Gå til innhold

Dere som har vært kaffegjester i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har vært kaffegjester i bryllup, har dere erfaring med at middagen går langt over tiden og at dere blir stående å vente utpå gangen, eller har dere erfart at middagen ble ferdig til riktig tid? 

Er invitert som kaffegjest for første gang og føler jeg har lest så mye her inne blant annet om at folk blir ventende i en evighet utpå gangen for å vente på at middagen skal avslutte...

Anonymkode: 3fa44...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Vært kaffegjest to ganger, begge gangene har middagen vært forsinket (har ventet over en time begge gangene).

Anonymkode: eddba...168

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 30 minutter forsinket ca., men det var ordnet i stand et mingleområde med drinker og snacks vi fikk forsyne oss av. Toastmasteren kom også for å informere oss om hvordan de lå an. Slapp heldigvis å bare stå der rett opp og ned med nesen i mobilen for å få tiden til å gå.

Anonymkode: 75456...cee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, middagen pleier å gå over tiden. Den beste gangen jeg var kaffegjest var da vertskapet hadde forutsett forsinkelsen og tilrettelagt på en skikkelig bra måte. «Ventelokalet» var romslig, med gode møbler. Vi var ganske mange kaffegjester, og det var satt fram raust med både snacks og drikkevarer til oss. Vi kaffegjester fikk oss dermed et bra vorspiel med både gamle og nye bekjente mens vi ventet. :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært kaffegjest tre ganger. Alle gangene har middagen gått over tiden, og vi har måttet vente. Dessverre var ingen så forutseende at det var rigget til noe noen av gangene. En av gangene måtte vi faktisk vente på utsiden av lokalet, for det var ikke engang et sted vi kunne sette oss ned inne. Det var ikke veldig ålreit. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det å ha kaffegjester er en uting... en måte å skaffe seg flere gaver på uten å måtte servere dem middag. Ser tydelig på flere tråder at kaffegjester ofte opplever å måtte vente fordi middagen er forsinket, at det ikke er tilrettelagt HVIS middagen skulle bli forsinket etc. Aldri om jeg skal ha et bryllup med kaffegjester, da får vi heller korte ned listen med inviterte for å gi alle en god middag. 

Anonymkode: f5a2d...229

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ullvott skrev:

Ja, middagen pleier å gå over tiden. Den beste gangen jeg var kaffegjest var da vertskapet hadde forutsett forsinkelsen og tilrettelagt på en skikkelig bra måte. «Ventelokalet» var romslig, med gode møbler. Vi var ganske mange kaffegjester, og det var satt fram raust med både snacks og drikkevarer til oss. Vi kaffegjester fikk oss dermed et bra vorspiel med både gamle og nye bekjente mens vi ventet. :) 

Høres kjempebra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Dere som har vært kaffegjester i bryllup, har dere erfaring med at middagen går langt over tiden og at dere blir stående å vente utpå gangen, eller har dere erfart at middagen ble ferdig til riktig tid? 

Er invitert som kaffegjest for første gang og føler jeg har lest så mye her inne blant annet om at folk blir ventende i en evighet utpå gangen for å vente på at middagen skal avslutte...

Anonymkode: 3fa44...900

Ja, og det fungerte. Varm gryrterett og velkomstdrink. Fri bar, det vil si til innkjøpspris. Underholdning, musikk. Utrolig bra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kaffegjest for mange år siden. Vi ble sittende i bilen og vente i to timer, og da vi kom inn var de andre gjestene minglet sammen og lite interessert i å snakke med oss. Etter dette har jeg aldri takket ja til å være kaffegjest.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kaffegjest sammen med flere andre venner, bryllupet lå like ved en restaurant så vi spiste der og fikk noen til å sende SMS da det var på tide å komme bort. 
 

Ble mer som en tur på byen. Ikke stas for oss, men helt greit. 

Anonymkode: 004b9...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det ene bryllupet jeg har vært i hvor det var kaffegjester ble middagen forsinket med tre timer. De måtte stå og vente på gangen. 

Anonymkode: 87d3b...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var toastmaster i sommer, og fordi det var invitert kaffegjester, så gikk selvfølgelig ikke middagen over tiden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 17.52, AuroraB skrev:

Har vært kaffegjest tre ganger. Alle gangene har middagen gått over tiden, og vi har måttet vente. Dessverre var ingen så forutseende at det var rigget til noe noen av gangene. En av gangene måtte vi faktisk vente på utsiden av lokalet, for det var ikke engang et sted vi kunne sette oss ned inne. Det var ikke veldig ålreit. 

Da tror jeg faktisk jeg hadde dratt hjem / tilbake til hotellet. :sjenert:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg måttet vente mer enn 30 min. hvis jeg kun var invitert til kun kaffe, så hadde jeg gått hjem. Og tatt med meg gaven også! Dere som ventet i 3! timer..! Som jeg synes er helt vanvittig, hvorfor gadd dere å vente så lenge?!

I mitt bryllup var det kun middagsgjester. Synes kaffegjester er en helt horribel tradisjon!

Anonymkode: f5d8b...772

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå mener jeg ikke å avspore, men gjør det jo likevel, beklager! Jeg har vært servitør i mine ungdomsdager i utallige bryllup, men har aldri vært borti at noen hadde kaffegjester. Er det visse regioner der dette er vanlig.

Takk nei, HI, det høres krevende ut å være kaffegjest!

Anonymkode: ddffc...296

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg måttet vente mer enn 30 min. hvis jeg kun var invitert til kun kaffe, så hadde jeg gått hjem. Og tatt med meg gaven også! Dere som ventet i 3! timer..! Som jeg synes er helt vanvittig, hvorfor gadd dere å vente så lenge?!

I mitt bryllup var det kun middagsgjester. Synes kaffegjester er en helt horribel tradisjon!

Anonymkode: f5d8b...772

Enig! Hadde aldri funnet meg i å vente i flere timer når jeg «bare» hadde vært kaffegjest altså. 

Anonymkode: f5a2d...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tradisjonen  med kaffegjester kan være ok, og veldig vanlig her omkring (innlandet),men vi var en liten gjeng venninner som var kaffegjest i ei nær venninnes bryllup, føltes ikke ok. Men var ingen forsinkelser da. En annen gang var hele fotball damelaget bedt til ei som bodde langt fra hjemme og sikkert ønsket flere venner der, dro ikke dit men forstår hvorfor vi var bedt. Også bedt til kollega men da var jeg på ferie. 

Anonymkode: 1f32e...0f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kaffegjester og var definitivt b-laget. Synes det er en uting, vi hadde ikke kaffegjester. Ville heller invitert færre gjester. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...