne som den kjerringa av en turnuslege, som trodde jeg ville sykemeldes for morro skyld. Det viste seg å være nyrebekkenbetennelse, og jeg kunne nesten ikke gå. Aldri mer. Sørget for å skaffe mannlig lege så fort jeg flytta til en annen by. Aldri fått den nedlatende drittholdningen igjen. Anonymkode: 1181a...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #37 Skrevet 15. november 2019 Jeg har vært på samme legesenter siden barndommen og har hatt begge kjønn. Spiller ingen rolle for meg. Samme med tannlege. Har også hatt begge kjønn ved gynekolog men der foretrekker jeg en kvinne 😊 Anonymkode: ba0d6...732 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #38 Skrevet 15. november 2019 Har hatt begge deler, men foretrekker menn. Ut i fra min erfaring er de mer forståelsesfulle og empatiske. Anonymkode: 96033...35c 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #39 Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. De har ikke «jeg er kvinne, å jeg vet hvordan det føles, det jeg tåler må du også tåle» holdningen. Har en super mannlig lege som jeg aldri bytter før jeg må. Vil aldri utsettes for sånne som den kjerringa av en turnuslege, som trodde jeg ville sykemeldes for morro skyld. Det viste seg å være nyrebekkenbetennelse, og jeg kunne nesten ikke gå. Aldri mer. Sørget for å skaffe mannlig lege så fort jeg flytta til en annen by. Aldri fått den nedlatende drittholdningen igjen. Anonymkode: 1181a...e7f Men, det går nok mest på person. For jeg har blitt møtt med fullstendig mangel på sympati for sterke menssmerter, som viste seg å være endometriose, av flere mannlige leger. Både fastlege og gynekologer. Ta en naproxen - holdningen er ikke morsom å bli møtt med etter man har tatt 5 stk uten virkning. Anonymkode: d1d02...755 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #40 Skrevet 15. november 2019 Har hatt to leger, en mann og en dame. Mannen tok ikke symptomene mine alvorlig, og jeg fikk aldri time, dama fiksa opp i alt men en gang da jeg bytta. Hadde typiske "kvinneproblemer". Liker hun jeg har nå veldig godt og føler jeg blir tatt på alvor. Hun er både effektiv og forståelsesfull og med en dose humor, som passer meg bra. Har sikkert vært uheldig med han jeg hadde sist, har hatt mannlig psykolog som var veldig flink, og har nå en kvinnelig psykiater som også er veldig flink. Har også hatt en veldig dårlig og kjip kvinnelig psykolog. Så ja, min erfaring er at det er veldig tilfeldig hvem jeg kommer overens med og stoler på. Har iallfall veldig lite med kjønn å gjøre. Jeg valgte dog å bytte til kvinnelig fastlege fordi jeg hadde en typisk kvinnesykdom og tenkte at kanskje hun tok det mer alvorlig. Anonymkode: ef19a...64a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå