AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #41 Skrevet 15. november 2019 Jeg og mannen min har vært kaffigjest én gang. Vi kom til tiden, men de holdt fremdeles på med taler. Vi sto på gangen og hang en stund, og flere kaffigjester kom. Fikk beskjed om at det var forsinkelser og vi kunne gå opp på loftet der det var sofagrupper. Så satt vi der, de færreste kjente hverandre og det var så klein stemning😅 Ikke var det sitteplasser til alle heller. Vi ventet i alle fall en time om ikke mer. Anonymkode: 05e6a...9b7 5
solmåneogstjerner Skrevet 15. november 2019 #42 Skrevet 15. november 2019 Min mening er at kaffegjester KUN er greit om det gjelder et betydelig flertall av gjestene. Altså at det er veldig få som er invitert til middag. F eks at det kun er foreldre, søsken og forlovere som er med på middagen og alle de andre kommer senere. Men da synes jeg også at man helst bør ha middagen et annet sted enn der resten av festen skal være. Så slipper de å stå og vente utenfor. 22
C8H10N4O2 Skrevet 15. november 2019 #43 Skrevet 15. november 2019 Jeg har ikke noe prinsipielt i mot kaffegjester. Men jeg tenker at det må gjøres på en skikkelig måte. For eksempel at ikke mer enn halvparten av gjestene er middagsgjester. Og at toastmasteren er flink til å passe tida. Alt av taler trenger ikke tas i forbindelse til middagen. Spar noe til resten av festen og. I tillegg bør kaffegjestene bli skikkelig ivaretatt, i tilfelle det skulle bli forsinkelser. Altså, tilgang på et fornuftig oppholdssted, samt drikke, frukt, snacks. Nattmat er obligatorisk, og fri bar et pluss. Men man ber ikke folk til kaffe om de har lang og dyr reisevei, som i tillegg krever overnatting. Det blir for dumt. 12
visp Skrevet 15. november 2019 #44 Skrevet 15. november 2019 4 timer siden, Durinur skrev: Det var da fryktelig så negative folk var til kaffegjester her da. Jeg synes i alle fall det er veldig koselig å bli invitert til kaffe i et bryllup. Da kan man kose seg med kake, drikke og fest. Er ikke det mye bedre enn å sitte hjemme uten å bli invitert i det hele tatt? Folk kan jo ikke akkurat invitere alle de kjenner på middag heller.. Nei, jeg syns ikke det. Jeg tilbringer mye heller tiden på sofaen mens jeg ser en serie og propper i meg smågodt enn å måtte pynte meg og dra som kaffegjest. Jeg skjønner liksom ikke helt vitsen. Enten er man en gjest eller man er ikke en gjest. 15
Anim92 Skrevet 15. november 2019 #45 Skrevet 15. november 2019 Jeg tror ikke jeg ville hatt kaffegjester selv. Men OM jeg mot all formodning skulle det, hadde det vært av praktiske årsaker (typ økonomi eller spesielle forhold i familien, feks hensyn til kreftsyk bror etc, at det skal være rolige omgivelser før man kan trekke seg tilbake) og gavene, som folk påstår er en grunn til å be kaffegjester har da null å si. Ville ellers bedt da kun familie og forlovere (evt veldig nære venner), og deretter et flertall i en "etterpåfest" med kaffe, kaker, drikke og nattmat..
addict Skrevet 16. november 2019 #46 Skrevet 16. november 2019 Fatter virkelig ikke at folk engang inviterer kaffegjester. Velkommen til vår bryllup men vi gidder ikke å spandere på dere middag og dere må komme når vi har kost oss ferdig med maten. Altså. Nei. Aldri i livet. Er du gjest så er du gjest - med alt som hører med. Da får man heller be færre folk. 9
CabinCruiser Skrevet 16. november 2019 #47 Skrevet 16. november 2019 Jeg syns å dele det i middagsgjester og kaffegjester er så utrolig, utrolig teit, spesielt hvis man har en stor gruppe til middag. Det er liksom "hei fleis, du er ikke viktig nok til hele dagen, men kom å ta en kaffekopp du". Jeg kan skjønne det hvis man holder en middag bare med de aller nærmeste, men ikke i ett bryllup/konfirmasjon/dåp med 50 gjester til middag. Det er ikke nærmeste familie gitt. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #48 Skrevet 17. november 2019 Jeg synes kaffegjester er greit om man ber kun de nærmeste til middag og alle andre til kaffe'n. Bryllup med 80 middagsgjester og 10 kaffegjester har jeg lite til overs for. Har selv vært ute for sistnevnte variant som kaffegjest og det var rett og slett utrolig kleint. Middagen var forsinket og vi satt godt over en time på gangen og venta. Brudeparet hadde ikke sørget for noe servering for oss mens vi ventet, så der satt vi da. Hadde brudeparet f.eks. sørget for at det var satt frem litt snacks og drikke til oss hadde det vært mye mindre kjipt å være på "B-laget". Anonymkode: fdd44...a3e 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #49 Skrevet 17. november 2019 På 13.11.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev: Og dette med forsinkelse er nettop grunnen til at vi ikke skal ha kaffegjester. Det blir så tydelig at man er på B-laget når man må stå «på gangen» og vente til A-laget er ferdig med middagen. Anonymkode: c51c4...08d Vel, den ene gangen jeg har vært kaffegjest føltes det mest som at det var a- laget som sto og ventet, for middagsgjestene kom nærmest rullende ut døra fra lokalet når de skulle på toalettet. Vi kaffegjester sto måpende og så både brudens far, brud og flere som knapt klarte å holde seg på bena. Eller for å være helt ærlig, de klarte ikke å holde seg på bena. Hadde visst vært i overkant mye skåling for brudeparet. Anonymkode: f7868...920 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #50 Skrevet 17. november 2019 Nei, og jeg vet heller ikke om jeg hadde dratt dersom jeg ble invitert. Jeg ser på bryllup som noe personlig hvor nære og kjære (med evt partnere) blir invitert. Dersom jeg blir invitert som kaffegjest, så tviler jeg på at jeg er en nær person for brudeparet. Anonymkode: 0c92e...