AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #21 Skrevet 16. november 2019 Vet hvordan du har det,opplever det samme mange ganger. Nå har jeg datet en mann i ca en måned å han var lenge den som viste mye intresse og ville bruke all ledig tid på meg. Men merker nå at han begynner å trekke seg unna,tar mindre og mindre kontakt,å virker ikke så intressert lenger. Sånn som idag så skal vi på kino 20.00. Før ville han maset på meg om å møtes så fort begge har stått opp,men har knapt hørt noe fra han. Bare merker at han er på vei til å kutte meg ut :S Hadde faktisk vært bedre om han bare var ærlig istedet enn å bare kutte meg mer og mer ut. Anonymkode: 0355a...30f
artigmedsex Skrevet 16. november 2019 #22 Skrevet 16. november 2019 (endret) Det er 5 grunner til at folk ghoster: Utbrent av dating. De er i forhold eller av og på med ex. De går gjennom noe tøft. Du er utenfor deres liga. (Og de er drittsekker) De er drittsekker. Endret 16. november 2019 av artigmedsex 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #23 Skrevet 16. november 2019 5 timer siden, artigmedsex skrev: Det er 5 grunner til at folk ghoster: Utbrent av dating. De er i forhold eller av og på med ex. De går gjennom noe tøft. Du er utenfor deres liga. (Og de er drittsekker) De er drittsekker. Det blir jo ikke greit av den grunn. Anonymkode: 3fd55...44c 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #24 Skrevet 16. november 2019 5 timer siden, artigmedsex skrev: Det er 5 grunner til at folk ghoster: Utbrent av dating. De er i forhold eller av og på med ex. De går gjennom noe tøft. Du er utenfor deres liga. (Og de er drittsekker) De er drittsekker. Det er faktisk en del som går gjennom noe tøft, og som derfor ikke klarer forhold. Ikke nødvendig å ghoste allikevel, men ofte en forklaring når en mann eller kvinne trekker seg raskt fra datingen... Anonymkode: 01ca3...495 2
artigmedsex Skrevet 16. november 2019 #25 Skrevet 16. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det blir jo ikke greit av den grunn. Anonymkode: 3fd55...44c Helt enig. Kunne kanskje satt drittsek bak alle. Poenget er at man ikke bør ta det personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #26 Skrevet 17. november 2019 15 timer siden, artigmedsex skrev: Helt enig. Kunne kanskje satt drittsek bak alle. Poenget er at man ikke bør ta det personlig. Det har du rett i. Man burde aldri ta det personlig at man blir behandlet slik. Anonymkode: 3fd55...44c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #27 Skrevet 18. november 2019 På 16.11.2019 den 15.42, artigmedsex skrev: Det er 5 grunner til at folk ghoster: Utbrent av dating. De er i forhold eller av og på med ex. De går gjennom noe tøft. Du er utenfor deres liga. (Og de er drittsekker) De er drittsekker. Det er nok mitt problem ja,at han er i en helt annen liga enn meg. Kunne ikke tro de når han ønsket å møte meg igjen etter første date siden han er altfor pen iforhold til meg. Men han er vel bare ute etter sex da. Anonymkode: 0355a...30f 2
artigmedsex Skrevet 19. november 2019 #28 Skrevet 19. november 2019 On 11/18/2019 at 1:04 AM, AnonymBruker said: Det er nok mitt problem ja,at han er i en helt annen liga enn meg. Kunne ikke tro de når han ønsket å møte meg igjen etter første date siden han er altfor pen iforhold til meg. Men han er vel bare ute etter sex da. Anonymkode: 0355a...30f Det er nok den vanligste grunnen til at jenter ofte blir skuffa. Lett for å sikte for høyt når det er så mange menn som bare er ute etter sex. Merker selv at mange har blitt brent. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #29 Skrevet 20. november 2019 På 16.11.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev: Hva med å ikke ta det SÅ forbanna høytidelig og seriøst? Du skriver jo at dere bare hadde kjent hverandre i virka 10 måneder. Ikke over 10 år altså... Anonymkode: 11383...492 Det er jeg som ble ghostet etter 10 mnd. Hvorfor skal jeg ikke ta det seriøst etter 10 mnd? Jeg hadde rukket å bli veldig forelsket i han, glad i han, glad i barna hans. Vi så hverandre 2-3 ganger i uken, sov hos hverandre nesten hver helg. Jeg hadde forhåpninger, forventninger, drømmer om en fremtid med han. Planer om hva vi skulle gjøre sammen, vi snakket om reiser, opplevelser.. Er det ikke verdt noe etter 10 mnd? Jeg trodde han skulle bli kjæresten min. Vi oppførte oss som kjærester, det var følelser. Hvorfor må man ta så lett på alt spør jeg deg tilbake... Anonymkode: 44b1b...ed7 3
