Gå til innhold

Bære vaskemaskin opp trapp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte vaskemaskin levert uten innbæring, men angret i ettertid. Så når de kom ga jeg dem 200 spenn for å bære den inn. Både jeg og de var strålende fornøyde.

Anonymkode: a889b...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at vaskemaskiner har lodd i bakkant som kan tas ut? Loddene er ca. halvparten av vekta, da blir det 2 * 45 kg å bære, altså en smal sak. Ei vaskemaskin må være tung pga rotasjonen, loddene er uttakbare for å gjøre transport lettere. 

Anonymkode: 6aa1f...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er da helt normalt det? Min er 97 kg.

Anonymkode: 74622...b61

Min er sånn typ 35🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg bodde i en leilighet hvor man måtte opp 4(!!) forskjellige trapper utendørs for å komme til inngansdøren. De fikk opp vaskemaskinen (2 menn) men for et slit det var. Ene var en lang steintrapp, så ryggen til de fikk betale

Jeg har bært en vaskemaskin opp en trapp en gang. Det var veldig tungt, men hvis jeg klarte det sammen med en, så klarer 2 sterke menn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk sekketralle og et par reimer til å spenne fast maskinen. 

Sånn klarer jeg ganske tunge ting helt alene. Er vi flere går det så greit. Sekketrallen gjør at alle får et godt tak, og at det er mulig å ta en liten pust i bakken (eller trappa). 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt stropper og planker eller sekketralle til å flytte flere vaskemaskiner opp og ned trapper. Sekketralle var helt klart best. Det aller beste er dog å betale for å få den båret opp, samt at de tar med seg den gamle.

Anonymkode: c9a4a...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Keikolina skrev (På 15.11.2019 den 14.48):

Bært en miele maskin på over 100 kg med eksen, aldri igjen. Skjelettet vibrerte i ryggen flere dager etterpå.

Du fortjente en medalje for innsatsen 🥇

 

Endret av bundaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CabinCruiser skrev (På 12.11.2019 den 17.13):

90 kg???

Det letteste er forøvrig å betale de ekstra 700 for å få den bært helt opp :)

Ikke uvanlig at vaskemaskiner veier så mye 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også jente og har båret både Miele og Electrolux-vaskemaskiner. Noen er sterkere enn andre. Men det burde da i hvert fall holde med to mannfolk. Jeg bar vaskemaskin sammen med en venninne en gang også, men det var riktignok ned en trapp. 

Men som sagt, båret både opp og ned mange ganger.

Anonymkode: c0c39...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 500kr for å få en ny vaskemaskin kjørt hjem og bært opp 5 etasjer uten heis. Beste kronene jeg har brukt.

Anonymkode: d9843...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...