Gå til innhold

Drikkepress på julebord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg blitt syk dagen før. 

 

Personlig dropper jeg å melde meg på julebord, mye på grunn av alkoholfaktoren.

Anonymkode: d351d...2d6

Dummeste rådet i denne tråden! Hi må da få lov å gå på julebord uten å drikke alkohol hvis hun vil det! Selv var jeg på julebord ifjor med jobben å jeg og to andre var helt edru. Vi hadde det kjempe kjekt likevel :)

Anonymkode: 9b0c3...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

Jeg har ikke noe imot å drikke litt, men det å helle innpå er jeg ferdig med. Jeg synes det er litt trist at i Norge så er det om å gjøre å drikke mest mulig hver gang man skal være sosial på kveldstid. Gjerne til man spyr og gjør masse dumt. Det er nesten så folk ikke tror at de klarer å ha det gøy om de ikke heller innpå alt de klarer. 

Du må jo bare si nei, men ikke alltid folk slutter å mase. Jeg sier nei uansett hvor mange ganger folk maser for jeg prøver å litt kontroll på inntaket og jeg har det alltid mest gøy når jeg ikke blir altfor full. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk i ditt eget tempo? Jeg bruker en hel kveld på 2-3 cider. 

Anonymkode: 94837...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp alkoholfrie drikker i baren, ingen legger merke til hva du har i glasset. Det skal jeg gjøre på vårt julebord som er snart. Ikke faen om jeg drikker meg dårlig for å være kul med gjengen. Jeg er voksen, og bestemmer selv. 

Anonymkode: 20463...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shots of drikkepress på jobbjulebord? Glad jeg ikke jobber der

Anonymkode: 5ca7e...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle på julebordet/arbeidsplassen slik?

Det er bare å si nei takk. Fortsetter de å mase, så fortsetter du å si nei takk. Si at du har det kjekkest med å drikke noen cider. Synes de at du er teit, så er det jo de som det er noe galt med. Da bør du ikke bry deg om hva de synes. Sett deg med noen normale folk i stedet. Er alle på julebordet ubehagelige mot deg, så hadde jeg faktisk dratt hjem etter middagen, og så hadde jeg faktisk vurdert å bytte jobb. Hadde ikke giddet å tatt det opp med sjefen eller noe.

Anonymkode: b1436...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kutta ut alle slags jobbfester grunnet drikkepress. Er ikke avholds, men drikker veldig sjelden, og veldig lite i gangen. Er luta lei av det evinnelige maset om at jeg må drikke mer.

Anonymkode: 8a0c0...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Ser det er mange som skriver at jeg må stå opp for meg og si nei. Selvfølgelig har jeg tenkt å si nei. Men det er jo fortsatt drikkepress, de maser fortsatt, plasserer drink og shot forrann meg som de har kjøpt. Det er slitsomt, at de ikke tar nei for et nei. 

Anonymkode: 57f79...3dc

Ikke drikk det om ikke du vil, er jo ikke slik at en må drikke bare fordet en får det servert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kutta ut alle slags jobbfester grunnet drikkepress. Er ikke avholds, men drikker veldig sjelden, og veldig lite i gangen. Er luta lei av det evinnelige maset om at jeg må drikke mer.

Anonymkode: 8a0c0...90b

Skjønner ikke dette.

Jeg tar meg 1-3 gl vin og har aldri opplevd dette drikkepresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...