Teethgrinding Skrevet 20. november 2019 #30 Skrevet 20. november 2019 Ghosting, isolert sett, er å plutselig kutte kontakt uten foranledning. Det er som om du skulle bare begynt å legge på om én spesifikk person ringte deg på fasttelefonen, eller å bare slutte å møte på jobb eller fotballtrening. Det er et aktivt valg om å være passiv. Det er sosialt helt forkastelig oppførsel. Det er viktig å poengtere at ghosteren selv er ansvarlig for sine handlinger. Det blir aldri litt din feil. Sånn sett er ghosting en slags moralsk seier. Faktisk. Har du tenkt på det? Det er ikke du som bør skamme deg. Det er ikke du som nå må være forsiktig med hvor du går og se deg over skulderen fire fem ganger når du er på byen. Disse relasjonelle likene ghosterne legger bak seg synes jeg de bør konfronteres med i tid og utide. Ser du din ghoster på bussen? Gå bort og si hei. La vedkommende slite med sine forklaringer. La dem svette. Så kan du gå vekk med hevet hode. Spør dem gjerne ut foran andre. La dem kjenne på det sosiale presset av å ha gjort noe vondt mot noen. Jeg tror vi lever i en kultur der vi er livredde for konflikter. Vi har berøringsangst for alt som heter forpliktelser og frykter konsekvenser. Likevel vil vi ta for oss av livets goder. Bare uten ulempene. Andre mennesker er forbruksvarer og når du er lei kan du bare late som om de ikke har eksistert. Gamle ekser snakkes ikke om. Folk du har ligget med fort og galt later vi som ikke har skjedd. Jeg tror det er en usunn verden og jeg frykter hvordan vi utvikler oss som kultur. Vi har alle et ansvar for å snu trenden. 11
artigmedsex Skrevet 20. november 2019 #31 Skrevet 20. november 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er jeg som ble ghostet etter 10 mnd. Hvorfor skal jeg ikke ta det seriøst etter 10 mnd? Jeg hadde rukket å bli veldig forelsket i han, glad i han, glad i barna hans. Vi så hverandre 2-3 ganger i uken, sov hos hverandre nesten hver helg. Jeg hadde forhåpninger, forventninger, drømmer om en fremtid med han. Planer om hva vi skulle gjøre sammen, vi snakket om reiser, opplevelser.. Er det ikke verdt noe etter 10 mnd? Jeg trodde han skulle bli kjæresten min. Vi oppførte oss som kjærester, det var følelser. Hvorfor må man ta så lett på alt spør jeg deg tilbake... Anonymkode: 44b1b...ed7 Det har lite med deg å gjøre, mye med han å gjøre. Det hadde bare blitt verre om det tok lenger tid. You dodged a bullet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #32 Skrevet 20. november 2019 On 11/16/2019 at 3:42 PM, artigmedsex said: Det er 5 grunner til at folk ghoster: Utbrent av dating. De er i forhold eller av og på med ex. De går gjennom noe tøft. Du er utenfor deres liga. (Og de er drittsekker) De er drittsekker. Jeg har tenkt litt på at de begge var utenfor min liga, for det var de, mann nr 1 en 8’er og mann nr 2 en 10’er, om jeg skal være så overfladisk å sette tall på det. Men de sa begge til meg at jeg er veldig pen og sikkert har menn etter meg i alle retninger, og han ene sa jeg var for pen for han og at han følte seg litt usikker. Poenget mitt er at pene menn kan ha dårlig selvtillit og tro dama som er langt mindre pen er på samme nivå, så jeg lurer på hvor ofte årsaken egentlig er dette med «ute av hans liga», som jeg leser om veldig veldig ofte. Tror heldigvis ikke det er hovedårsaken til ghosting. Ts Anonymkode: 636bf...ab3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #33 Skrevet 20. november 2019 Hva er det som gjør at noen opplever det igjen og igjen? Jeg har aldri opplevd det, og jeg har datet mye. Er det flaks? Anonymkode: e2407...66c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #34 Skrevet 20. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tenkt litt på at de begge var utenfor min liga, for det var de, mann nr 1 en 8’er og mann nr 2 en 10’er, om jeg skal være så overfladisk å sette tall på det. Men de sa begge til meg at jeg er veldig pen og sikkert har menn etter meg i alle retninger, og han ene sa jeg var for pen for han og at han følte seg litt usikker. Poenget mitt er at pene menn kan ha dårlig selvtillit og tro dama som er langt mindre pen er på samme nivå, så jeg lurer på hvor ofte årsaken egentlig er dette med «ute av hans liga», som jeg leser om veldig veldig ofte. Tror heldigvis ikke det er hovedårsaken til ghosting. Ts Anonymkode: 636bf...ab3 Mente at jeg var utenfor deres liga, altså de var mye mer attraktive enn meg. Anonymkode: 636bf...ab3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #35 Skrevet 20. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror heldigvis ikke det er hovedårsaken til ghosting. Ts Anonymkode: 636bf...ab3 Det tror jeg. Menn kan være veldig utspektulerte for å få "tømt seg". Kan virke som du er lett å sjarmere, samtidig som du er litt naiv. Skummel kombo. Anonymkode: 7ef74...e69 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #36 Skrevet 20. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det tror jeg. Menn kan være veldig utspektulerte for å få "tømt seg". Kan virke som du er lett å sjarmere, samtidig som du er litt naiv. Skummel kombo. Anonymkode: 7ef74...e69 Ikke noe fare for det lenger, har blitt ganske kald i det siste og avviser alle som prøver seg. Føler glede nå som jeg bare fokuserer på jobb, venner og familie, og det skal jeg fortsette med 😊 Anonymkode: 636bf...ab3
