Gå til innhold

For gammel for flere barn?


annelis

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, annelis skrev:

Har sjekket både eggreserve og kvalitet. Alt er bra

Er begrenset hva som kan sjekkes.

Anonymkode: 2e6e8...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker said:

kanskje dere kan bli fosterforeldre?

Anonymkode: 04bb8...809

Det ønsker jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er begrenset hva som kan sjekkes.

Anonymkode: 2e6e8...12a

Man kan da ikke gjøre noe med det. Bare å prøve og se om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ntrane said:

Men ts, du skriver at din kjæreste (30), som du ikke en gang bor med, ikke er så keen på barn lenger? Eller misforstår jeg?

Tenk litt at kanskje dere passer svært bra som samboere, eller kanskje han vil gå deg på nervene?

Hvor mange tråder er det ikke som lages her på kvinneguiden hvor kvinnen plutselig finner ut at mannen i deres liv er en lat drittsekk? Vasker ikke, steller ikke, rydder ikke, dårlig økonomi, hissig .... 

Men hvis han har sagt kjør på med å bli gravid så synes jeg du skal kjøre på. Da får jenta di et søsken, og du har jo barn fra før, du vet hva du går til 

Han ser hvor redd og usikker jeg er, så han sa at han treng ikke på liv og død bli far dersom der er så krevende psykisk og fysisk for meg.

Min ungdom vil ikke ha søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, kaleidoskop said:

Dette er dessverre en misforståelse. Det er mange barn som trenger et hjem, men det er færre en før, og adopsjon er en krevende prosess. Dette fant jeg ut av da jeg satte meg inn i adopsjonsprossessen. Du er på grensen til litt gammel for adopsjon, men pga, av kjærestens lavere alder hjelper det godt på. Er dere gift? Man må ikke være gift da de i Norge godkjenner samboere. Problemet er landet man adopterer fra, da mange krever at man må være gift. 

Som jeg også begynte med er det ikke like mange barn å adoptere som før. Det kommer faktisk færre og færre adoptivbarn til Norge. Mye av grunnen til dette er at verden blir bedre på prevensjon. Og levestandarden blir bede, så flere klarer å ta vare på egne barn. 

Er ikke grensa 45 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 og alle tester viser st i teorien er det ikke noe galt med meg, likevel er det SA/MA hver gang jeg blir gravid - har nå hatt ti de siste 8 årene... Så selv om du tror du er i stand til å få barn er det ikke alltid naturen er enig. Jeg er i tillegg frisk på alle måter og har ingen helseplager, noe som gjør at jeg burde klare et svangerskap helt fint. Så om du virkelig ønsker deg ett barn til ville jeg ikke ventet med å ta utredningen - i norge er det aldersgrense på hjelpen du kan få her hjemme.. 

Anonymkode: 3cec9...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 47 og alle tester viser st i teorien er det ikke noe galt med meg, likevel er det SA/MA hver gang jeg blir gravid - har nå hatt ti de siste 8 årene... Så selv om du tror du er i stand til å få barn er det ikke alltid naturen er enig. Jeg er i tillegg frisk på alle måter og har ingen helseplager, noe som gjør at jeg burde klare et svangerskap helt fint. Så om du virkelig ønsker deg ett barn til ville jeg ikke ventet med å ta utredningen - i norge er det aldersgrense på hjelpen du kan få her hjemme.. 

Anonymkode: 3cec9...b61

Ifølge gynekolog trenger jeg ikke hjelp til å bli gravid. Det at jeg evt ikke klarer å bære frem kan man nok ikke gjøre noe med? Jeg er da ikke 47 enda heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 47 og alle tester viser st i teorien er det ikke noe galt med meg, likevel er det SA/MA hver gang jeg blir gravid - har nå hatt ti de siste 8 årene... Så selv om du tror du er i stand til å få barn er det ikke alltid naturen er enig. Jeg er i tillegg frisk på alle måter og har ingen helseplager, noe som gjør at jeg burde klare et svangerskap helt fint. Så om du virkelig ønsker deg ett barn til ville jeg ikke ventet med å ta utredningen - i norge er det aldersgrense på hjelpen du kan få her hjemme.. 

Anonymkode: 3cec9...b61

Veldig trist å høre at du har hatt ti SA. Klem

Tenker at surrogatmor kan og være alternativ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, annelis said:

Han ser hvor redd og usikker jeg er, så han sa at han treng ikke på liv og død bli far dersom der er så krevende psykisk og fysisk for meg.

Min ungdom vil ikke ha søsken.

ungdom sier mye rart ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, annelis skrev:

Hei alle sammen!

I det siste fikk jeg et sterkt ønske om ett barn til. Jeg er 39 og har et barn på 13 fra tidligere forhold. Han jeg dater nå er 30 og barnløs. Han var veldig klar på at han ønsker seg barn i fremtiden, mens jeg var klar på at jeg er ganske ferdig med barn. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å date han siden våre ønsker for fremtiden var så forskjellige. Men ting endret seg og nå sier han at han vet ikke lenger, og at det er fint med ett barn også. Men saken er at jeg fikk lyst på ett barn til! Jeg går og tenker på dette dag og natt, men tanken skremmer meg.

Jeg er altså ikke 20 lenger, og har mange ting med helsa som kan gjøre graviditeten komplisert: har astma, og flere prolaps i ryggen, refluks og går på faste medisiner for refluks og astma, samt smertestillende for ryggen, noe som er ikke heldig om man er gravid da. Men verste av alt er at jeg har helseangst, noe som betyr at jeg kan klikke totalt om jeg går gravid og får helseplager. Merker også at det blir tøft å ikke sove om nettene i forhold til hva det var da jeg var 26. 

Her sitter jeg og plages med meg selv. Forholdet må jo naturlig utvikle seg og vi flytter ikke sammen idag. Da vil det ta flere år før jeg prøver å bli gravid evt. Det ironiske er at jeg er helt frisk gynekologisk, ser mye yngre ut og gynekologen var klar på at eggstokkene mine fungerer som hos mye yngre kvinne. Altså jeg kan lett bli gravid. Så dette er ikke et problem. 

Vil gjerne høre deres meninger. Kanskje dere kan "snakke meg til fornuft". Hodet er bare kaos nå. Vil jeg angre i etterkant? Kanskje det er lurt å få attpåklatt mens jeg enda kan, eller vil jeg angre for at jeg ikke nøt tiden for meg selv da jeg tross alt har en tenåring og det er litt krevende også. 

Ut i fra det du skriver ville jeg ventet litt. Ikke forhast deg før du har fått kjent på om ønsket om et barn til er forbigående, eller noe du virkelig vil også om 1/2 eller 1 år. Ville også snakket med legen om hvordan helseplager og medisinbruk skal håndteres om du blir gravid. Kanskje det vil gi en større ro rundt avgjørelsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt barn så sent - tenker at livet handler om mer enn barn (selv om vi selv er prøvere akkurat nå), og jeg ser frem til å ha i hvert fall 15-20 år fra barnet flytter ut til jeg er pensjonist. 
Det er jo på ingen måte et fasitsvar på dette her, så det er jo noe du selv må gå noen runder med. Du er nesten "ferdig" med ansvaret, er du villig til å starte på nytt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Andemamma real said:

Du er ALDRI for gammel for barn, så lenge du er sunn og barnet er sunt!

 

Dette er min, Mia ❤️ Født 06.09.2019

Bilderesultater for ugly doll baby"

 

Fikk hun når jeg selv er 48 :)

Så søt unge. Ligner på mor 😘

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, PrinsesseNila said:

Jeg ville ikke hatt barn så sent - tenker at livet handler om mer enn barn (selv om vi selv er prøvere akkurat nå), og jeg ser frem til å ha i hvert fall 15-20 år fra barnet flytter ut til jeg er pensjonist. 
Det er jo på ingen måte et fasitsvar på dette her, så det er jo noe du selv må gå noen runder med. Du er nesten "ferdig" med ansvaret, er du villig til å starte på nytt? 

Jeg var bombesikker på at jeg er ferdig. Jeg har ikke datet på seks år, bygget karriere og var opptatt av meg selv. Jeg er helt alene med ansvaret for min ungdom siden hen ble født. Så jeg har slitt og fått nok. Jeg har alltid vært dømmende mot kvinner som finner unge gutter og får barn i alderen når andre blir bestemødre. Og her er jeg🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, annelis said:

Er ikke grensa 45 år?

I noen en land ja, men andre har 42. Det kommer an på adoptivlandet. Så har det noe med samlet alder på mor og far. Husker ikke helt regelen om det var 75, 80 eller 85 år.

Samme er med homofile. I Norge får de adoptere men det er bare et par land som lar to av samme kjønn få adoptere barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 og har en unge som straks blir ett år. Synes det har gått som en drøm jeg, til tross for kolikk og ekstremt lite søvn. Skal igang med nestemann nå. Har brukt donoregg da, selv om alle tester viste at det ikke var noe feil med meg. Med donoregg ble jeg gravid på første forsøk. Er alene forresten. 

Anonymkode: 43c13...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din? I utgangspunktet ville jeg vært skeptisk til å bli gravid med en person jeg ikke har vært samboer med.

Går du i behandling/terapi for helseangsten din? Det kan du begynne med allerede nå, selv om du ønsker å vente litt med å bli gravid. Jeg er usikker på hva du legger i "helseangst", men hvis det er som vanlig angst, så er det jo hjelp å få.

Så kan du ta en samtale med fastlegen allerede nå angående kombinasjonen av svangerskap og de faste medisinene du går på.

M.a.o. utrede stoda litt – er dette i det hele tatt realistisk?

Anonymkode: 94c70...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alderen din er ikke er hinder, men jeg tenker at helse, medisinbruk, helseangst og parforhold/livssituasjon ikke er det beste utgangspunktet for å få barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din? I utgangspunktet ville jeg vært skeptisk til å bli gravid med en person jeg ikke har vært samboer med.

Går du i behandling/terapi for helseangsten din? Det kan du begynne med allerede nå, selv om du ønsker å vente litt med å bli gravid. Jeg er usikker på hva du legger i "helseangst", men hvis det er som vanlig angst, så er det jo hjelp å få.

Så kan du ta en samtale med fastlegen allerede nå angående kombinasjonen av svangerskap og de faste medisinene du går på.

M.a.o. utrede stoda litt – er dette i det hele tatt realistisk?

Anonymkode: 94c70...5bf

Det er da flere tusener folk med refluks og astma i landet.  Så vil tro det er mulig ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Grønt blad said:

Alderen din er ikke er hinder, men jeg tenker at helse, medisinbruk, helseangst og parforhold/livssituasjon ikke er det beste utgangspunktet for å få barn.

Jeg tenker på det og. Ikke min helse som er ganske ok til å være 38, men angst og parforhold 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...