Gå til innhold

Dere som har vært kaffegjester i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 timer siden, O.G. skrev:

Det skjedde med deg?

Jepp.

Anonymkode: eddba...168

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 13.11.2019 den 17.52, AuroraB skrev:

Har vært kaffegjest tre ganger. Alle gangene har middagen gått over tiden, og vi har måttet vente. Dessverre var ingen så forutseende at det var rigget til noe noen av gangene. En av gangene måtte vi faktisk vente på utsiden av lokalet, for det var ikke engang et sted vi kunne sette oss ned inne. Det var ikke veldig ålreit. 

Da hadde jeg snudd og dratt hjem

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting

Er det også forventet at kaffegjestene gir full bryllupsgave? 

Er det å ha 100 kaffegjester en fin måte å få dratt inn masse ekstra penger og gaver uten å betale noe særlig for gjesten?? 

Takk for en gave til 1500 kr, her får du en kake bit og en kopp kaffe etter å ha stått på gangen og ventet en times tid..

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Rucula skrev:

Er det å ha 100 kaffegjester en fin måte å få dratt inn masse ekstra penger og gaver uten å betale noe særlig for gjesten?? 

Takk for en gave til 1500 kr, her får du en kake bit og en kopp kaffe etter å ha stått på gangen og ventet en times tid..

Man gir nå etter evne uansett da.

Skrevet
50 minutter siden, O.G. skrev:

Man gir nå etter evne uansett da.

Jojo...men uansett. 

Skrevet
18 timer siden, Rucula skrev:

Jojo...men uansett. 

Skjønner hva du mener.

Skrevet
På 30.11.2019 den 14.27, Rucula skrev:

Men tenker virkelig brudepar på at de skal dra inn penger/fortjeneste på gaver. Er jo totalt på trynet, og kjenner ingen som har ytret noe sånt. De har gjerne en ønskeliste, men er glad for det de får, og teller ikke verdier  

Skrevet
9 minutter siden, Anim92 skrev:

Men tenker virkelig brudepar på at de skal dra inn penger/fortjeneste på gaver. Er jo totalt på trynet, og kjenner ingen som har ytret noe sånt. De har gjerne en ønskeliste, men er glad for det de får, og teller ikke verdier  

Vet om noen brudepar som har spekulert i gavene ja.

Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Ja, kan jo tenke meg at de finnes. Men er så utenkelig å tenke sånn, for meg sjøl.

Må forresten si at jeg er like spent på svaret ditt hver gang jeg er sitert av deg, O.G.. Noen ganger er vi totalt uenige, andre ganger helt enige 😜 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Ja sjæl!

Skrevet

Her jeg bor er det helt vanlig å ha kaffigjester. Og alle er glad og fornøyd for at de blir invitert. 

Anonymkode: 83600...860

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kun vært kaffegjest to ganger, så i min omgangskrets er det ikke vanlig.

Den første gangen var ikke noe hyggelig. Vi var med i kirken kl. 11, men skulle ikke i bryllupet før kl. 20. Det ble en lang dag i en fremmed by. Da vi ankom lokalet hadde de ikke begynt på desserten engang. Vi måtte vente ute i gangen. Da vi kom inn i et slags forværelse stod det noen få sandwicher (ikke nok til alle). Da vi endelig fikk komme inn i selve bryllupsrommet, følte vi oss skikkelig utenfor, som et B-lag. Bordene ble ikke gjort om og "A-gjengen" ble sittende på sine faste plasser og snakket ikke med oss. Husker egentlig ikke noe fra resten av kvelden.

Den andre gangen var skikkelig hyggelig. Vi kjente ikke brudeparet SÅ godt, så det var helt ok å være kaffegjester. Da vi ankom, stod brudeparet i døren og ønsket alle velkommen. Middagen var unnagjort og hestesko-bordene omgjort til enkeltbord, så alle gjestene minglet og roterte. Kaker og kaffe var satt fram. Så ble det skikkelig fest. Husker det som en hyggelig kveld!

Vi ga vanlig bryllupsgave begge gangene.

Anonymkode: ddbc1...948

• Liker 3
Skrevet

Har vært kaffigjest mange ganger. De gangene jeg har reist et stykke, har vi gått ut for å spise med andre kaffigjester. Alltid vært hyggelig, får med festen (og ikke alle talene).

En gang måtte vi vente en stund, men fikk da drikkevarer i 2. Etasje av lokalet. Veldig hyggelig. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun vært kaffegjest to ganger, så i min omgangskrets er det ikke vanlig.

Den første gangen var ikke noe hyggelig. Vi var med i kirken kl. 11, men skulle ikke i bryllupet før kl. 20. Det ble en lang dag i en fremmed by. Da vi ankom lokalet hadde de ikke begynt på desserten engang. Vi måtte vente ute i gangen. Da vi kom inn i et slags forværelse stod det noen få sandwicher (ikke nok til alle). Da vi endelig fikk komme inn i selve bryllupsrommet, følte vi oss skikkelig utenfor, som et B-lag. Bordene ble ikke gjort om og "A-gjengen" ble sittende på sine faste plasser og snakket ikke med oss. Husker egentlig ikke noe fra resten av kvelden.

Anonymkode: ddbc1...948

Her gjorde brudeparet en bommert, for naturligvis skal langveisfarende gjester komme til middagen.

Skrevet
På 13.11.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Dere som har vært kaffegjester i bryllup, har dere erfaring med at middagen går langt over tiden og at dere blir stående å vente utpå gangen, eller har dere erfart at middagen ble ferdig til riktig tid? 

Er invitert som kaffegjest for første gang og føler jeg har lest så mye her inne blant annet om at folk blir ventende i en evighet utpå gangen for å vente på at middagen skal avslutte...

Anonymkode: 3fa44...900

bare vært en gang. Ble sittende helt alene på gangen og vente ganske lenge på midagen som gikk over tiden.

Anonymkode: f5cf7...6ae

• Liker 2
Skrevet
På 14.11.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Enig! Hadde aldri funnet meg i å vente i flere timer når jeg «bare» hadde vært kaffegjest altså. 

Anonymkode: f5a2d...229

de visste vel ikke at det skulle bli 3 timer. Blir vel til at man hele tiden tror at nå, nei nå, nå er det snart over!

Selv fikk jeg sitte alene på en pinnestol i gangen i en time. Dette var før smarttelefonens tid, så det var ikke en veldig spennende time.

Anonymkode: f5cf7...6ae

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært kaffegjest en gang, etter det har jeg takket nei.

Min opplevelse: Jeg var, som den eneste skulle det vise seg, invitert til kaffe kl 20, og jeg satt alene (i mørket) ute i gangen i nesten 2 timer og ventet før jeg fikk komme inn i festlokalet.

Vel inne fikk jeg en drink, og ble satt til å registrere gaver (alene).

Jeg så ikke brudeparet en eneste gang annet enn da bruden ha meg gjøre overnevnte oppgave.  Jeg snek meg ut kl 23 (ingen skal jo dra før brudeparet), og ble ikke savnet.

Jeg hadde reist 6 timer for å se barndomsvenninnen min gifte seg.  Det hadde jeg gjort igjen for å overvære vielsen, men kaffegjest vil jeg ikke være flere ganger.

Anonymkode: e6f9c...157

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 3.12.2019 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært kaffegjest en gang, etter det har jeg takket nei.

Min opplevelse: Jeg var, som den eneste skulle det vise seg, invitert til kaffe kl 20, og jeg satt alene (i mørket) ute i gangen i nesten 2 timer og ventet før jeg fikk komme inn i festlokalet.

Vel inne fikk jeg en drink, og ble satt til å registrere gaver (alene).

Jeg så ikke brudeparet en eneste gang annet enn da bruden ha meg gjøre overnevnte oppgave.  Jeg snek meg ut kl 23 (ingen skal jo dra før brudeparet), og ble ikke savnet.

Jeg hadde reist 6 timer for å se barndomsvenninnen min gifte seg.  Det hadde jeg gjort igjen for å overvære vielsen, men kaffegjest vil jeg ikke være flere ganger.

Anonymkode: e6f9c...157

Du protesterte ikke?

Gav du ikke beskjed om senere om at du syntes hun hadde oppført seg som ei skitkjerring?

Endret av O.G.
Skrevet
På 2.12.2019 den 12.45, Anim92 skrev:

Vet om flere. Budsjettbryllup som lyser herfra til oriontåken. Medbrakt drikke, ønskelista består nesten utelukkende av penger, og en liten ønskeliste hos kitchn elns med noen få, billige, trashy ønsker. GJETT hva de ønsker seg?? «Penger til bryllupsreise». 

Anonymkode: 2962d...d50

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere. Budsjettbryllup som lyser herfra til oriontåken. Medbrakt drikke, ønskelista består nesten utelukkende av penger, og en liten ønskeliste hos kitchn elns med noen få, billige, trashy ønsker. GJETT hva de ønsker seg?? «Penger til bryllupsreise». 

Anonymkode: 2962d...d50

Trenger bare å lese gjennom delforumet Bryllup på Kvinneguiden for å se hvor vanlig det der er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...