Teethgrinding Skrevet 20. november 2019 #37 Skrevet 20. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt litt på at de begge var utenfor min liga, for det var de, mann nr 1 en 8’er og mann nr 2 en 10’er, om jeg skal være så overfladisk å sette tall på det. Men de sa begge til meg at jeg er veldig pen og sikkert har menn etter meg i alle retninger, og han ene sa jeg var for pen for han og at han følte seg litt usikker. Poenget mitt er at pene menn kan ha dårlig selvtillit og tro dama som er langt mindre pen er på samme nivå, så jeg lurer på hvor ofte årsaken egentlig er dette med «ute av hans liga», som jeg leser om veldig veldig ofte. Tror heldigvis ikke det er hovedårsaken til ghosting. Ts Anonymkode: 636bf...ab3 For usikre menn (og kvinner) er jakten i seg selv målet. Å vinne. Å få det til. Når kravene kommer da backer man ut. Da er ikke dama så perfekt lengre. Når hun liksom har mensen og vondt i ryggen, blir forkjøla og har morgenånde. Når hun er et faktisk menneske og ikke bare et objekt du kan forbruke. Da er hun ikke så spennende lengre. Når du har fått løftet på skjørtet og sett at det er det samme gamle. Spenningen er over. Man skal alltid være litt på vakt overfor ulike mennesketypers agendaer.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #38 Skrevet 20. november 2019 20 minutter siden, DHG said: For usikre menn (og kvinner) er jakten i seg selv målet. Å vinne. Å få det til. Når kravene kommer da backer man ut. Da er ikke dama så perfekt lengre. Når hun liksom har mensen og vondt i ryggen, blir forkjøla og har morgenånde. Når hun er et faktisk menneske og ikke bare et objekt du kan forbruke. Da er hun ikke så spennende lengre. Når du har fått løftet på skjørtet og sett at det er det samme gamle. Spenningen er over. Man skal alltid være litt på vakt overfor ulike mennesketypers agendaer. Ja, er nok mange som er sånn, og virker som jeg er et mål for slike da. Det er litt synd for merker jeg er litt forutinntatt nå og tenker at de som ber meg ut tenker at jeg er en idiot de kan ha det gøy med, dermed bare avslår jeg alle sammen og går kanskje glipp av en som er genuin. Men får kanskje lysten tilbake etterhvert. Anonymkode: 636bf...ab3
Teethgrinding Skrevet 20. november 2019 #39 Skrevet 20. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er nok mange som er sånn, og virker som jeg er et mål for slike da. Det er litt synd for merker jeg er litt forutinntatt nå og tenker at de som ber meg ut tenker at jeg er en idiot de kan ha det gøy med, dermed bare avslår jeg alle sammen og går kanskje glipp av en som er genuin. Men får kanskje lysten tilbake etterhvert. Anonymkode: 636bf...ab3 Problemet er at konkurransen er skjev. De mannfolka som får mye oppmerksomhet og sex verdsetter ikke personen bak skrittet, for å si det rett ut. Det blir et ansikt, et utseende, noe statusorientert. Men det helt nære, intime og legendariske romantiske får de seg sjelden til å oppleve. De mangler motivasjonen. Det er for mange kvinner å velge mellom. Går den ene vekk kan du bare finne en annen. Vi tror ofte at dersom vi bare hadde funnet den perfekte kjæresten hadde alt løst seg. Han eller hun som hadde både utseende, status og penger. Eller nok til at du ikke føler du kunne funnet noen bedre. Men, folk er folk. Om du sitter på toppen av stigen har du topp-stige-issues, som nevnte konkurranseinstinkt og tunnelsyn. Hakket under, annenrangs mannfolk og damer, kan slite med mindreverdighetskomplekser. De under der igjen er overlykkelige over å bli i det hele tatt vurdert å bli kjæreste med, men de sliter ofte med så pulverisert selvtillit og såra følelser at du ikke akkurat vil føle at du har vunnet noe, men kanskje heller har fått en psykolog/coach-rolle med på kjøpet. Jeg tror vi alle gjør godt i å være veldig kritiske til hvem vi bruker tid på. Men det er et farlig skritt å bli så kynisk at du ser med mistro på alle som snakker med deg. Du vet aldri hvordan din nye bestevenn ser ut. Det er litt med det besynderlige faktum at ikke utseende alltid følger personlighet. Noen er ikke den de ser ut til å være, på godt og vondt. Du må gi folk en sjanse til å vise hvem de er. For TS tror jeg det kan være lurt å legge dating på hylla og forsøke å finne vennskap. Kanskje det kan utvikle seg over tid. Men den strenge dating greia tror jeg ikke virker for deg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå