AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Del Skrevet 12. november 2019 Min unge sønn på 19 har lagt sin elsk på raggsokker, og de må være tykke og gode. Han trenger flere par for han bruker de på jobb. Det eneste "gode" paret han har, husker ingen hvor ble kjøpt eller kommer fra. Kjenner ikke ullblandingen i garnet i disse, men de er veldig tykke. Kan noen tipse om hvor man får kjøpt gode, tykke raggsokker? Helst med en høyere ullblanding enn "den vanlige" på bare 30% som er de billige fra Europris og XXL. Ser at XXL har både to-pack med rimelige raggsokker til 69,- der ullprosenten er 30, og så en type ullsokk i en-pakk som koster 99,- pr stk fra merket Ulvang. Der er ullprosenten da hele 95%. Er Ulvang sokkene gode? Er de "godkjent"? Eller lønner det seg å kjøpe blandingssokker, er de gode nok selv om det bare er 30% ull? Holder de varmen? Er det liksom 30% sokker skal ha for å være f.eks.slitesterke? (jeg har liten peiling på ullsokker da jeg bruker det aldri selv) Anonymkode: b23ff...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg liker disse, er ok i den ullblandingen, ellers kjøper jeg hjemmestrikka i rent ull om jeg kommer over rundt om. Jeg liker ikke å strikke selv https://www.magasinet.no/forsvarets-raggsokk-lang-modell Anonymkode: 33d4b...46d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Del Skrevet 12. november 2019 Gå på julemesser, der blir det ofte solgt gode hjemmestrikkede raggsokker Anonymkode: 50f87...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #4 Del Skrevet 12. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå på julemesser, der blir det ofte solgt gode hjemmestrikkede raggsokker Anonymkode: 50f87...9b8 Skulle helst hatt dem nå da... julemesser har vel ikke helt begynt enda? De har boder som selger bl.a. sånne ting på Karl Johan i desember, vet jeg. Eller tror jeg. Synes jeg så luer etc til salgs der i fjor. TS Anonymkode: b23ff...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12. november 2019 #5 Del Skrevet 12. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min unge sønn på 19 har lagt sin elsk på raggsokker, og de må være tykke og gode. Han trenger flere par for han bruker de på jobb. Det eneste "gode" paret han har, husker ingen hvor ble kjøpt eller kommer fra. Kjenner ikke ullblandingen i garnet i disse, men de er veldig tykke. Kan noen tipse om hvor man får kjøpt gode, tykke raggsokker? Helst med en høyere ullblanding enn "den vanlige" på bare 30% som er de billige fra Europris og XXL. Ser at XXL har både to-pack med rimelige raggsokker til 69,- der ullprosenten er 30, og så en type ullsokk i en-pakk som koster 99,- pr stk fra merket Ulvang. Der er ullprosenten da hele 95%. Er Ulvang sokkene gode? Er de "godkjent"? Eller lønner det seg å kjøpe blandingssokker, er de gode nok selv om det bare er 30% ull? Holder de varmen? Er det liksom 30% sokker skal ha for å være f.eks.slitesterke? (jeg har liten peiling på ullsokker da jeg bruker det aldri selv) Anonymkode: b23ff...ac2 Gå for Ullvang. Det er et kvalitetsmerke. 30% ull er så lite at de ikke blir like varme som rene ullsokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrie <3 Skrevet 12. november 2019 #6 Del Skrevet 12. november 2019 Du strikker ikke da? Eller noen du kjenner som gjør? Min mor strikker de mest herlige og varme raggsokker som er SÅ deilige å ha nå når det har blitt kaldt. Mye bedre enn kjøpesokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå