AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Del Skrevet 13. november 2019 Hei Lillegutt på 9 mnd er matlei, og vil kun spise selv. Nekter å bli matet med skje, så tilbyr diverse å spise men det meste er «gammelt nytt» fra han var 5-6 måneder... Jeg er litt lite kreativ for tiden. 1. Forslag til måltider? Brødskiver med leverpostei/kjøtt/smør er uinteressant. Noe som kan fryses? Noe som kan lages på relativt kort varsel (15 min)? 2. Og når slutter småbarna å kaste alt på gulvet?😂 Anonymkode: 4363b...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Del Skrevet 13. november 2019 Hvorfor kaller man barnet sitt for lillemann? Anonymkode: 5da5e...28c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Del Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kaller man barnet sitt for lillemann? Anonymkode: 5da5e...28c Hvorfor ikke? Det er da et vanlig kallenavn det. Anonymkode: bdfc0...3c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Del Skrevet 14. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kaller man barnet sitt for lillemann? Anonymkode: 5da5e...28c Jeg var trøtt, skulle skrive lillegutt... og så ble gutten til en mann😂 Uansett, nå håpte jeg på gode tips og så er det dette jeg møter på svar. Så kjedelig! Da må jeg sove videre uten tips å drømme om i natt😂 Anonymkode: 4363b...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Del Skrevet 14. november 2019 Dette er et ilandsproblem. Han spiser brød med leverpostei om han ikke blir tilbudt alternativer. Når du nå gir han ny mat så fort han ikke vil spise den han har fått, så lærer du han disse uvanene du vil bli kvitt. Det du det ikke selv? Anonymkode: 52d2f...dd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Del Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et ilandsproblem. Han spiser brød med leverpostei om han ikke blir tilbudt alternativer. Når du nå gir han ny mat så fort han ikke vil spise den han har fått, så lærer du han disse uvanene du vil bli kvitt. Det du det ikke selv? Anonymkode: 52d2f...dd6 Innlegget mitt ga rom for misforståelse, men dette er altså ikke utfordringen. Jeg tilbyr diverse, som i ulike matvarer til ulike måltider. Altså ikke 3-retters med mange valg dersom han ikke spiser, da tilbyr jeg heller tidligere middag etter vi har pakket sammen. Diverse: Brødskiver som jeg har vekslet mellom 3-4 ulike pålegg til et måltid, et par ulike sorter grøt i hus så han ikke får kun havregrøt (rus, mais, hvete, havre, hirse, fullkorn osv), veksler mellom middagsglass og at han spiser av middagen vi andre spiser, avokado med ulike fruktbåter eller moser, omelett. Listen er ikke så kreativ, søker inspirasjon og da tenker jeg mer på om det er måltider som kan erstatte grøt eller andre måltider som må brukes skje til. Ts Anonymkode: 4363b...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moi123 Skrevet 14. november 2019 #7 Del Skrevet 14. november 2019 Matmuffins, omeletter, bananlapp, middagsrester? Vår spiste det samme som oss, tilpasset med plantemelk og ikke det de ikke skal ha før året. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #8 Del Skrevet 14. november 2019 7 timer siden, Moi123 skrev: Matmuffins, omeletter, bananlapp, middagsrester? Vår spiste det samme som oss, tilpasset med plantemelk og ikke det de ikke skal ha før året. Åh her var det kjempegode tips, takk😊 Anonymkode: 4363b...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #9 Del Skrevet 14. november 2019 Bananpannekaker er veldig populært i barnehagen jeg jobber i Anonymkode: fd95d...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #10 Del Skrevet 14. november 2019 Det samme som dere bare uten salt og pass på innhold av melkeprodukter. Voksen mat er populært her ihvertfall Anonymkode: eeba4...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #11 Del Skrevet 14. november 2019 Fullkornspasta er en fin ting! Jeg rører de av og til ut i yoghurt naturell de var nykokte og det er poppis enda.(etter 1 år) ertepure er populært bananlapper med byggmel banalapper med spinat (most) eggerøre med paprikabiter kolt blomkål med maispure fiskepudding i biter cherios med blåbærmos eller morsmelk byggmelsvafler med kokosmelk bananmuffins Anonymkode: 3be04...e20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #12 Del Skrevet 14. november 2019 Slike gjenbrukbare smoothieposer som du kan fylle og legge i fryseren. Lag opp en stor blanding og frys i porsjoner som lett kan tas opp. Jeg puttet blant annet avocado, gulrot og havremel sammen med bær. Blir veldig næringsrikt og godt! Eller så hjelper det jo å varier litt på pålegget på brødet. Hva med fiskepudding i terninger, peanøttsmør på brød, kokt egg i båter? Anonymkode: 47d5d...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #13 Del Skrevet 14. november 2019 Lomper, tortillas, lefser, grove pannekaker/lapper, grove vafler, omelett, eggerøre, kokt egg, alle mulige grønnsaker (enten kokt og most eller rå), all mulig slags frukt. Anonymkode: 6f99a...d40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #14 Del Skrevet 14. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh her var det kjempegode tips, takk😊 Anonymkode: 4363b...2ec Klarte du ikke å tenke ut såpass selv engang...? Anonymkode: 6add0...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #15 Del Skrevet 14. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Klarte du ikke å tenke ut såpass selv engang...? Anonymkode: 6add0...953 Kvifor svarer folk sånn eigentlig? Gå å ta deg ei nedlatande bolla Her er tortillas populær og oppskjærte grønnsaker av ulike tjukkelse. Anonymkode: ef1fb...eaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #16 Del Skrevet 14. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarte du ikke å tenke ut såpass selv engang...? Anonymkode: 6add0...953 Vi har alle våre sterke og svake sider. TS trengte inspirasjon og kom ikke på alle disse tingene alene. Du er dømmende og uhøflig. Jeg vet hva jeg synes er verst. Anonymkode: 6f99a...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #17 Del Skrevet 14. november 2019 Tusen takk for veldig gode forslag, alle som bidro med inspirasjon 😊 Vi går i møte med ei spennende helg med utforsking av noe nytt på matbordet 👍🏼 Ts Anonymkode: 4363b...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå