Gå til innhold

Kunne du datet en nerd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvorfor / hvorfor ikke? 

Anonymkode: 4a424...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja 😄 Fordi jeg er en nerd selv. Men nå legger man jo litt forskjellig i hva man mener med nerd da. Så ikke helt sikker på hva du legger i begrepet? 

Anonymkode: b1ef5...6f2

• Liker 3
Skrevet

Spørs jo veldig hva du legger i begrepet nerd, da...

For min del har jeg datet nerder ved flere anledninger. Må innrømme at det ikke står høyest på ønskelisten min for neste partner. Ønsker helst en som er sosialt kompetent. Gidder ihvertfall ikke en voksen gamer eller en som lever mesteparten av tiden gjennom nettet og aldri vokser opp og tar ansvar for noe som helst selv etter fylte 30-40 år. Så jeg sier nok nei takk heretter...

Anonymkode: 0f321...0e6

• Liker 1
Skrevet

En nerd..? Er du 13 år, eller?

Anonymkode: 57838...cb5

• Liker 2
Skrevet

Tja en typisk nerd er vel en mann med teknisk bakgrunn, gjerne høy iq og flink med data og teknologi. Ikke høy selvtillit, ikke frempå, ikke flink til å snakke med damer. Liker gaming og scifi. Ikke flink til å kle seg eller ordne håret. Men snill hyggelig med alle. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja en typisk nerd er vel en mann med teknisk bakgrunn, gjerne høy iq og flink med data og teknologi. Ikke høy selvtillit, ikke frempå, ikke flink til å snakke med damer. Liker gaming og scifi. Ikke flink til å kle seg eller ordne håret. Men snill hyggelig med alle. 

Da er svaret ja. Problemet er som oftest at det er vanskelig å komme i kontakt med sånne menn. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er svaret ja. Problemet er som oftest at det er vanskelig å komme i kontakt med sånne menn. 

Hvis flere damer hadde gått litt ut av komfortsonen og gått taktisk inn for å finne seg en mann kunne dere hanket inn den ene flotte nerdete mannen etter den andre. De flotte mennene som ikke er på tinder, men som heller løper orientering eller spiller dataspill og programmerer. 

Som mann har jeg skjønt dette for lenge siden. Hvis det er vanskelig å treffe jenter må du bare gjøre det jenter gjør. Begynn med hest, strikking, meld deg på faste treningstimer/løpeklubber osv. Gå dit det motsatte kjønn befinner seg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, DHG said:

Hvis flere damer hadde gått litt ut av komfortsonen og gått taktisk inn for å finne seg en mann kunne dere hanket inn den ene flotte nerdete mannen etter den andre. De flotte mennene som ikke er på tinder, men som heller løper orientering eller spiller dataspill og programmerer. 

Som mann har jeg skjønt dette for lenge siden. Hvis det er vanskelig å treffe jenter må du bare gjøre det jenter gjør. Begynn med hest, strikking, meld deg på faste treningstimer/løpeklubber osv. Gå dit det motsatte kjønn befinner seg. 

De er ofte på Tinder også, men gjerne ikke så lenge. Har kamerater som har prøvd seg uten hell, sannsynligvis fordi de ofte fremstår kjedelige. Trivelige folk som egentlig er kjekke og i god form, men presentasjonen er ofte laber. Veldig nøytrale klær (type jeans og genser), tipper de har litt intetsigende tekst (sikkert manneversjonen av "liker å trene og være med venner", gaming tør de ikke nevne), og hvis bildene de bruker på Facebook er noe å ta utgangspunkt i, drukner de nok i mengden. Så lar de Tinder være og lar kjekkasene ta over.

Kjenner minst et par evig single som både er kjekkere, smartere, mer stabile jobbmessig og mindre humørsyke enn meg selv, men de kløner det til på presentasjonen. Jeg tror ikke de er spesielt modne for innspill på det heller, dessverre.

Endret av Okapi
  • Liker 5
Skrevet

Ja, er sammen med en nerd og er nerd selv. Men jeg vet aldri helt hva folk mener når de bruker det begrepet, så får å klargjøre: Jeg definerer nerd som en som har nerdete interesser innenfor film, TV, anime, cosplay, brettspill, dataspill, scifi, fantasy og mye mer.

Men jeg må jo ha en kjæreste som er sosialt oppegående og ikke sitter oppe hele natta for å spille, ikke evner å ta vare på familie/forpliktelser osv.

Kan for øvrig forsikre om at slike nerder finnes ☺️

Anonymkode: 83a2f...3cc

• Liker 2
Skrevet

Ja, det kunne jeg vel. En "nerd" kan være så mangt og i ulik grad. Kan sikkert bli sett som det selv også innen visse områder. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Er allerede opptatt.

Anonymkode: 7f773...dfb

Skrevet

Hva slags nerd da? Musikknerd? Technerd? Treningsnerd? Atstrologinerd? Tror nerdene er ganske forskjellige... vanskelig å svare på/er veldig personavhengig!

• Liker 1
Skrevet

Jepp, lykkelig gift med en i maaaange år! Skal sies at jeg måtte ta jobben med å sjekke ham opp, men det var så verdt det!

• Liker 1
Skrevet

En forsker/medisin/naturfagsnerd; yes please. 👌

Anonymkode: 56d15...a03

Skrevet

Snakker vi Elling, nå? Greta Thurnberg? Knut Arild Hareide? Eller en sånn humble-bragging selverklært "nerd", som egentlig er dritkul og full av seg selv?

Anonymkode: 7e85c...64e

• Liker 2
Skrevet

Alle jeg har vært med har vært nerder på sin måte. Sci-fi, gaming, historie, spesi musikk, veldig logiske, løsningsorienterte, uslepne diamanter som andre tenker "meh" om, men når jeg har fått de i senga så er de guder.

Anonymkode: 1b6f0...492

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor / hvorfor ikke? 

Selvfølgelig er gift med min andre nerd nå.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle jeg har vært med har vært nerder på sin måte. Sci-fi, gaming, historie, spesi musikk, veldig logiske, løsningsorienterte, uslepne diamanter som andre tenker "meh" om, men når jeg har fått de i senga så er de guder.

Anonymkode: 1b6f0...492

Ja det er litt sånn jeg tror det er og. Ser masse nerdete typer rundt meg, det mange har felles er at de er single og at de er intelligente, har gode jobber, ordet økonomi og er snille mot de rundt seg. Synes det er synd at de ikke er mer populære egentlig, skulle tro de var en bra match for noen.

• Liker 1
Skrevet

Godt gift med en mann som nok ville blitt beskrevet som nerd av mange. Skjønte tidlig i 20-åra at relativt sosialt kompetente nerder var veien å gå for min del. Majoriteten av kompisene mine faller i samme kategori. Smarte, stødige, morsomme og fine folk som det går an å diskutere og snakke godt med om stort sett alt.

Har alltid foretrukket å henge med folk jeg kan le med, diskutere alt fra forskning og politikk til tegneserier, bøker, sci-fi, øl og mat med. Det er begrensa hvor lenge jeg klarer å holde på interessen når det blir snakk om kun trening, festing, sminke og mote. 

Anonymkode: 0f788...ca6

• Liker 2
Skrevet

Eeeeelsker intelligente menn. Om man finner en som er litt tilbakeholden og bittelitt sjenert å så pleier de å være rå i senga. 

Anonymkode: 91306...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...