Gå til innhold

Hvor kjøper jeg gode raggsokker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min unge sønn på 19 har lagt sin elsk på raggsokker, og de må være tykke og gode. Han trenger flere par for han bruker de på jobb. Det eneste "gode" paret han har, husker ingen hvor ble kjøpt eller kommer fra. Kjenner ikke ullblandingen i garnet i disse, men de er veldig tykke.

Kan noen tipse om hvor man får kjøpt gode, tykke raggsokker? Helst med en høyere ullblanding enn "den vanlige" på bare 30% som er de billige fra Europris og XXL. Ser at XXL har både to-pack med rimelige raggsokker til 69,- der ullprosenten er 30, og så en type ullsokk i en-pakk som koster 99,- pr stk fra merket Ulvang. Der er ullprosenten da hele 95%. Er Ulvang sokkene gode? Er de "godkjent"? Eller lønner det seg å kjøpe blandingssokker, er de gode nok selv om det bare er 30% ull? Holder de varmen?

Er det liksom 30% sokker skal ha for å være f.eks.slitesterke? (jeg har liten peiling på ullsokker da jeg bruker det aldri selv)

Anonymkode: b23ff...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på julemesser, der blir det ofte solgt gode hjemmestrikkede raggsokker :)

Anonymkode: 50f87...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå på julemesser, der blir det ofte solgt gode hjemmestrikkede raggsokker :)

Anonymkode: 50f87...9b8

Skulle helst hatt dem nå da... julemesser har vel ikke helt begynt enda? De har boder som selger bl.a. sånne ting på Karl Johan i desember, vet jeg. Eller tror jeg. Synes jeg så luer etc til salgs der i fjor.

TS

Anonymkode: b23ff...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min unge sønn på 19 har lagt sin elsk på raggsokker, og de må være tykke og gode. Han trenger flere par for han bruker de på jobb. Det eneste "gode" paret han har, husker ingen hvor ble kjøpt eller kommer fra. Kjenner ikke ullblandingen i garnet i disse, men de er veldig tykke.

Kan noen tipse om hvor man får kjøpt gode, tykke raggsokker? Helst med en høyere ullblanding enn "den vanlige" på bare 30% som er de billige fra Europris og XXL. Ser at XXL har både to-pack med rimelige raggsokker til 69,- der ullprosenten er 30, og så en type ullsokk i en-pakk som koster 99,- pr stk fra merket Ulvang. Der er ullprosenten da hele 95%. Er Ulvang sokkene gode? Er de "godkjent"? Eller lønner det seg å kjøpe blandingssokker, er de gode nok selv om det bare er 30% ull? Holder de varmen?

Er det liksom 30% sokker skal ha for å være f.eks.slitesterke? (jeg har liten peiling på ullsokker da jeg bruker det aldri selv)

Anonymkode: b23ff...ac2

Gå for Ullvang. Det er et kvalitetsmerke. 30% ull er så lite at de ikke blir like varme som rene ullsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du strikker ikke da? :) Eller noen du kjenner som gjør? Min mor strikker de mest herlige og varme raggsokker som er SÅ deilige å ha nå når det har blitt kaldt. Mye bedre enn kjøpesokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...