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #51 Skrevet 24. november 2019 På 15.11.2019 den 12.06, AnonymBruker skrev: Kaffi gjester... Hva er poenget med det, egentlig? Jeg synes det er en uting. Anonymkode: c4bdc...9bd Å skrive bokmål, men skrive ordet kaffe på nynorsk/dialekt.... Hva er poenget med det egentlig? Jeg synes det er en uting. Anonymkode: 4d254...f7e 5
Illuminatum Skrevet 25. november 2019 #52 Skrevet 25. november 2019 På 14.11.2019 den 15.48, Jytte skrev: Ja, og det fungerte. Varm gryrterett og velkomstdrink. Fri bar, det vil si til innkjøpspris. Underholdning, musikk. Utrolig bra. Det er neppe fri bar om man må betale selv? I grunnen mener jeg det er en uting med kaffegjester men er vokst opp med at venner ofte blir invitert til kaffe. Det vil si fest og har aldri opplevd å måtte ta opp lommeboken. 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #53 Skrevet 25. november 2019 Hvordan ser invitasjonen til kaffegjest ut? Får man en vanlig invitasjon, men det står at man er kaffegjest? Syns opplegget er rart, og har kun hørt om kaffegjester her på kg. Aldri vært det selv. Anonymkode: 01082...ce6 4
Durinur Skrevet 25. november 2019 #54 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser invitasjonen til kaffegjest ut? Får man en vanlig invitasjon, men det står at man er kaffegjest? Syns opplegget er rart, og har kun hørt om kaffegjester her på kg. Aldri vært det selv. Anonymkode: 01082...ce6 Ja, man får en invitasjon hvor det gjerne er tid og dato for selve vielsen for de som gifter seg i stor kirke, og med invitasjon om å komme på kaker, kaffe og fest til et gitt tidspunkt. Så mer eller mindre som en vanlig invitasjon, bare uten middagsdelen. 2
Gjest Halloiuken Skrevet 25. november 2019 #55 Skrevet 25. november 2019 Da jeg giftet meg i 2010 så hadde vi 28 til middag, og samlet 94 etterpå så vi skrev like invitasjoner til alle bortsett fra middags var byttet ut med kaffe og fest
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2019 #56 Skrevet 25. november 2019 7 timer siden, Halloiuken skrev: Da jeg giftet meg i 2010 så hadde vi 28 til middag, og samlet 94 etterpå så vi skrev like invitasjoner til alle bortsett fra middags var byttet ut med kaffe og fest Var det fri bar til disse 94 gjestene?
Gjest Halloiuken Skrevet 25. november 2019 #57 Skrevet 25. november 2019 (endret) 1 time siden, O.G. skrev: Var det fri bar til disse 94 gjestene? Vi hadde omtrent det ja, alle gjestene hadde betalt inn 45 kr pr pers, og så var det fritt. Det var avgift til lokalet, vi hadde ikke noen familie som kunne sponse eller noe slikt så derfor ble det slik. Vi dekket også reise til de som trengte det= minibuss som sto å ventet slik folk sa fra til den som hadde ansvaret og så ventet gjestene i max 10 min. Men vi hadde sånn ca faste tider den gikk, 2400. 0100, 0200, 0300,0400, pluss innimellom ved behov. Vi hadde også beregnet god tid mellom middagen som var Tapas/ Koldtbord, det var ca 1 time, og de aller fleste talene, ble holdt etter at alle var på plass. I venterommet der de kunne vente var det satt frem brus, frukt, og vin av de samme som vi hadde ved maten. Endret 25. november 2019 av Halloiuken glemte noe
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #58 Skrevet 25. november 2019 Jeg ser ikke bort i fra at jeg kunne invitert kaffegjester, det kan bli litt voldsomt dyrt med 100 stykker til middag også. Men, da ville jeg sørget for at de ble godt tatt imot. Lett servering, feks en gryte, snack og fri tilgang på øl, vin og mineralvann. Bryllupsmiddager er som regel forsinket, så viktig å sørge for god stemning blant kaffegjestene også. Jeg har vært i ett bryllup med kaffegjester. Kaffegjestene satt i en sofa og så inn på oss som spiste middag. Stemningen så daff ut, og det var litt kleint å se på de som satt på «utsiden». Anonymkode: 97fe8...ca6 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #59 Skrevet 28. november 2019 Det verste er å være kaffegjest og i tillegg måtte betale for alkoholen... 🙄 Om man absolutt MÅ ha kaffegjester bør disse utgjøre minst halvparten av gjestene, middagen må avsluttes i god tid før kaffegjestene ankommer og alkoholen må være gratis. Helt uaktuelt med kaffegjester i vårt bryllup. Anonymkode: eddba...168 10
Gjest O.G. Skrevet 29. november 2019 #60 Skrevet 29. november 2019 På 28.11.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev: Det verste er å være kaffegjest og i tillegg måtte betale for alkoholen... 🙄 Om man absolutt MÅ ha kaffegjester bør disse utgjøre minst halvparten av gjestene, middagen må avsluttes i god tid før kaffegjestene ankommer og alkoholen må være gratis. Helt uaktuelt med kaffegjester i vårt bryllup. Anonymkode: eddba...168 Det skjedde med deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå