Gå til innhold

Hvor ofte griner du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg griner 2 til 3 ganger i uken.  Finnes det en måte å stoppe tårene? Å stoppe å grine? 

Hilsen dame 31

Anonymkode: bb00f...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Ikke ofte.. Kanskje en gang i mnd. Det henger sammen med syklusen tror jeg.. 

Anonymkode: dd87d...e55

• Liker 1
Skrevet

Nå for tiden er det sjeldent. Tidligere gråt jeg ofte. 

• Liker 1
Skrevet

omtrent aldri. 

Rettere sagt: Kan småsippe litt hvis jeg ser film av dyr som lider/blir reddet. 

Men grine ordentlig? Det kan gå noen år mellom hver gang. 

Anonymkode: 8a199...4f7

• Liker 1
Skrevet

Flere ganger i uka det. Nesten daglig sikkert, men det er som regel akutt i forbindelse med noe jeg leser eller ser på nett. Leser jeg om barn f.eks som har opplevd noe vondt kan jeg få skikkelig uglycry. Gråter også av musikk og dans. Ble mye mer lettrørt etter jeg fikk barn, men jeg velger å se positivt på det. Bra å gråte litt tenker jeg.

Hvorfor gråter du da?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

omtrent aldri. 

Hvordan klarer du å la hver å grine? Når du blir såret eller er sliten at det er mye motgang for tiden vil du ikke kjenne presset for å grine da? Hvordan reagerer du på alt stresset og sånn?

Ts 

Skrevet
2 minutter siden, Superbobla skrev:

Flere ganger i uka det. Nesten daglig sikkert, men det er som regel akutt i forbindelse med noe jeg leser eller ser på nett. Leser jeg om barn f.eks som har opplevd noe vondt kan jeg få skikkelig uglycry. Gråter også av musikk og dans. Ble mye mer lettrørt etter jeg fikk barn, men jeg velger å se positivt på det. Bra å gråte litt tenker jeg.

Hvorfor gråter du da?

Jeg kan gråte når jeg er sliten og det koker over med tanker. Jeg gråter også hvis jeg blir sint. Også hvis kjæresten ikke forstår meg og at det føles umulig å få han til å forstå. Jeg lar hver å ta på filmer som er trist, for jeg vil ikke fremprovosere tårene. 

Det er generelt stress og tankekjør som får meg til å grine. Hvis jeg har glemt å spise, eller er kjempe trøtt.

For ett rotete svar jeg ga🙉

Ts 

Skrevet

Veldig skjelden.. kanskje en gang i året? 

Anonymkode: c0933...c94

Skrevet

Har opplevd så mye dritt i livet at jeg er blitt herdet. Griner, men ikke ofte.

Anonymkode: 2d56d...e03

Skrevet

Jeg synes jeg griner mer og mer etter eldre jeg blir.  Det skal så utrolig lite til før jeg blir rørt.  Er nesten pinlig.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.11.2019 den 0.34):

omtrent aldri. 

Hvordan er det mulig å gå flere år uten å gråte? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd så mye dritt i livet at jeg er blitt herdet. Griner, men ikke ofte.

Anonymkode: 2d56d...e03

Jeg har også opplevd mye dritt, men er ikke herdet ifra å grine. Jeg griner av for mye stress. Det kan føles som jeg igjenopplever de vonde tingene og derfor griner jeg.

Grining kjennes deilig. Det er som om tårene er en betennelse i kroppen som renner bort og fjerner smerten der og da.

Å holde igjen gråten er veldig vondt.

Ts 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)

Alt for ofte. Minst en gang til dagen. Alltid en eller annen video eller post på facebook som får tårene til å renne 😭😭😭

Den siste jeg så stakk skikkelig dypt! E28530DD-514F-45FD-9883-30669410E80C.thumb.jpeg.8ad38a6aac3f02866b42b9c659cd5718.jpeg65B7C5E4-E003-4BDA-88DD-B379EB56B778.thumb.jpeg.a37b5b30c4af4e6388abd4fa5c3a079c.jpeg5CE7CF6E-041F-4E18-AE85-98E917464A74.thumb.jpeg.3f53afbaae251baa8e19edd9b7889d68.jpeg

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Har det helt likt! Får ofte gråtetrang blant folk også, så prøver det jeg kan å regulere meg rundt andre. Så typisk kommer alle tårene strømmende med en gang jeg setter meg på bussen. Vet ikke hvor mange bussturer jeg har grått på det siste året... Gjemmer meg vekk slik at ingen ser meg.  

Off, skjønner det kan være vanskelig med buss ja! Jeg har heldigvis bilen min. Holder gråten til jeg kan sitte inni den og gråte for meg selv. 

Det jeg syns er værst er at når jeg skal si ifra om noe som ikke er bra på jobb eller annet så er det utrolig vanskelig å holde gråten inne. Konsentrerer meg mer på å ikke gråte enn det jeg skal fortelle. Feks på ett viktig møte om noe alvorlig. Det hindrer meg mye for å tørre å si noe .

TS 

Skrevet

Det skjer aldri, jeg er jo mann. Grining er for kvinnfolk og feminine menn som skal vise at de "følger med i tiden". Men jeg er likevel lettrørt, tro det eller ei. Kan komme av at jeg har langt over gjennomsnittlig empatiske evner (fastslått profesjonelt ved psykologisk institutt).

Skrevet (endret)

Et tips kan være pusteteknikk, sanseøvelse (hva ser jeg? Hva hører jeg? Hva kjenner jeg?), bruk av stressball og/eller grunning (kjenne at du har beinene godt plantet i bakken, at føttene har kontakt med gulvet) 

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Det skjer aldri, jeg er jo mann. Grining er for kvinnfolk og feminine menn som skal vise at de "følger med i tiden". Men jeg er likevel lettrørt, tro det eller ei. Kan komme av at jeg har langt over gjennomsnittlig empatiske evner (fastslått profesjonelt ved psykologisk institutt).

Hvorfor er grining bare for kvinner? Det er da en fullstendig normal fysiologisk reaksjon for begge kjønn. 

Skrevet

Gråter noen ganger i måneden, men det er også film og ikke pga ting som har skjedd meg. Sist jeg gråt pga noe som skjedde meg var min onkels begravelse.

Anonymkode: 3db82...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...