Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er førstegangsgravid og har termin om ikke så lenge. Har fått beskjed om at det kan være smart å kjøpe inn en brystpumpe. Men det finnes jo så mange å velge mellom!!  Jeg lurte på å kjøpe av merket avent siden jeg har kjøpt inn noen flasker i dette merket og har lest at flaskene og pumpen bør vere av samme merke (?), tror jeg. Men skal jeg da velge en enkel manuell pumpe eller elektrisk, og bør man da ha en enkel elektrisk eller dobbel? Og har noen erfaring med avent? Nå ble det mye spørsmål her men håper på svar😅🙏

Anonymkode: 01c24...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør IKKE kjøpe pumpe før du får bruk for det altså. Helt unødvendig for de aller fleste. 

Det er bare å stikke innom et apotek hvis behovet melder seg. Medela og Avent er gode. Manuell holder i massevis hvis man bare skal pumpe en sjelden gang 

Anonymkode: 68a63...de0

Skrevet

Jeg er superfornøyd med avent. Har både manuell, dobbel og enkel-elektrisk. Fornøyd med alt utstyret der fra, og at alt kan kobles rett på pumpa osv. Men ville ikke kjøpt før du vet om du trenger. Om det er behov på sykehuset får du låne der. Vi kjørte innom apotek på vei hjem fra sykehuset å kjøpte da. Andre får aldri bruk for osv.

Anonymkode: e4d75...cd7

Skrevet

Vi trengte pumpe fra dag 2. Fikk låne på barselhotellet, og leide fra sykehusapoteket de første to ukene. Vi endte opp med Avent, elektrisk, singel da vi skulle kjøpe egen. Lånte dobbel fra sykehusapoteket, men jeg trivdes ikke med det. Med mindre du skal helpumpe, holder nok singel. Manuell er ok til en sjelden gang, men funker ikke over tid (man får omtrent musearm).

Lykke til med innspurten!

Anonymkode: 42759...754

Skrevet

Jeg anbefaler Medela på det sterkeste. Brukervennlig og enkel. Pumper på ulike styrker, lett å rengjøre/koke. Hatt min i 8 år 😊 Til 3 barn.

Kjøpte den etter første kom, da jeg så behovet melde seg for å øke melkeproduksjonen, opprettholde den og som avlastning ved såre bryst. Brukte den ved melkespreng da vi trappet ned amming.

Fint til å fryse ned morsmelk for å tilsette i mat.

Har med tredjemann kjøpt Nature Bond melkeoppsamler, hadde jeg visst det jeg har erfart nå, så hadde jeg kjøpt den før førstemann kom. Du henger den på puppen som ikke ammes, så får du litt melk til å fryse eller gi på flaske. Den er skånsom og enkel i bruk. Ved spreng så koblet jeg den på og masserte litt så melken kom. Med denne er det lettere enn å pumpe, jeg hadde klart meg uten pumpe. Pumpen tømmer litt bedre og med pumpen får jeg ut litt mer melk, men denne er et knallgodt kjøp som mange er fornøyd med. Kjøpte på ammehjelpsbutikken på nett. 

Anonymkode: 61fab...c60

Skrevet

Det er helt forskjellig fra svangerskap til svangerskap, så ikke kjøp før du vet hva du trenger. 

Til nr 1 hadde jeg en enkel elektrisk fra avent som knapt ble brukt, fordi det ble amming som ble det store. 

Med nr 2 kjøpte jeg først medela swing maxi dobbel, men etterhvert solgte jeg den billig og kjøpte medela freestyle dobbel istedenfor. Da ble jeg nemlig fullpumper, og for å orke å holde ut med det er det bare en kjøre på med førsteklasses utstyr med en gang. Med andre ord var de tusenlappene jeg betalte for de første to pumpene bare bortkasta. 

Så avvent og se ditt behov. Det blir billigst. 

Anonymkode: fb43a...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...