Gå til innhold

Bære vaskemaskin opp trapp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ny vaskemaskin. Kan få den kjørt til døra, men må bære den opp til andre etasje. Vaskemaskinen er på rundt 90KG. Hvor overkommelig er det å få båret opp noe slikt opp en trapp?  Holder det at to/tre voksne menn løfter eller bør man være enda flere? 

Anonymkode: 90418...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg trenger ny vaskemaskin. Kan få den kjørt til døra, men må bære den opp til andre etasje. Vaskemaskinen er på rundt 90KG. Hvor overkommelig er det å få båret opp noe slikt opp en trapp?  Holder det at to/tre voksne menn løfter eller bør man være enda flere? 

Anonymkode: 90418...ea4

Du er ikke den første som må ha en vaskemaskin opp en trapp til andre etasje. Hvordan tror du andre har løst det? Jo, de har bært den opp. 

Anonymkode: 595aa...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen bar opp en sånn 2 etasjer, er faen meg noe av det tyngste dritet jeg har gjort! Er du normalt sterk dame så spør 2 kompiser eller naboer eller noe, for dette er tøffe greier. 

Anonymkode: 49ca1...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen er normalt godt trent. Men jeg hadde ikke gjort det. Vi har løftet maskiner opp og ned på sokkel (høy) på vaskerom. Kunne nok klart det, men konsekvensen om noen snubler og får denne over seg i trapp kan være fatal. Og prisdifferansen på levert til dør og levert helt inn er virkelig ikke høy. 

Anonymkode: a6801...569

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill levering inn på badet/vaskerommet. Vaskemaskiner er TUNGE. Og bestill at de tar med seg den gamle hvis du har en du skal kvitte deg med. Dette er etter min mening tjenester det lønner seg å kjøpe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen bar opp en sånn 2 etasjer, er faen meg noe av det tyngste dritet jeg har gjort! Er du normalt sterk dame så spør 2 kompiser eller naboer eller noe, for dette er tøffe greier. 

Anonymkode: 49ca1...5cd

Min erfaring er at menn kvir seg for denne typen oppdrag. De har jo også en rygg som skal vare livet ut. Noen menn liker å vise fram styrke. Da er det OK. Andre er akademikere, eller de har en mer metroseksuell agenda. Da passer det med sekketralle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk sekketralle med en stropp rundt, få med deg en kompis og dra den opp trappa, nada stress!

6BF30A57-95B7-4DD7-9507-B1405F6F5644.jpeg

Anonymkode: 90c2c...f17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting er at den er tung, en annen er at det ofte er vanskelig å få skikkelig tak. Anbefaler også sekketralle.

Anonymkode: 1fdc4...1db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk f.eks løftestropper og vær to stykk, da er det null problem 

Anonymkode: b4c28...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og ikke trent i det hele tatt, men har vært med på å bære vaskemaskin opp trapper mange ganger. Det er tungt, ja, men fullt ut overkommelig.

Anonymkode: 443ed...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.11.2019 den 17.13, CabinCruiser skrev:

90 kg???

Er da helt normalt det? Min er 97 kg.

Anonymkode: 74622...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg bestilte vaskemaskin hadde ikke sjåføren fått med seg at den skulle opp i andre etasje så han kom alene. Sammen fikk vi den opp to trapper, tungt, men ikke spesielt vanskelig.

Han var dog rimelig misfornøyd og klagde voldsomt på et uforståelig språk helt til han reiste igjen.

Om du har plass til en slik tralle som er linket til over anbefaler jeg å kjøpe en. Mine foreldre har en sånn, det gikk som en lek å flytte inn ny vaskemaskin til dem for noen uker siden. Hyppig utlånt er den visst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vaskemaskin på Elkjøp. De som kom med den bar den helt opp (3.etg) og monterte den i tillegg. De tok også med seg den gamle maskinen.

Anonymkode: fdac2...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...