Gå til innhold

Ettervern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Når en tenåring bor i fosterhjem etter fylte 18 år er det da alltid ettervern? 

Anonymkode: a1553...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ettervern da. Heldigvis at det ble slutt på at barn måtte flytte ut da de var 18 år. De fleste går jo fremdeles på skole og trenger voksne rundt seg.
Hvorfor lurer du? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan få ettervern fram til de er 23 (mener jeg). Imidlertid er ettervern frivillig når de har fylt 18, så sant de ikke har en adferd som kan være til skade for dem selv og andre, som at de f.eks blir tatt for kriminelle handlinger.

Anonymkode: f608c...5d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra når var det standard?

Anonymkode: 7bce0...241

Det ble i 1998. Nå er øvre grense på 25 år i ettervern. Da rekker de fleste å få en utdannelse før de står "alene". Heldigvis så er det mange som fortsatt har fosterhjemmet etter den tid som sine "foreldre". Alle trenger noen bestandig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Belima skrev:

Det ble i 1998. Nå er øvre grense på 25 år i ettervern. Da rekker de fleste å få en utdannelse før de står "alene". Heldigvis så er det mange som fortsatt har fosterhjemmet etter den tid som sine "foreldre". Alle trenger noen bestandig.

Jeg hadde aldri ettervern, og det var i 2008..

Anonymkode: 7bce0...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri ettervern, og det var i 2008..

Anonymkode: 7bce0...241

Det er ikke noe en må ha, men kan få. Det er opp til fosterfamilien om de vil også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ettervern så mener jeg at fosterforeldrene får betalt at jeg bor der etter at jeg har fylt 18 år. 

Ts. 

Anonymkode: a1553...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, en venninne av meg bodde hjemme (hos forsterforeldrene som var som hennes foreldre) uten at det var gjennom barnevern og ettervern.

Du kan vel spør forsterforeldrene dine? Er ikke ettervern uten at du har skrevet under på det.

Anonymkode: 13410...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fosterforeldrene får penger når du bor der på ettervern. Hvis du flytter ut på ettervern så får du pengene. 

Anonymkode: 2972a...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...