Gå til innhold

Flere som foretrekker mannlig fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at det er lettere å forholde seg til en mannlig lege, og lettere å snakke om intime ting av en eller annen grunn. Kanskje det er rart? Er det bare meg?

og nei, jeg er ikke forelsket i fastlegen min.

Anonymkode: bb673...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mann og foretrekker kvinnelige leger, lettere og snakke med

Anonymkode: 73ed7...d21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også mannlige behandlere. Jeg er også kvinne, og har ikke noe med forelskelse eller å være betatt å gjøre. Jeg har en mannlig familievenn som foretrekker kvinnelige fordi han har best erfaring med det. Det er helt greit å ha slike preferanser. 

Anonymkode: 6bd70...f92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker menn. De er mere rett på sak og effektive. 

Anonymkode: 7f3a4...69a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker mann før dame i både lege og tannlege/tannpleier yrket. De kvinnelige føler jeg er mer pressende til å tvinge meg til ting. Menn er mer forståelsesfull.kvinner skal diskutere og kverulere. Menn lytter og avgjør der og da videre oppfølging.

Anonymkode: 309e1...462

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Foretrekker mann før dame i både lege og tannlege/tannpleier yrket. De kvinnelige føler jeg er mer pressende til å tvinge meg til ting. Menn er mer forståelsesfull.kvinner skal diskutere og kverulere. Menn lytter og avgjør der og da videre oppfølging.

Anonymkode: 309e1...462

Det der gjør min kvinnelige fastlege også. 

Anonymkode: 0413d...948

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne foretrekker jeg kvinnelig fastlege. Jeg takler helt fint å ha menn, men anstrenger meg akkurat litt mer i enkelte situasjoner. Men foretrekker mannlig psykolog/psykiater av en eller annen grunn. 

Anonymkode: dae5a...2da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit med mann men fortrekker kvinnelig. Evig lang venteliste på alle kvinnen i byen min 😑

Anonymkode: 5b2f8...451

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og foretrekker kvinnelig fastlege, uten at det betyr så veldig mye for meg. Vi har dialog om en del annet enn rene medisinske sjekker, og jeg synes hun er fin å prate med. Tror egentlig det handler mer om personkjemi enn om kjønnskromosomene våre i mitt tilfelle, men skjønner godt at det kan bety mer for andre.

Jeg har også vært til urolog og gått til psykiater, og begge ganger (men egentlig aller mest med sistnevnte) har jeg foretrukket en mann.

Anonymkode: e543b...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har hatt mest mannlige, men er mest fornøyd med den kvinnelige legen jeg har nå. Er kvinne selv. 

Anonymkode: 87d56...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne og foretrekker kvinnelige lege og psykolog. Har dessverre aldri møtt en kvinnelig psykiater av en eller annen grunn. Foretrekker kvinner fordi jeg har dårlig erfaring med menn pga oppvekst. Jeg er rett og slett litt redd menn og føler de er autoriteter som jeg ikke tør å være svak for. Jeg sier derfor ikke alt jeg har på hjertet.

Anonymkode: faa2b...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker menn, en mye mer avslappet tone og atmosfære. Når jeg ligger for døden vil jeg ha en mannlig lege som jeg kan tulle med før jeg drar for godt.

Anonymkode: 6645a...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg har byttet fastlege pga flytting har jeg valgt mannlig fastlege. Kan godt ha med at jeg har vokst opp med mannlig fastlege at jeg har valgt de jeg har gjort. Uansett er jeg nå veldig fornøyd med han jeg har nå. Har vært hos kvinnelig fastlege når min lege ikke har vært inne og hun var super hun også altså. 

Anonymkode: de370...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kvinnelige leger, tannleger ol. Menn skremmer meg. Jeg har ikke opplevd noe vondt i barndommen og jeg er gift, så det er ikke sånn. Men, jeg klarer ikke å føle meg trygg med menn før etter veldig lang tid. 

Jeg har en mannlig fastlege, som jeg har hatt i 12 år, så jeg kjenner han jo. Men, siden jeg ikke vet hvordan de kvinnelige fastlegene er her i byen, så blir jeg hos han. Men, jeg har tenkt mange ganger på om jeg skal sette meg på en venteliste. 

Når det kommer til spesialister så håper jeg alltid på at de er kvinnelige. Synes det er veldig mye lettere å snakke med kvinner.

Jeg hadde en mannlig psykolog en gang og det fungerte ikke i det hele tatt. Så fikk jeg en kvinnelig og ting gikk så mye bedre. Hun forsto meg med en gang. 

Anonymkode: d1d02...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne. Foretrekker kvinnelig fastlege, og da jeg hadde kreft foretrakk jeg de kvinnelige onkologene og den kvinnelige kirurgen framfor de mannlige ( jeg hadde mange forskjellige). Har gode og dårlige erfaringer med sykepleiere av begge kjønn, selv om jeg har møtt flest kvinnelige.

Anonymkode: 602b3...f59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt to fastleger, ene dame og andre mann. Trives like godt med begge. 

Har egentlig vært borti mye leger i alt fra barnelege, ortoped og til nevrolog. Har ingen preferanser.

Men etter snart 20 år i psykiatrien så foretrekker jeg mannlige psykologer og psykiatere. Det fungerer alltid best for meg.

Anonymkode: 31f0d...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnet er likegyldig for legen min, men jeg har en sterk preferanse for fastleger under 40 år. Føler jeg blir tatt mer seriøst der, prater bedre, og av erfaring er de yngre mer oppdaterte og løsningsorienterte når det først er noe. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...